Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobre wieści w sprawie budowy nowych Mostów Chrobrego we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Pawel Relikowski / Polska Press
Do trzech razy sztuka. Wszystko wskazuje na to, że kolejny przetarg doprowadzi w końcu do rozpoczęcia inwestycji na Odrze.

- Dopytujecie co z mostami Chrobrego. Wszystko dobrze – pochwalili się na swoim profilu fb przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji. Nie było odwołań ze strony firm startujących w kolejnym przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej i wszystko wskazuje na to, że inwestycja, którą wyceniono na blisko 70 mln złotych wreszcie ruszy.

- Nie było odwołań od rozstrzygnięcia przetargu do KIO. Na najbliższej - korespondencyjnej sesji - radni miejscy dokonają formalności i wtedy Wrocławskie Inwestycje będą mogły podpisać umowę z wykonawcą prac - informują przedstawiciele spółki. Przypomnijmy, że w przetargu wybrano firmę Trakcja PRKII S.A. Wykonawca od momentu podpisania umowy, w ciągu dwóch lat, ma doprojektować i wybudować nowe mosty Chrobrego. Koszt realizacji to blisko 70 mln zł.

Procedura przetargowa na budowę nowych przepraw ciągnie się już wiele miesięcy. To już trzeci przetarg na budowę mostów Chrobrego. Pierwszy unieważniono w maju zeszłego roku, bo jedyna złożona oferta była za wysoka. Podobnie było z drugim przetargiem, co prawda jedna ze złożonych ofert w tym postępowaniu mieściła się w zakładanym budżecie, ale z powodów formalnych – nie wpłacono wadium - została odrzucona.

Udało się dopiero za trzecim razem. Do postępowania zgłosiło się osiem firm, a zaproponowane ceny wahały się od niespełna 70 do ponad 96 mln złotych. Na początku marca wybrano właśnie ofertę spółki Trakcja PRKII. Gdyby prace udało się rozpocząć w przyszłym roku, jest szansa na ich zakończenie na przełomie 2022 i 2023 roku.

Nowe mosty mają połączyć Zalesie i Sępolno ze Swojczycami. Most południowy, ten nad kanałem powodziowym (bliżej Sępolna), będzie miał długość 154 metrów, a północny - czyli ten na kanałem żeglugowym, będzie miał długość 75 metrów. Oba mają mieć 12,5 m szerokości. Poprowadzone zostaną na nich torowiska, bo w przyszłości planowane jest poprowadzenie tamtędy linii tramwajowej na Swojczyce. Powstaną też chodniki i ścieżka dla rowerów. Okolice mostów też muszą zostać przebudowane, choćby po to, żeby połączyć mosty z dalszą drogą.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska