Co z tramwajem na Popowice?

Redakcja
- Niedawno ogłoszono przetarg na projekt trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Tymczasem, nadal nie ogłoszono zamówienia na projekt linii na Popowice, mimo że latem ubiegłego roku padały obietnice ruszenia z nim "do końca 2015". Czy coś wiadomo w tej sprawie? Czy planowane są konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozplanowania przystanków, przejść itd? – pyta Czytelnik, pan Piotr. Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Sprawa znów przeciąga się w czasie. – Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej wzdłuż ul. Długiej, Starogroblowej i Popowickiej ogłoszony będzie przez Wrocławskie Inwestycje na początku drugiego kwartału tego roku – mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miejskim.

Na razie nie ma wyznaczonych konsultacji. Czy o zdanie wrocławian w ogóle ktoś zapyta? – W miarę zaawansowania prac projektowych planujemy konsultacje proponowanych rozwiązań, jednak ich terminy będą dopiero ustalane, dziś nie jest nawet znany termin podpisania umowy z wybranym wykonawcą, więc i terminy konsultacji nie są znane – mówi Zbigniew Komar.

Torowisko na Popowice ma powstać z tego samego rozdania unijnych środków co tory na Hubskiej – te drugie są właśnie projektowane.

Wstępnie wiadomo, że torowisko na Popowice długości ok. 3,5 km będzie kosztowało ponad 100 mln zł, podobnie jak tory na Kozanów (kosztowały nieco ponad 100 mln zł za 4 km). Budowa na pewno potrwa co najmniej rok. Do inwestycji konieczna jest przebudowa wiaduktów: na linii kolejowej Wrocław – Poznań i Wrocław – Oleśnica. Ta pierwsza modernizacja dobiega końca, na poszerzenie wiaduktu przy Tesco musi się zdecydować kolej. Trwają analizy. Po ponad roku projektowania i ponad roku budowy, najwcześniej w 2018 roku pojedziemy tramwajem na Popowice.

Trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a następnie dalej ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Trasa będzie stanowić objazd dla ul. Legnickiej.

Na Popowice pojadą dwie linie tramwajowe

Linia 1: Kozanów – Pilczycka – Popowicka – POPOWICE
Linia 2: PILCZYCE (Stadion) – Lotnicza – Milenijna – Popowicka – POPOWICE

Jedna z tych linii poprowadzi do trasy WZ, druga ul. Sienkiewicza (nie wiadomo na razie czy ta z Kozanowa, czy może z Pilczyc pojedzie na Sienkiewicza).

Linia 1: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – Jagiełły – most Sikorskiego – pl. Jana Pawła II – pl. Orląt Lwowskich – pl. Legionów (i dalej, na wschodnie lub południowe osiedla)

Linia 2: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dubois – Dmowskiego – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Różyckiego (i dalej na Stadion Olimpijski lub np. na Sępolno).

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 38

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

.

A ja bym proponował: Linia 1 -> Stadion Królewiecka - Kozanów - Popoowice - Długa - Dmowskiego - Drobnera - Bema - Jedności Narodowej - Wyszyńskiego - Kromera - Kowale.
Linia 2 -> Kozanów - Popowice - Długa - Dmowskiego - Jana Pawła - Kazimierza Wielkiego - Dominikańska - Grunwaldzki - ZOO

L
Lukaswro

Zamiast budować nowe trasy najpierw poqinni wymienić cały stary tabor tj 100 składów na np pesy twist i to za jednym zamachem a potem budować nowe linie tramwajowe. Co do Psiego Pola zalecał bym zagęścić kursowanie autobusu D i N do co 10 minut przez cały dzień a 131,141,331 wydłużyć im trasy do Galerii Dominikańskiej też z częstotliwością co 10 minut

Z
Zdziwiony

pisze o tramwaju?

.

Psie Pole też na kilka autobusów, jest też stacja kolejowa.
Małe autobusiki sa wszędzie, dlatego tez buduje sie tramwaje, zby przepustowosc byla wieksza i przeniesc duże autobusiki gdzie indziej.

...

Twój komentarz to bylo stwierdzenie ze znakiem zapytania na koncu, czy tak niefortunnie napisane pytanie?

P
Pozro.

Na GAJ nie pojedzie zapewne, bo potrzebaby nowych DWUKIERUNKOWYCH tramwajów(na GAJU nie ma PĘTLI), a takich nie kupią, bo sa 2 razy droższe. Pętli też nie zbudują, bo byłoby, że wspaniałe KRAŃCÓWKI są złe, a to przeciez wielka oszczędność...
A ta Twoja druga linia, to najlepiej jeszcze niech gdzeniegdzie zawróci, może np. Sienkiewicza - Wyszynskiego - Galeria Dominikansa - Dworzec - Komuny Paryskiej - Urzad Wojewodzki - Most Grunwaldzki - Stadion Olimpijski - potem prosto przez Mickiewicza - wróci na Grunwals i dalej jak chciałeś - Nowowiejska i do Kromera. Jedna linia na cale miasto! trzy razy kazde miejsce odwiedzi:)

-

Gorzej skomunikowane jest Psie Pole i Ołtaszyn, na który Zwycięską jedzie JEDEN autobus.

s
sie

sypie, kiedy remont nawierzchni?

n
novale

1. Jeśli sam/a nie umiesz wydedukować, "co" "jeśli nawet", to nie będę teraz nadrabiać Twoich braków.
2. Zawsze jak coś komentujesz, to nie na temat?

A
Ad-M

Tramwaj jest tańszy w utrzymaniu niż autobusy, wiec jak już to usuńmy autobusy.

A
Ad-M

Pamiętam rok 2008: "tramwaj na nowy dwór i psie pole do 2013". Aż człowiek ma ochotę wsiąść i pojechać tym tramwajem na nowy... oh :(

G
Great

a jeśli nawet to co?

W
Wrocławianin

A z Legnickiej się przejść nie łaska?Torowiska powinny być budowane tam gdzie ich nie ma a nie niecałe 2.5 km od istniejących. Popowice są doskonale skomunikowane z miastem. To jest marnotrawstwo pieniążków!!!!!

g
gosc_nty

jest:
Linia 1: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – Jagiełły – most Sikorskiego – pl. Jana Pawła II – pl. Orląt Lwowskich – pl. Legionów (i dalej, na wschodnie lub południowe osiedla) Linia 2: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dubois – Dmowskiego – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Różyckiego (i dalej na Stadion Olimpijski lub np. na Sępolno).

ja proponuje

Linia 1: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – Jagiełły – most Sikorskiego – pl. Jana Pawła II – pl. Orląt Lwowskich - Podwale- Opera-Dworzec gł PKP- Dworzec gł PKS-Gaj
....
Linia 2: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dubois – Dmowskiego – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – wyszynskiego- Szczytnicka-Pl grunwaldzki-Nowowiejska- Jednosci Nardowej- Kromera

n
novale

Ewentualna budowa tego torowiska spowoduje zwężenie ulicy Długiej na odcinku między wiaduktami do 2x1?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3