Dlaczego pacjent musi dwa razy stać w kolejce w szpitalu przy ul. Kamieńskiego?

Malwina GadawaZaktualizowano 
.
. Fot. Mikolaj Nowacki / Polskapresse
- Proszę o wyjaśnienie jaki jest cel tego, żeby pacjent w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym we Wrocławiu przy ul. Kamieńskiego dwukrotnie musiał stać w kolejce, aby udać się na wizytę do lekarza specjalisty - pyta nasza czytelniczka, Małgorzata Włodarek-Piętka.

Odpowiedzi szukała reporterka Malwina Gadawa:

- W tym szpitalu najpierw pacjent pobiera numerek, żeby się zarejestrować na wizytę do specjalisty. Potem w dniu wyznaczonej wizyty ponownie musi pobrać numerek, żeby potwierdzić wizytę i ponownie odstać kilkadziesiąt minut w klejce do rejestracji. Pytałam pacjentów w kolejce, ale nikt z nich nie wiedział dlaczego taki system funkcjonuje. Średni czas oczekiwania, żeby znaleźć się przy okienku rejestracji, to godzina - pisze Małgorzata Włodarek-Piętka.

Dyrektor szpitala, prof. Wojciech Witkiewicz zna problem i twierdzi, że nie jest zadowolony z obecnego rozwiązania. Obiecuje zmiany. - Chorzy często rejestrują się w kilku przychodniach. Idąc do jednego specjalisty nie anulują wizyty w innym miejscu. Czego efektem jest to, że na 30 zarejestrowanych osób, do nas przychodzi na przykład 15. W ten sposób blokowane są miejsca dla innych pacjentów - mówi prof. Witkiewicz.

Dlatego w szpitalu zdecydowano się na to, żeby pacjent przychodził i potwierdzał swoją rejestrację. Dyrektor szpitala zdaje sobie sprawę, że te rozwiązanie nie jest idealne. - Rozumiem pacjentów, że się denerwują, mi również nie odpowiada, że muszą stać w kolejkach, dlatego zmienimy system - obiecuje dyrektor.

Prof. Witkiewicz opowiada, że jest szansa na to, żeby w szpitalu za kilka miesięcy działał nowy system informatyczny.

Maria Dytko, zastępca dyrektora opowiada, że pacjenci mogliby potwierdzić swoją wizytę przez system, nie wychodząc z domu. - Wtedy system anulowałby sam wizyty w innych placówkach - mówi Maria Dytko. A co z osobami, które nie mają komputera, czy internetu? - Wtedy będą musiały odwiedzić nasz szpital lub skorzystać z pomocy krewnych. Pewne jest jednak to, że kolejki znacznie się zmniejszą - mówi wicedyrektor i zaznacza, że projekt jest w fazie planowania.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 57

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
a
aga

Nie jest DARMOWA. Ludzie sami pielęgnujecie ten mit. Przestańmy. NIE Jest darmowa, nfz nic nie finansuje.

a
aga

Nie piepr***. NFZ nic nie pokrywa, sami sobie płacimy. Nie znoszę takiej mentalności. NFZ tylko zarządza tymi pieniędzmi i to źle.

a
aga

EEEE zazwyczaj wchodzę o 17:45 dlatego, że gdy pojawiam się pod drzwiami o 16:45 są tam trzy baby jęczące, że czekają na wizytę od 2 godzin. Termin mają na 19. I się wpychają przede mnie, bo nie mam tupetu i wolę już odczekać.

s
sgs

Jeśli obsługa luxmed (a zakładam, że o tym piszesz) Cie satysfakcjonuje to masz małe wymagania :P Dodzwonić się tam ciężko, a na wiele badań nie da się rejestrować ze strony. Terminy są bardzo odległe, czasem dłuższe niż na nfz. A miejscu także jest kolejka - a jakże do potwierdzenia wizyty. a deser - bardzo częste opóźniania w przyjmowaniu pacjentów. Szczerze - jak się pojawi konkurencja to od razu przechodzę.

a
aga

Jesteś g*****. Jak ktoś nie ma telefonu to co? Wszyscy mają z niego nie korzystać bo ograniczają prawa gościa żyjącego w średniowieczu? Pomyśl zanim coś napiszesz. Jak chcesz z każdą piedołą dymać na piechte do urzędu to droga wolna.

a
aga

A ja powiem tak - nie jest potrzebny system informatyczny do odwoływania wizyt - wiecie co jest potrzebne? - TELEFON i ktoś kto go odbierze. TAKA JEST PRAWDA. Niedawno rejestrowałam się na ziemowita do laryngologa. Zajęło mi to dwa dni telefonicznie. Ciągle zajęte, a numerów mają z siedem. Zadałam sobie ten trud bo mi zależało. Teraz chcę tę wizytę odwołać - i co? Mam znów wiele godzin kręcić? Dodam tylko, że za połączenia na stacjonarne płacę, bo nie mam ich w abonamencie. Są sobie sami winni. Niech wstawią jedną linię do odwoływania wizyt - tylko i wyłącznie. I niech ten tel ma pierwszeństwo.

a
aga

Spoko rozpiszą przetarg na taki system. Po roku i kilku odwołaniach wyłonią zwycięzcę - bandę przygłupów, znajomych królika. Bez doświadczenia w pisaniu dużych projektach informatycznych, bez doświadczenia w zabezpieczaniu danych medycznych. Zgarną 15 mln złotych, pracę się przeciągną o kilka lat. Za 5 lat powstanie wadliwy system.

J
J23

Bzdura ! Każdy pacjent ma takie same prawa i nie wolno ograniczać jego praw tylko dlatego np. ,że nie ma w domu komputera lub nie potrafi się nim posługiwać. To jakaś paranoja ! Ten system jest zły ale można go usprawnić nie koniecznie znowu kosztem pacjenta !!!! Niech myślą "tęgie głowy" co zrobić aby było lepiej, to nie takie trudne przecież ! Wystarczy zaangażować w to personel odp. za rejestrację ! A jak to zrobić ???? O nie , nie ......niech sie wykaże ten, kto za to bierze kasę !!!! A jesli nie potrafi, to proszę, są tacy co potrafią , tylko dajcie im pracować !!!!!!!!!!! Dość juz tego nieudacznictwa !!!

z
ze w kolejkach podwojnych

Stoja pacjenci ktorzy powinni byc przyjmowani bezposrednio na oddziale zakaznym zeby nie zarazac I zagrazac zdrowiu I zyciu innym pacjentom
I oni mowia ze sa gotowi na Ebole a nie potrafia oddizolowac pacjentow z polpascem
GDZIE JEST MINISTER ZDROWIA!!!!

k
ka

ja twórczo rozwinąć.

E
Egghead

Delikatnie uderzyłem w stół, ale i tak odezwały się nożyce ;-)
Przecież widać, że kwota 5 zł nie jest zawrotna, a symboliczna. I w ogóle budżetu nie uratuje, bo nie o to chodzi. Chodzi o wyeliminowanie z kolejek pacjentów, którzy się rejestrują nie z potrzeby, a dlatego że chcą z kimś pogadać, albo "bo się należy".
Co do czasu przyjęć to w publicznej poradni zwykle średni czas, jaki można poświęcić pacjentowi to ok. 5-6 minut, i jest to zdecydowanie za mało, nawet na potrzeby samej biurokracji, a co dopiero żeby dokładnie zbadać i porozmawiać. Odkąd większość specjalistów wyjechała do normalnych krajów lekarzy jest za mało i są przemęczeni. Nagonka w prasie też nie pomaga. Ale to akurat standard, gazety szczują rowerzystów na kierowców, pieszych na rowerzystów, wszystkich na policjantów i lekarzy.

I
Iwona

Moja mama czekałam w tym szpitalu ponad tydzień na operację! Gdyby nie moja interwencja pewnie by do dziś tam czekała. Co dziennie była szykowana do operacji (głodówka, lewatywa) i co dziennie ok. 16-17 informowali ją, że dziś operacji nie będzie! Bo jak się okazywało były pilniejsze przypadki lub operację niektórych osób były przedłużane. Już nie wspomnę, że mama czekała 5 miesięcy na operację!

m
marek

a panie witkiewicz co pan na to że 3 dni czekałem na wyzna czoną operacje i nic do domku jak sie z nfz rozliczyłeś -- czekaliście na pieniądze czy co -- nie byłem jedyny którego przyjeli do szpitala przygotowali do operacii i nic i tak 3 dni

S
Staruszek

...panie Dyrektorze zrobić obywatelskie listy kolejkowe.Młodzi nie pamiętają,ale to działało w poprzednim systemie do 1989 dla dóbr luksusowych jak np. opony samochodowe,akumulatory,meble, itp.A obecnie do luksusu zaliczmy wizytę u lekarza specjalisty.Chory ten nasz biedny kraj - ci,którzy wejdą na stołek wyżej mają innych głęboko w .......

A
Anka

Mi nie chodzi o emerytki czekające do specjalistów tylko te w przychodniach do lekarza pierwszego kontaktu. Wiele razy miałam tak, że przychodziłam pytałam się o numerek w gabinecie i słyszałam "A jaki pani ma" - jak się odpowiedziało, że 15 to one mówiły "a to już był, teraz jest 18" albo jak mówiłam, że 15 to zaraz, któraś "Niemożliwe ja mam 15!" I trzeba było się kłócić z taką babcią. Wiele z nich nawet się nie rejestruje tylko czeka pod gabinetem, bo może ktoś nie przyjdzie albo uda im się wepchnąć do gabinetu. Zdarzały się też takie co to niby receptę przyszły odebrać a siedziały w gabinecie 20 min.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3