Czemu we Wrocławiu nie ma tramwajów z trzema wagonami?

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
- Trzywagonowe składy nie mieściłyby się na przystankach - tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK Wrocław.
- Trzywagonowe składy nie mieściłyby się na przystankach - tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK Wrocław. Piotr Warczak
- Dlaczego tramwaje we Wrocławiu na najbardziej obleganych trasach nie jeżdżą z trzema wagonami wzorem np. Lipska w Niemczech? - pyta nasz Czytelnik, Daniel Krawczyk. Odpowiedzi szukała reporterka Adriana Boruszewska.

Obecnie po Wrocławiu jeździ 225 tramwajów typu: Protram 204WrAs, Konstal 105Na zmodernizowany przez Protram, Skoda 16T, Skoda 19T, Pesa TWIST i Moderus Beta.

Jak informuje nas Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK, po Wrocławiu nie jeżdżą tramwaje z trzema wagonami i nie ma możliwości, by w ogóle jeździły. - Trzywagonowe składy nie mieściłyby się na przystankach - przekonuje Korzeniowska.

W MPK słyszymy również, że różnice pomiędzy tym, ile pasażerów mieści tramwaj typu 105Na czy Skoda są niewielkie - bo te typy różnią się miedzy sobą o około 20 miejsc.

- Nie można podzielić tramwajów pod takim względem, jak dzieli się autobusy - na typu solo czy przegub, które znacząco różnią się pod względem możliwej do przewiezienia liczby pasażerów - tłumaczy Korzeniowska i dodaje, że w logistyce taboru szynowego MPK musi uwzględniać inne, bardziej kluczowe względy np. określona liczba kursów niskopodłogowych w danym rejonie miasta, ograniczenia infrastrukturalne, płynne zmiany z linii na linię, czy fakt, by tabor nie miał pustych przebiegów.

- Tramwaje nie są przypisane do konkretnych linii poza tramwajami typu Skoda 19T. Ma to związek z projektem unijnym, w ramach którego był dofinansowany ich zakup. Warunkiem dotacji był fakt, aby te tramwaje jeździły przez okres trwałości projektu na liniach 31, 32 i 33 - podsumowuje Korzeniowska.

Wideo

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Olga

No to skoro nie da sie nic zrobić to noże warto by było prześledzić na jakiej trasie potrzebny jest jaki tabor. Codziennie jeżdżę autobusem C, który z rana jest autobusem solo, ścisk że oddychać sie nie da, w tym czasie mijają mnie autobusy podwójne ledwo zajęte w połowie. Rozumiem ograniczoną liczbę autobusów..no ale chyba kogoś z zarządu przydałoby wcisnąć w ten poranny autobus. Temat MPK Wrocław to temat rzeka :)

R
Remo

Pamiętam, że jako dziecko, w latach 80-tych, widywałem takie tramwaje.

e
edek

tam tramwaje ciągle kursują, na przystanku nie czeka się dłużej jak 5 minut
i nie ma rozkładów jazdy
a we wrocławiu, stoisz 15 minut czekając na tramwaj który i tak spóźnia się drugie 15 minut, przez ten czas na przystankach zbiera się masa ludzi

B
Bb

A to ciekawostka, bo mieszkam w okolicy przebiegu trasy 10tki od ponad 30 lat i nie pamiętam ani jednego regularnego kursu 3-wagonowca Proszę nie wciskać tu kitu.

p
pani (niedo)rzecznik

chyba jest zbyt mloda i nie pamieta jak na trasie linii 10 jezdzily tramwaje z trzema wagonami. to byla jedyna linia, ktora miala 3 wagony. pamietam jeszcze jak w 2002 roku tak jezdzily kiedy konczylam szkole srednia. niektore przystanki sa tak dlugie ze spokojnie tramwaj sie zmiesci

J
Jacek

Bo cały wrocław jeździ samochodami. Rano stojąc w korku spójrz na tramwaje, jadą puste.

J
JARO

TRAMWAJE TO TEŻ KOLEJ PAMIĘTAJCIE O TRAKCJI I SETKACH KABLI POTRZEBNYCH DO ICH FUNKCJI A DOJAZD PRACOWNICZY MACIE TYLKO TA WASZA KARTA PRACY COS NIE TAK PO TO TAM PISZE NAUKA JAZDY LUB USZKODZONY LUB SLUZBOWY PASAZER TEZ BY CHCIAL TAM BYC ALE REGULAMIN MPK NIE POZWALA TAM PRZEBYWAC BEZ IDENTYFIKATORA A MPK TWIERDZI ZE PRACOWNIKÓW MA I ZAPLECZOWNIKÓW WIĘC ODRESTAURÓJMY DĄBIE I KWISKĄ I BUDUJMY TE TORY I KUPUJMY NOWE PRZEBUBASY TRAMWAJOWE BO DALEJ BEDA KORKI.

c
cool-jaro

WROCŁAW tramwaje siegnĘŁy dna znowu walka o bilety a tabor znowu ma siĘ starzeĆ tak samo z polską pracą jak jej niema to nie ma a jak jest to znÓw odezwiemy siĘ i z roku na rok to samo to ma byĆ rzecznik czy kat mpk? a dotacje to pasaŻerowie w końcu CZYŻBY SPISEK OPOZYCJI TOTALNEJ???????????????12.05.2017ROK

N
Nie znasz sie gosc..

W Rosji jezdza solowki bo tam jest inna mentalnosc: nie masz auta - jestes biedak.

s
smiley

Swego czasu, do początku lat 90, składy z trzema wagonami nie były rzadkością, chociażby na trasie z Biskupina do Leśnicy.

W
Wrocławianin

.Ponieważ w nocy tramwaje nie jeżdzą a autobusy nocne jadą co godzinę.

K
Kierowca

Obserwuje ciekawy paradoks. Na zajezdniach przybywa samochodow. Skoro te wasze tramwaje sa takie dobre to dla czego motorniczy i mechanicy nimi nie jezdza, Sami do pracy wybieraja samochod!!!

m
motorniczy ale nie ten sam

Zbędne gniazda usunięto ze względów estetycznych, ale jak pokazały "wahadła" organizowane na potrzeby remontów torowisk, żaden problem z powrotem te gniazda wbudować.

t
tuBylec

Jak przystanek jest podwójny to wjadą na tenże przystanek DWA tramwaje. A jak skonfigurujesz Konstala 3-wagonowego na przystanek wjedzie max. JEDEN tramwaj. Drugi będzie musiał stać przed przystankiem, a wymiana pasażerów na przystanku po odjeździe "potrójnego" spowoduje, że nie "załapie" się na zielone. Rozumiesz?

G
Gość

10 kiedyś jeździła

Dodaj ogłoszenie