Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od Bolkowa do Kamiennej Góry jest jednym z najbardziej wymagających projektów drogowych realizowanych obecnie w Polsce. Obok drążenie gigantycznych tuneli ekipy budowlane prężnie działają również przy budowie mostu o długości 530 metrów. Obiekt został zaprojektowany w formie 10-przęsłowego wiaduktu nad ciekiem wodnym Cieklinka.
W tej chwili został wykonany pierwszy segment. Proces nasuwania wszystkich segmentów potrwa około 6 miesięcy. Co 10 dni na jednej nitce przybędzie jedno przęsło o długości 28 m.
Na odcinku powstającej drogi ekspresowej S3 Bolków - Kamienna Góra Północ drążone są dwa tunele - TS-26 o długości ok. 2 300 m i TS-32 o długości ok. 320 m.
Budowa S3 na Dolnym Śląsku - Tunel TS-26
Na konstrukcję tunelu TS-26 składają się: dwie nawy główne dla ruchu pojazdów - lewa (wschodnia) o długości 2 301,88 m oraz prawa (zachodnia) o długości 2 272,20 m, osiem przejść ewakuacyjnych poprzecznych i jeden przejazd awaryjny w środku tunelu.
Tunel TS-32w ciągu drogi ekspresowej S3
Na krótszym tunelu drogowym (TS-32) w ciągu S3 zakończono prace związane z wykonaniem wykopu oraz zabezpieczeniem skarp. Wykonawca przystąpił do realizacji betonowych segmentów tunelu, których będzie w sumie 27 szt.
Kalendarium inwestycji - budowa S3 na Dolnym Śląsku
- 17 października 2018 r. - podpisanie umowy z wykonawcą
- 31 października 2018 r. - podpisanie umowy z nadzorem inwestorskim
- 31 października 2019 r. - złożenie wniosku o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
- 21 sierpnia 2020 r. - uzyskanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności
- II połowa 2023 r. - umowny termin zakończenia robót budowlanych.
Wartość kontraktu tego odcinka S3 to ponad 1,5 miliarda złotych.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?