Aleja Wielkiej Wyspy połączy dwie dzielnice Wrocławia. Jak przebiegają prace i kiedy nią pojedziemy? [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Aleja Wielkiej Wyspy zaczyna wyglądać! Zobaczcie najnowsze zdjęcia tej gigantycznej inwestycji, prosto z placu budowy
Aleja Wielkiej Wyspy zaczyna wyglądać! Zobaczcie najnowsze zdjęcia tej gigantycznej inwestycji, prosto z placu budowy Paweł Relikowski / Polska Press
Aleja Wielkiej Wyspy, która połączy Krzyki z Sępolnem i Biskupinem ma zostać otwarta w 2023 r. Sprawdziliśmy, co aktualnie dzieje się na budowie i co w związku z nią czeka w najbliższym czasie mieszkańców Wielkiej Wyspy.

Kiedy koniec z ruchem wahadłowym na ul. Dembowskiego?

Najważniejsza informacja z placu budowy dotyczy mieszkańców Sępolna. W przyszłym tygodniu na południowym odcinku ul. Dembowskiego drogowcy zaczną układać masę bitumiczną, po zakończonej już przebudowie sieci podziemnych. Oznacza to, że prawdopodobnie jeszcze jesienią zniknie ruch wahadłowy przy docelowym skrzyżowaniu ul. Dembowskiego z Aleją Wielkiej Wyspy i kierowcy będą mogli jechać bez przeszkód w obie strony.

Zaraz po zakończeniu tego etapu prac, zacznie się budowa skrzyżowania Alei Wielkiej Wyspy z ul. Olszewskiego i ul. Wróblewskiego. Wtedy wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, które dotyczyć będą tylko kierowców. Przejazd tramwajów ulicą Olszewskiego pozostanie bez zmian. To efekt prac prowadzonych jednocześnie przez MPK Wrocław i Wrocławskich Inwestycji, podczas których WI przebudowało wszystkie sieci podziemne pod remontowanym torowiskiem. Trwają ustalenia dotyczące tymczasowej zmiany ruchu dla samochodów w tym miejscu. Szczegóły nie są jeszcze znane. W przyszłym roku wykonawcę czeka budowa kolejnego ważnego skrzyżowania – ul. Mickiewicza z AWW.

Tunele dla przyrody, likwidacja zwężenia ul. Krakowskiej i wsporniki na mostach

Na odcinku ul. Pugeta wyłożone jest kilkaset metrów specjalnej maty antywibracyjnej, która ma niwelować drgania spowodowane ruchem na drodze. Przy łączniku Dembowskiego i Olszewskiego, ul. Kosiby są trzy tunele dla małych zwierząt, przede wszystkim migrujących żab. Po drugiej stronie AWW, czyli Krzyków na ul. Krakowskiej zniknęło już zwężenie jezdni, tzw. bypass. Przebudowa ulicy była konieczna, ponieważ to właśnie na węźle przy al. Armii Krajowej i Krakowskiej rozpoczyna się budowana aleja.

Na wszystkich obiektach inżynieryjnych trwają prace budowlane. Most nad Odrą połączył jej dwa brzegi w lipcu. Niedawno po obu stronach otrzymał czarne wsporniki, które podtrzymują przyszłe chodniki i drogi rowerowe. Stalowa konstrukcja mostu stoi też nad rzeką Oławą, ale przestrzeń między łukami nie jest jeszcze zabetonowana. Wzdłuż całej inwestycji trwają prace brukarskie oraz montowanie izolacji.

Aleja Wielkiej Wyspy - mapa i przebieg trasy. Kiedy nią pojedziemy?

Trasa AWW o długości 3,4 km przebiega od węzła na al. Armii Krajowej, nad nowym śladem ul. Wilczej, rzeką Oławą, wiaduktem nad ul. Międzyrzecką i Odrą. Dalej aleja biegnie nasypem, krzyżuje się z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i kończy na skrzyżowaniu z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego, znajdującego się na granicy Sępolna i Zalesia.

Przebieg trasy Alei Wielkiej Wyspy. Połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem
Przebieg trasy Alei Wielkiej Wyspy. Połączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem Gazeta Wrocławska

AWW pojedziemy za rok, prawdopodobnie w listopadzie 2023 r. Pełne zakończenie inwestycji to wrzesień 2024 r. Koszt inwestycji szacuje się na około 234 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Stanisław Żaryn o ruchach prorosyjskich

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sss
Jeden pas to spełnienie marzeń. Brawo decydenci cóż za przyszłościowe i nowatorskie rozwianianie.
G
Gość
12 listopada, 13:31, Gość:

Zamiast się narzekać to zrópcie sapotasz tej inwestyci niech przy najmiej będzie opuźniona!

Anarchizm rodem z Rosji

J
JAN
12 listopada, 10:53, Gość:

Gdzie jest ulica 9 Maja widniejąca na mapce?

Po niezwykle wnikliwej analizie historii wszechświata IPN uznał, że ulica 9 maja jest komunistyczna, nawet dziury w asfalcie. Dlatego efektem wysiłku intelektualnego dziewic konsystorskich z naszego miasta uznano, że lepszą będzie ulica 8 maja. Najwyżej w papierach się doda, że to pomyłka biurokraty.

G
Gość
Zamiast się narzekać to zrópcie sapotasz tej inwestyci niech przy najmiej będzie opuźniona!
X
XYZ
Podzielam opinię "Katastrofy", na pewno będzie bardzo trudno. Wyjazd z Wojnowa to męka...pociągi (często pustawe...), małe i ciasne rondo przy Miłoszyckiej plus skrzyżowanie przy Olimpii (bez zatoki autobusowej w stronę miasta !)...to dla wybitnie cierpliwych. Jakiś NIEMYŚLĄCY zezwolił na budowę osiedla Olimpia, mając gdzieś przepustowość jedynej ulicy do centrum...i nadal wzdłuż Strachocińskiej się buduje osiedla... czy ktoś w tym Magistracie czasem myśli ? Trasa Wielkiej Wyspy zdecydowanie pogorszy sytuację na Swojczycach, Strachocinie i Wojnowie, a jak dodać jeszcze oddanie WOW, to będzie dramat !!!
G
Gość
12 listopada, 8:48, Katastofa:

Droga ktora calkowicie zakorkuje miasto i wyjazd z Wojnowa bedzie nierealny.

Dlaczego ma zakorkować?

Chodzi Ci o ulicę Mickiewicza?

Przecież jak się przejedzie koło Olimpi to już jest z górki.

Oczywiście może być w tym miejscu jeszcze gorzej, za kilka miesięcy skończą nowy most i postawią sygnalizację świetlną.

Swoją drogą to trzeba być tytanem intelektu żeby wydać zgodę na budowę osiedla dla ponad 5% mieszkańców miasta i nie zaprojektować i wybudować nowej drogi.

G
Gość
Gdzie jest ulica 9 Maja widniejąca na mapce?
G
Gość
12 listopada, 8:48, Katastofa:

Droga ktora calkowicie zakorkuje miasto i wyjazd z Wojnowa bedzie nierealny.

Korki są wszędzie może i największy będzie na nowym moście gdzie będzie tylko po jednym pasie w obie strony. Na marginesie kim był Kosiba bo część nowej trasy będzie biegła ulicą jego imienia.

K
Katastofa
Droga ktora calkowicie zakorkuje miasto i wyjazd z Wojnowa bedzie nierealny.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie