Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co z tramwajem na Popowice?

Redakcja
Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
- Niedawno ogłoszono przetarg na projekt trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Tymczasem, nadal nie ogłoszono zamówienia na projekt linii na Popowice, mimo że latem ubiegłego roku padały obietnice ruszenia z nim "do końca 2015". Czy coś wiadomo w tej sprawie? Czy planowane są konsultacje z mieszkańcami w sprawie rozplanowania przystanków, przejść itd? – pyta Czytelnik, pan Piotr. Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Sprawa znów przeciąga się w czasie. – Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej wzdłuż ul. Długiej, Starogroblowej i Popowickiej ogłoszony będzie przez Wrocławskie Inwestycje na początku drugiego kwartału tego roku – mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miejskim.

Na razie nie ma wyznaczonych konsultacji. Czy o zdanie wrocławian w ogóle ktoś zapyta? – W miarę zaawansowania prac projektowych planujemy konsultacje proponowanych rozwiązań, jednak ich terminy będą dopiero ustalane, dziś nie jest nawet znany termin podpisania umowy z wybranym wykonawcą, więc i terminy konsultacji nie są znane – mówi Zbigniew Komar.

Torowisko na Popowice ma powstać z tego samego rozdania unijnych środków co tory na Hubskiej – te drugie są właśnie projektowane.

Wstępnie wiadomo, że torowisko na Popowice długości ok. 3,5 km będzie kosztowało ponad 100 mln zł, podobnie jak tory na Kozanów (kosztowały nieco ponad 100 mln zł za 4 km). Budowa na pewno potrwa co najmniej rok. Do inwestycji konieczna jest przebudowa wiaduktów: na linii kolejowej Wrocław – Poznań i Wrocław – Oleśnica. Ta pierwsza modernizacja dobiega końca, na poszerzenie wiaduktu przy Tesco musi się zdecydować kolej. Trwają analizy. Po ponad roku projektowania i ponad roku budowy, najwcześniej w 2018 roku pojedziemy tramwajem na Popowice.

Trasa tramwaju na Popowice jest zaplanowana od skrzyżowania ulic Popowickiej i Milenijnej. Dalej pobiegnie wzdłuż ul. Popowickiej i Starogroblowej, gdzie aż do skrzyżowania z ulicą Gnieźnieńską, będzie przebiegać po północnej stronie drogi, czyli po stronie rzeki Odry. Następnie tuż przed Gnieźnieńską torowisko wejdzie na środek jezdni między dwa pasy ruchu, a następnie dalej ulicą Długą i mostem Dmowskiego, cały czas przebiegając środkiem jezdni po wydzielonym pasie. W rejonie ul. Jagiełły trafia w istniejący fragment wybudowanych już torów pełniących tylko funkcję torów odstawczych. Trasa będzie stanowić objazd dla ul. Legnickiej.

Na Popowice pojadą dwie linie tramwajowe

Linia 1: Kozanów – Pilczycka – Popowicka – POPOWICE
Linia 2: PILCZYCE (Stadion) – Lotnicza – Milenijna – Popowicka – POPOWICE

Jedna z tych linii poprowadzi do trasy WZ, druga ul. Sienkiewicza (nie wiadomo na razie czy ta z Kozanowa, czy może z Pilczyc pojedzie na Sienkiewicza).

Linia 1: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dmowskiego – Jagiełły – most Sikorskiego – pl. Jana Pawła II – pl. Orląt Lwowskich – pl. Legionów (i dalej, na wschodnie lub południowe osiedla)

Linia 2: POPOWICE – Starogroblowa – Długa – Dubois – Dmowskiego – Drobnera – pl. Bema – Sienkiewicza – Różyckiego (i dalej na Stadion Olimpijski lub np. na Sępolno).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska