Czy tablice ITS dobrze obliczają czas przejazdu? Sprawdziliśmy! [WYNIKI TESTU]

Przemysław Wronecki, Bartosz Józefiak
Podczas piątkowego szczytu sprawdziliśmy, czy tablice pokazują prawdziwe czasy przejazdu z jednego punktu miasta do drugiego.
Podczas piątkowego szczytu sprawdziliśmy, czy tablice pokazują prawdziwe czasy przejazdu z jednego punktu miasta do drugiego. fot. Przemysław Wronecki
Udostępnij:
Kierowcy nie dowierzają tablicom pokazującym czasy przejazdu z jednej części Wrocławia do drugiej. Sprawdziliśmy więc, czy można im zaufać. Na test wybraliśmy godziny piątkowego, popołudniowego szczytu. Nie ma mowy, by udało się przejechać przez miasto nie stojąc w korkach. Sprawdziliśmy dwie trasy.

Kierunek: Powstańców Śląskich/Hallera

Na wyświetlaczu zawieszonym nad ul. Żmigrodzką (przy wjeździe na obwodnicę śródmiejską) ITS proponuje nam dwie trasy: przez obwodnicę i przez centrum. W pierwszym wariancie przejazd powinien zająć nam 25 min, w drugim o 10 minut więcej. Przez obwodnicę: przejazd obwodnicą śródmiejską szedł płynnie. Dwa cykle świetlne trzeba było stać na skrzyżowaniach Milenijnej, Pilczyckiej i Popowickiej oraz Klecińskiej, Grabiszyńskiej i al. Hallera. Dojazd na Powstańców Śląskich zajął nam 27 min. System pomylił się o 2 minuty.

Przez centrum: Pierwsze korki zatrzymały nas na ul. Bałtyckiej. Do pl. Staszica jechaliśmy 10 minut. Na dwa cykle utknęliśmy na prawoskręcie z Kazimierza Wielkiego w Krupniczą. Trzeba było znacznie zwolnić na Powstańców Śląskich od ronda do Hallera. Niecały kilometr jechaliśmy 15 minut. Do celu dotarliśmy po 38 min, o 3 minuty później, niż prognozował ITS.

Kierunek: Centrum / tzw. plac Społeczny

Na tablicy nad al. Karkonoską (przy skrzyżowaniu ze Zwycięską) do centrum mamy zaproponowane dwie trasy: przez Karkonoską (24min) i przez Ślężną (20 min). Przez Karkonoską: na pierwszy zator natrafiamy dopiero na Powstańców Śląskich na wyskości hotelu Wrocław. Tracimy tam około dwóch cykli. Podobnie sytuacja wygląda przy pl. Kościuszki. Do pl. Społecznego dojeżdżamy o 5 min szybciej, niż prognozował nam to Inteligentny System Transportu.

Przez Ślężną: Wyścigową i Śleżną przejechaliśmy prawie na zielonej fali. Zatrzymały nas dopiero (na trzy cykle) światła na skrzyżowaniu Dyrekcyjnej i Borowskiej. Tłoczno było również na Pułaskiego. Na pl. Społeczny dojechaliśmy w 17 minut. O trzy minuty szybciej, niż zapowiadała prognoza ITS.

Z naszego minitestu wynika, że prognozowanych czasów przejazdu nie można traktować z dokładnością co do minuty. Jednak mogą one być pomocne, szczególnie dla kierowców, którzy na co dzień nie jeżdżą np. z al. Hallera na Gądów. Wyświetlacze pomogą ocenić, jaką drogą dojadą najszybciej.

Urzędnicy zaznaczają, że system jest jeszcze w fazie testów i odbiorów, które mają się zakończyć w grudniu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asd
a potem gadaj, jest w fazie testów i odbioru... niedawno zaczęli je montować i robić system. To że mpk przyoszczędziło na oprogramowaniu, nie musi skreślać tych tablic. Zobaczy się w praniu
s
spidi
To wygląda na tekst sponsorowany. Tablica na Krasińskiego każdego dnia wieczorem pokazuje ten sam czas, no chyba że wyświetla reklamę. Sam znak ograniczenia prędkości wystarczy.
w
wtf
Naucz się używać przecinków, nie da się tego czytać.
P
Piotr
Te tablice mają wyświetlać różne komunikaty, np. o utrudnieniach, wypadkach itp. A skoro już i tak są, to pomyślano, że mogą podawać orientacyjne czasy przejazdu w jakimś kierunku - można sobie podyskutować o opisach i tym czy komuś poza mieszkańcami one coś mówią. Piszesz o wskazywaniu drogi - czyli nie wiesz o czym piszesz, bo nie po to zostały postawione te tablice.
Tablice są użyteczne i to nie jest żadeń innowacyjny pomysł - widziałem je już w kilku miastach na zachodzie. Jedynie co mogłoby być zmienione to komunikaty, które są wyśwetlane.
J
Juri
Nie lepiej. Nazwy osiedli są bardziej uniwersalne. Każdy wrocławianin wie, o co chodzi. Tablice są dedykowane mieszkańcom, a nie przyjezdnym.

Dla przyjezdnych są tablice metalowe informujące o najważniejszych instytucjach i miejscach w mieście (na niebieskim, brązowym i białym tle)
e
ex wrocławianin
nie lepiej napisać np. "Kierunek ul. Lotnicza" czy ..ul. Na ostatnim groszu ..? ... przynajmniej zrozumiałe dla tych spoza Wrocławia ...
k
kamillo
Chyba tylko człowiek bez rozumu może sądzić, że te przejazdy są wyliczone co do minuty i pasujące dla każdego. Przecież to oczywiste, że ruch cały czas się zmienia i wystarczy, że na jednym cyklu jest 2 samochody więcej i utknie się na kolejny to dochodzi minuta więcej. Poza tym jeden jedzie szybciej, drugi wolniej itd.
Trochę zdrowego rozsądku! Artykuł z d... i o niczym.
t
trevor
a te tablice ogólnie są po gówno - tak swoją drogą. kto i jak ma niby z nich korzystać? wrocławianie wiedzą dokąd jadą i nie potrzebują wskazówek, a przyjezdni i tak nie orientują się co to Gądów - więc również po gówno.

kolejna z cyklu nowinek, która gówno daje poza urzędniczym samozadowoleniem, że niby coś robią.
p
prnc
,,,,,,,,,,,,..........
W
Wieśniak
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
N
NIEDOUK
..............
.
Pewnie stąd że na tym skrzyżowaniu Popowicka przechodzi w Pilczycką . Zatem nazewnictwo nie jest tak jednoznaczne jak by się komentującemu wydawało.
n
niedowierzający
i tyle na temat :)
N
NIEDOUK
..............
q
qqq
Masz rację ale jest jedno ale. Ostatnio na legnickiej wyświetlił mi się przejazd przez centrum do krzywoustego 26 min. Trasę tę przejechałem może w 9. Zwróciłem uwagę na to że przy minimalnym ruchu poruszały się powolnie pojazdy ALBY, które sprzątają ulicę. Przy ich prędkości bardzo prawdopodobne jest to, że to był ich czas przejazdu z bramki A do bramki B.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie