Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S3 pod Bolkowem wchodzi w decydującą fazę. Zobacz zdjęcia z lotu ptaka i wnętrza tuneli

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 Bolków - Lubawka (granica państwa) podzielona została na dwa odrębne zadania: Bolków - Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa).
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 Bolków - Lubawka (granica państwa) podzielona została na dwa odrębne zadania: Bolków - Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa). GDDKiA - szczegóły poniżej
Budowa S3 na Dolnym Śląsku systematycznie zmierza ku końcowi. Zarówno z perspektywy lotu ptaka, jak i z wnętrz tuneli - inwestycja robi piorunujące wrażenie. Kiedy planowany jest finał budowy, ile wykorzystano betonu przy budowie, jaki jest koszt inwestycji? Na te i wiele więcej pytań znajdziesz odpowiedzi poniżej. Z kolei po kliknięciu w zdjęcie - galeria z budowy.

Droga S3 pod Bolkowem nabiera kształtów

S3 to droga na którą czekają kierowcy z całego Dolnego Śląska, ale nie tylko. Trasa usprawni podróżowanie po regionie i w przyszłości polepszy komunikację z Czechami. Inwestycja jako całość jest ukończona w blisko 77 proc. (stan na koniec maja 2023). Budowa ma się zakończyć niemal dokładnie za rok - 17.05.2024.

Zaawansowanie prac w poszczególnych dziedzinach prezentuje się następująco:

  • Zaawansowanie robót (całość) - Postęp: 76,67%
  • Roboty Drogowe - Postęp: 54,25%
  • Roboty Branżowe - Postęp: 66,15%
  • Roboty Mostowe - Postęp: 76%
  • Przepusty - Postęp: 84%
  • Przejścia dla zwierząt - Postęp: 72%
  • Roboty Tunelowe - Postęp: 86,57%

Tunele na S3 - wszystko co musisz wiedzieć

Na dolnośląskim odcinku drogi ekspresowej S3 powstaną dwa imponujące tunele: Tunel drogowy TS-26 oraz Tunel TS-32 .

Na konstrukcję tunelu TS-26 składają się dwie nawy główne dla ruchu pojazdów: lewa (wschodnia) o długości  2 301,88 m i prawa (zachodnia) o długości 2 272,2 m, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny w środku tunelu.

Krótszy tunel drogowy realizowany jest w technologii Cut&Cover, czyli w tzw. otwartym wykopie. Z wykopu wywieziono 223 tys. m3 materiału skalnego, co w przeliczeniu stanowi pojemność 744 basenów olimpijskich.

Dalsza część tekstu pod filmem

od 16 lat

Ile kosztuje budowa S3? Jak wygląda kalendarium inwestycji?

Umowna wartość całej budowanej drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki to prawie 2,5 mld zł. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Kalendarium budowy S3:

  • 17 października 2018 r. - podpisanie umowy z wykonawcą;
  • 31 października 2018 r. - podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim ;
  • 31 października 2019 r. - złożenie do Wojewody Dolnośląskiego wniosku o wydanie decyzji ZRID; 
  • 21 sierpnia 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności; 
  • grudzień 2020 r. - rozpoczęcie drążenia tunelu TS-26 (portal południowy);
  • marzec 2021 r. - rozpoczęcie drążenia tunelu TS-26 (portal północny);
  • luty 2022 r. - przebicie obu naw tunelu TS-269;
  • I połowa 2024 r. - planowany termin udostępnienia trasy kierowcom.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 Bolków - Lubawka (granica państwa) podzielona została na dwa odrębne zadania: Bolków - Kamienna Góra Północ oraz Kamienna Góra Północ - Lubawka (granica państwa).

Budowa S3 pod Bolkowem wchodzi w decydującą fazę. Zobacz zdj...

Budowa S3 - tutaj się zaczyna:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska