Czerwone światło utrudni wjazd do Wrocławia. To ma być......

    Czerwone światło utrudni wjazd do Wrocławia. To ma być... sposób na korki

    Przemysław Wronecki

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Mikołaj Nowacki

    Jeszcze w tym roku na ul. Strachocińskiej powinno pojawić się 6 zatok autobusowych. To dobra informacja dla kierowców, bo zatrzymujące się na jezdni pojazdy MPK tamują ruch. Mamy jednak także złą informację. Od marca w godzinach szczytu ma zacząć działać bramka świetlna limitująca wjazdy do miasta od strony Łan. To pomysły, które mają pomóc w udrożnieniu wjazdu od strony Jelcza-Laskowic do Wrocławia. Dojazd do centrum tą trasą może nam zająć nawet godzinę.
    Zdjęcie ilustracyjne

    Zdjęcie ilustracyjne ©Mikołaj Nowacki

    Osiedlowej radzie Strachocin-Swojczyce-Wojnów udało się wywalczyć, by jeszcze w tym roku na ul. Strachocińskiej powstały zatoki autobusowe. – Mamy nadzieje, że dzięki temu chociaż odrobinę uda się usprawnić przejazd tą zatłoczoną w godzinach szczytu ulicą – mówi Mariusz Tokarz z rady osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów.

    To jednak nie koniec zmian. Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej wrocławskiego magistratu postanowili od marca w godzinach szczytu uruchomić bramkę limitująca liczbę wjeżdżających aut do Wrocławia od strony Łan. – Po wgraniu odpowiedniego programu taką funkcję spełniać będzie sygnalizacja świetlna znajdująca się przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 11 – mówi Katarzyna Kasprzak z WIM.

    Dodaje, że kontrola liczby jadących aut w kierunku centrum odbędzie się poprzez wydłużenie lub skrócenie czerwonego światła. Jak przekonują urzędnicy, z powodzeniem takie rozwiązanie sprawdziło się na ul. Opolskiej.

    W konsekwencji może to oznaczać dla kierowców dojeżdżających do Wrocławia od strony Jelcza-Laskowic spore korki w porannym szczycie. Dziś od tablicy Wrocław do placu Społecznego przejazd potrafi zająć 40 minut. Po zmianach może się to jeszcze wydłużyć.

    – Obecnie mieszkam na końcu osiedla. Tak więc jadąc rano do pracy też będę stał na światłach. Mam nadzieje, że to rozwiązanie upłynni ruch na Strachocińskiej, bo teraz korek często zaczyna się zaraz za szkołą – mówi Tokarz. Dodaje, że jeżeli rozwiązanie się nie sprawdzi, radni będą interweniować dalej w Wydziale Inżynierii Miejskiej.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (95)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wydziale Inżynierii Miejskiej Wrocławia jaka jest wasza przydatność i efektywność? Jesteście bo jest

    Troy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej chyba mają limity na myślenie. Gdzie tu logika, gdzie tu sens? Według tego kretyńskiego pomysłu chcą odkorkować jeden odcinek kosztem innego? Czy Kasprzak...rozwiń całość

    Urzędnicy z Wydziału Inżynierii Miejskiej chyba mają limity na myślenie. Gdzie tu logika, gdzie tu sens? Według tego kretyńskiego pomysłu chcą odkorkować jeden odcinek kosztem innego? Czy Kasprzak chociaż raz próbowała dostać się do Wrocławia ulicą Opolską w godzinach szczytu? Czy według WIM kilkukilometrowy korek na Opolskiej to prawidłowo zaplanowane sterowanie ruchem? Może codzienny korek przed rondem na ulicy Partynickiej to też zaplanowana koordynacja ruchu samochodowego? Jakim cudem ci ludzie mają tytuły inżynierów?! To całkiem zrozumiałe, że architekci z prywatnych firm projektowych mówią na was lewe rączki. Do żadnej normalnej pracy jako architekci się nie nadajecie. Od tych paru lat tak naprawdę nic nowego nie stworzyliście! Opieracie swoje "nowości" inwestycyjne o projekty z lat 30-40-tych! Powstają nowe osiedla podczas gdy przepustowość ulic do nich prowadzących jest cały czas taka sama! Wrocławia nie korkują samochody z zewnątrz. Wrocław korkuje się od wewnątrz! I niestety WIM nic nie robi aby tą sytuację zmienić a już o przewidywaniu inwestycji drogowych względem powstających nowych osiedli mieszkaniowych nie ma całkowicie mowy. Wydziale Inżynierii Miejskiej Wrocławia jaka jest wasza przydatność i efektywność? Jesteście bo jesteście? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Taki spowalniacz przecież juz jest

    rob (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Właśnie to światło już pełni taka rolę. Jeśli aut jest dużo i jada powoli to czujniki się gubią i włączają co chwila czerwone a powinny się załączać bodajże przy prędkości powyżej 40km/h. więc...rozwiń całość

    Właśnie to światło już pełni taka rolę. Jeśli aut jest dużo i jada powoli to czujniki się gubią i włączają co chwila czerwone a powinny się załączać bodajże przy prędkości powyżej 40km/h. więc jeśli jedzie się wolniej to się nie załączy na czerwone. Ale jeśli jest korek i wszyscy się ślimaczą to światła głupieją i robią dyskotekę czerwone-zielone co jeszcze bardzie spowalnia ruch, jeszcze bardziej czujniki się gubią i tak w kółko. Zauważcie że po przejechaniu tego światła korek się rozluźnia.
    Jeśli oczywiście nie trafi się na autobus, albo śmieciarkę.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nowy slogan reklamowy Wrocławia

    były wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Dotąd sloganem reklamowym było "Wrocław - miasto spotkań". Myślę, że należy go teraz zmienić na "Wrocław - miasto szykan". Jeżdżę tą drogą codziennie o pracy, problem nie tkwi w przyjezdnych z poza...rozwiń całość

    Dotąd sloganem reklamowym było "Wrocław - miasto spotkań". Myślę, że należy go teraz zmienić na "Wrocław - miasto szykan". Jeżdżę tą drogą codziennie o pracy, problem nie tkwi w przyjezdnych z poza Wrocławia, ale w samych mieszkańcach Strachocina i Wojnowa. Te dzielnice tak się rozrosły w poprzek ulicy, że gdy rano wszyscy nagle ruszają do pracy korkują całą Strachocińską. Nie rozumiem tylko dlaczego szykanuje się wjeżdżających do Wrocławia, ta droga nie jest własnością ani pod zarządem dzielnicy. Może rada dzielnicy powinna zbudować własną odrębną drogę i napisać na wjeździe " Nur für ......" zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dojeżdżająca

    Kk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    masz totalną rację - najpierw deweloperom sprzedano działki, bloki wybudowano, zaludniono - NIC Z DROGAMI NIE ZROBIONO, a teraz wielcy działacze dzielnicowi protesty urządzają i światła...rozwiń całość

    masz totalną rację - najpierw deweloperom sprzedano działki, bloki wybudowano, zaludniono - NIC Z DROGAMI NIE ZROBIONO, a teraz wielcy działacze dzielnicowi protesty urządzają i światła spowalniające będą zakładać! To tylko u nas można spotkać!!!!! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w ramach

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    odwetu proponuję ustawić we wszystkich okolicznych gminach światła które będą działały w weekend i ograniczały wyjazd z miasta.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hymm

    ted (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Zaraz moment Dupkiewicz mieszka w Ramiszowie jest, ..słoikiem'', ,,wieśniakiem'', jako nie mieszkaniec Wrocławia powinien nie zabierać głosu w jego sprawach i nie tarasować swoim autem dojazdu do...rozwiń całość

    Zaraz moment Dupkiewicz mieszka w Ramiszowie jest, ..słoikiem'', ,,wieśniakiem'', jako nie mieszkaniec Wrocławia powinien nie zabierać głosu w jego sprawach i nie tarasować swoim autem dojazdu do miasta. I sprawa podstawowa kiedy rusza bramka na wyjeździe od Ramiszowa???? Wybierając sobie tego prezydencika, ośmieszacie się ,,Wrocławianie''. Wyklinają tych co pod miastem mieszkają a sami sobie słoika na prezydenta wybierają. Co wybory ma po 80% poparcia tylko jak przyjdzie co do czego to nikt się nie przyznaje do głosowania na tego pana. Ciekawe sam się wybiera???zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hymm

    ted (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Zaraz moment Dupkiewicz mieszka w Ramiszowie jest, ..słoikiem'', ,,wieśniakiem'', jako nie mieszkaniec Wrocławia powinien nie zabierać głosu w jego sprawach i nie tarasować swoim autem dojazdu do...rozwiń całość

    Zaraz moment Dupkiewicz mieszka w Ramiszowie jest, ..słoikiem'', ,,wieśniakiem'', jako nie mieszkaniec Wrocławia powinien nie zabierać głosu w jego sprawach i nie tarasować swoim autem dojazdu do miasta. I sprawa podstawowa kiedy rusza bramka na wyjeździe od Ramiszowa???? Wybierając sobie tego prezydencika, ośmieszacie się ,,Wrocławianie''. Wyklinają tych co pod miastem mieszkają a sami sobie słoika na prezydenta wybierają. Co wybory ma po 80% poparcia tylko jak przyjdzie co do czego to nikt się nie przyznaje do głosowania na tego pana. Ciekawe sam się wybiera???zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z ciężarówkami

    Marol (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Co z zakazem dla ciężarówek. W porannym i popołudniowym szczycie nie powinno ich tam być. Zakaz jest, ale nikt go nie przestrzega. To dla tego, że nikt go NIE EGZEKWUJE!!! Podobny zakaz w tych...rozwiń całość

    Co z zakazem dla ciężarówek. W porannym i popołudniowym szczycie nie powinno ich tam być. Zakaz jest, ale nikt go nie przestrzega. To dla tego, że nikt go NIE EGZEKWUJE!!! Podobny zakaz w tych godzinach powinien być dla traktorów, szambowozów i koparek wszelkiej maści.
    Aktywiści ze Strachocina i okolic pomyślcie o tym.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brawo!

    wieszcz

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Kiedy coś takiego na wjeździe do Wrocławia od strony Ramiszowa?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Śmiech na sali

    AK47 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 9

    To bezsens. To ludzie tworzą korki a nie ich ilość... mamy cioty poruszające się po drogach które nie myślą i dlatego są te zasrane korki

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    problem jest w kulturze

    bb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    zamiast jechać jeden za drugim płynnie to nie, trzeba przecież objechać przez osiedle i się wciskać koło przejazdu kolejowego. Ot stąd te korki i do tego jeszcze brak zatoczki i przystanek co 50...rozwiń całość

    zamiast jechać jeden za drugim płynnie to nie, trzeba przecież objechać przez osiedle i się wciskać koło przejazdu kolejowego. Ot stąd te korki i do tego jeszcze brak zatoczki i przystanek co 50 metrów. Jak by każdy ruszył mózgiem korki same by się zmniejszyły:) zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo