7,5 tysiąca internautów: Zlikwidujcie buspas na Traugutta!

Redakcja
Buspas na ulicy Traugutta powstał w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Autor pomysłu do dziś się nie ujawnił
Buspas na ulicy Traugutta powstał w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Autor pomysłu do dziś się nie ujawnił Tomasz Hołod
Aż 7500 internautów opowiedziało się w naszej sondzie za likwidacją nowego buspasa na ulicy Traugutta we Wrocławiu. Za jego pozostawieniem było 2300 osób. Ten sprzeciw wcale nie dziwi. Na Traugutta kierowcy nie tylko tracą czas, stając w dłuższych korkach. Wybudowany w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego pas dla tramwajów, autobusów i taksówek jest też niebezpieczny. Tylko w ciągu dwóch ostatnich dni doszło tam do trzech wypadków. - Faktycznie, nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Być może taki projekt nie powinien być poddany pod głosowanie w budżecie obywatelskim - przyznaje Jarosław Krauze, przewodniczący klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą. - Organizacja ruchu w naszym mieście woła o pomstę do nieba. Czasami obserwując to wszystko ma się wrażenie, że to realizacja snu pijanego inżyniera - grzmi radna Katarzyna Obara-Kowalska.

Nowa organizacja ruchu na Traugutta obowiązuje od kilku tygodni. Kierowcy mają teraz do dyspozycji tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Projekt zrealizowano w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Jego autor do dziś się nie ujawnił. A pomysł w ubiegłorocznym głosowaniu poparło 1117 osób. Teraz 7500 internautów mówi urzędnikom: wycofajcie się z tego pomysłu. Wcześniej o to samo apelowała radna klubu Rafała Dutkiewicza Urszula Mrozowska. - Dlaczego ten nietrafiony pomysł przeszedł procedurę weryfikacyjną budżetu obywatelskiego. Dlaczego nie wzięto pod uwagę skutków takiej decyzji - pytała radna. Ale urzędnicy z ratusza odpowiedzieli jej, że na Traugutta jest dziś... lepiej niż było.

- Sytuacja dla ruchu kołowego unormowała się - uważa Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki w ratuszu. - Czas przejazdu ulicą Traugutta od strony Kościuszki do Krasińskiego samochodem jest już porównywalny do sytuacji przed wydzieleniem torowiska. A tramwaje bez przeszkód pokonują ulicę Traugutta w czasie nawet dwukrotnie krótszym niż przed zmianą - czytamy w odpowiedzi Elżbiety Urbanek na interpelację radnej.

- To bzdura - odpowiadają kierowcy. I nie zostawiają suchej nitki na nowym rozwiązaniu. - Codziennie jeżdżę przez plac Wróblewskiego od kilku lat i to, co aktualnie się tam dzieje i na ul. Traugutta, Oławskiej w kierunku placu Wróblewskiego oraz na całym placu Społecznym, a nawet moście Grunwaldzkim, to jakaś masakra - mówi wrocławianin Michał Przybylski. - Cykle świetlne kompletnie nie są ze sobą zsynchronizowane przez co jedne auta blokują drugie. Auta jadące od strony placu Dominikańskiego, chcące wjechać w ul. Walońską stają na światłach na lewoskręcie, przez co tarasują wjazd na plac dla aut z estakady i placu Społecznego. Efekt: korki na estakadzie aż do mostu Grunwaldzkiego. Zaś auta jadące z Pułaskiego i placu Dominikańskiego chcące wjechać w Walońską blokują przejazd dla aut jadących Traugutta od Krakowskiej. Pomimo zielonego światła na Traugutta (od Krakowskiej) auta stoją, bo nie mogą przejechać - wylicza kierowca.

- Faktycznie nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Być może taki projekt nie powinien być poddany pod głosowanie we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim, ale z drugiej strony to był wniosek mieszkańców i wygrał głosowanie - mówi Jarosław Krauze, przewodniczący klubu Rafała Dutkiewicza z Platformą. Według niego, komunikacja na tak ważnym szlaku ze wschodu do centrum miasta została utrudniona.

Radna Katarzyna Obara-Kowalska, która jeszcze kilka miesięcy temu należała do klubu prezydenta a dziś jest w opozycji, podkreśla, że to kolejny dowód na to, że we Wrocławiu kierowcy są dyskryminowani. - Kiedyś na spotkaniu, w którym uczestniczyli wrocławscy urzędnicy usłyszałam, że kierowcom należy obrzydzić jazdę samochodem po Wrocławiu, to wtedy przesiądą się do komunikacji miejskiej - zdradza Obara-Kowalska. - Organizacja ruchu w naszym mieście woła o pomstę do nieba. Czasami obserwując to wszystko ma się wrażenie, że to realizacja snu pijanego inżyniera. Słuchając kierowców i analizując statystyki wypadków w tym miejscu widać, że buspas na ul. Traugutta to nie jest dobre rozwiązanie - dodaje Katarzyna Obara-Kowalska.

Marcin Krzyżanowski szef klubu Prawa i Sprawiedliwości zaznacza, że jest za wprowadzeniem buspasów na wrocławskich drogach, ale uważa, że ten na ul. Traugutta to złe rozwiązanie. - Miasto walczy z kierowcami, ale nie daje im alternatywy. Ciągle za mało pieniędzy przeznaczamy na komunikację publiczną, żeby była ona atrakcyjna dla mieszkańców - mówi Marcin Krzyżanowski. I zapowiada, złożenie oficjalnej interpelacji w sprawie ul. Traugutta.

Wideo

Komentarze 444

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dariusz
Buspas na Traugutta jest potrzebny ja druga dziura w d****. Mieszkam tu od 30 lat i nigdy tramwaj nie stał w korku.czasem kierowało się na Krakowskiej albo na zwezeniu przy Opolskiej. Jakiemuś dupkowi który ma jakieś wpływy lub wpływowych kolesi wymyślił sobie buspas (projekt obywatelski za nasze pieniądze).Jak by k**** nie było większych potrzeb. Ludzie nie pozwólcie na to!!!!!!!!!!
W
Wiechu
ale dzięki temu jest alternatywne wyjście żeby pojechać szybciej - tramwajem, a tak to by nie było, bo oba środki transportu by były wolne
W
Wiechu
o 4:45 też są korki?
5min mniej dla tramwaju
a kilka razy tyle wydłużył dla samochodów.
Kiedy samochody najwięcej spalin wydalają? Tak jest, jak stoją i ruszają. Co chwilę, bo ktoś zakorkował miasto.
G
Gość
Drogi lewacki idioto. Komunikacja ma całą masę przywilejów, oddzielne pasy, wydzielone torowiska, specjalne cykle blokujące inny ruch, a powinna jechać tą samą jezdnią co samochody i w ramach tych samych cykli świetlnych.
Mimo wszystko dalej pojawiają się takie osoby jak TY które narzekają że są jakimś cudem dyskryminowane, pomimo faktu że KOMUNIKACJA JEST NIERENTOWNA I DOPŁACANE SĄ DO NIEJ GRUBE MILIONY Z KIESZENI WSZYSTKICH (z tzw. budżetu miasta), czyli również tych którzy nią nie jeżdżą.
Czemu tak się dzieje zapytasz? Ponieważ bez tego złodziejskiego procederu, koszt biletów komunikacji miejskiej znacznie przekraczał by koszt jazdy samochodem i spowodowało by to ostatecznie upadek MPK.
Jak więc zapewne dalej nie rozumiesz, najbardziej dyskryminowaną grupą w tym mieście nie są pasażerowie komunikacji miejskiej lecz kierowcy którym jakimś magicznym sposobem pomimo stania w korkach dalej bardziej opłaca się jeździć samochodem niż komunikacją - ale to już domyślam się jest zbyt dużo szokujących informacji jak na 1 post.
r
rozumowanie
Mamy rozumieć że samochody to oddzielna rasa maszyn, które są przeciwko ludziom i pożerają ich codziennie cała masę i potem bezczelnie pokazują przez szybę jak Ci sparaliżowani strachem siedzą w środku i nie mogą się wydostać? I jeśli już się tak męczyć to lepiej wspólnie w jednym dużym tramwajbocie?
G
Gość
"Być może taki projekt nie powinien być poddany pod głosowanie we Wrocławskim Budżecie Obywatelskim, ale z drugiej strony to był wniosek mieszkańców i wygrał głosowanie"
Więc jakiś mały odsetek ludzi może skutecznie utrudnić życie całemu miastu?! No to pięknie...
A to że urzędasy są za komunikacją to widać od dawna, przecież dopłacają do tego nierentownego trupa grube miliony rok w rok i ciągle się dziwią że większość i tak woli samochody pomimo stworzonych przez siebie lepszych warunków dla komunikacji.
A
Anna
o ile zmniejszyły się wypadki w tym miejscu ,mieszkam tu i tydzień bez wypadku to tydzień stracony niby ograniczenie było do 40 km/h a wszyscy gnali po 70 km/h ten który jeżdził często tą ulicą wiedział że tory wystają ponad jezdnię i jak popadało auta porozbijane te na chodniku również wiele wypadków śmiertelnych było o tym nikt nie wspomni ważne że dla własnego komfortu będę zapierd...... nie ważne bezpieczeństwo ważne że teraz kamery zostały zlikwidowane a czy któryś z ręką na sercu nie przejechał nigdy na czerwonym na wysokości kosciuszki krakowska traugutta mimo świateł i późnego pomarańczowego jeżdzą jak idioci bo co to kogo zlikwidujcie w ogóle światła na tym odcinku i znów zacznie się eldorado aż do następnej tragedii
b
buspas
Zlikwidować! Potrzebne to tam jak dziura w moście, a autobusy i tak najczęściej jeżdżą pasem dla samochodów bo to idiotym robić bus pasy na środku drogi. A są na środku przez tramwaje, które są jednym z najgłupszych wynalazków jakie miasto w ogóle finansuje. Zlikwidować te błękitne rydwany zagłady które stają masowo przez każdą pierdołę, bo nie mogą 1m obok przejechać czy zatrzymać się przez kosmicznie długą drogę hamowania. Wymienić te gówna na trolejbusy czy autobusy elektryczne z ładowaniem z trakcji i pozbyć się torów - patrzcie ile się od razu miejsca zrobi i ile pieniędzy zaoszczędzi na naprawie ulic czy torowisk.
p
peranvankuro
Jechałem dziś od Selgrosa (na Krakowskiej) pod same światła na placu Wróblewskiego 17 minut, w tym czasie minął mnie jedynie jeden tramwaj... jaki to ma sens?
P
Przedsiębiorca
Jestem zirytowany...żeby nie powiedziec brzydko!Dziwie sie ludziom ktorzy popierają bus pas przy ul.Traugutta.Tak sie składa że pracuje przy tej ulicy i widze co sie dzieje...Tragedia!!!Jak można tak zakorkowac wylotówke!Korek ciągnie sie aż na śrudmieście!Nikt też nie wspomniał o sklepach ktore ciągną sie przez całą ulice i sytuacja na drodze uniemożliwia przyjmowanie nawet najmniejszych dostaw!Tak miasto ma gdzieś przedsiębiorców...my mamy tylko płacic podatki...ok niech bedzie ale umożliwcie nam zarabiac a jak do tej pory tylko przeszkadzacie.Smieszą mnie wypowiedzi ludzi którzy popierają bus pas wcale niemając styczności z tą ulicą...no ewentualnie sporadycznie przejazdem sie tu znajdą.My musimy tu żyć..czy ktoś nas pytał o zdanie?
f
fakeplastic
czas przejazdu tramwaju skrócił się. oznacza to, że kilkadziesiąt tysięcy ludzi jest w stanie dotrzeć do celu szybciej. s drugiej strony jest kilka tysięcy osób które powodują hałas zanieczyszczenie powietrza i korki. do tego zajmą pół centrum na 8 godzin pracy. najlepiej za darmo. nie ma tyle przestrzeni w średniowiecznym mieście na te wszystkie ceregiele. wiadomo czasem ktoś ma tone piasku do przewiezienia i musi użyć samochodu, ale jak ktoś jedzie do pracy autem bo lubi to musi się liczyć z tym, że jest szkodliwy społecznie. i tak na prawdę stoi w korku spowodowanym przez niego samego i innych kierowców, a nie przez autobusy czy rowerzystów.
w
wrati
bardzo ważne jest żeby mieszkańcy zrozumieli, że miasto jest dla ludzi a nie dla smaochodów. każda minuta krótszego przejazdu tramwaju jest warta nieporównywalnie więcej niż wygodnictwo dorobkiewiczów którzy dorobili się czegoś tam i są przekonani, że pana boga za nogi złapali. trzeba zejść na ziemie bo nigdzie stąd przez najbliższy czas nie pójdziemy.
T
To wio po Skuter !
Nikt nie każe stać wam w korku, skoro są Bardzo Silne Skutery i nie jeden kierowca się zdziwił że go łyka przy dobrym skonfigurowaniu.
Ja jeżdżę Skuterem po mieście i jestem Szybciej Od czego kolwiek, zrezygnowałem z auta, bo wiecej nim spale niż przejadę.
Przewaga jest tylko i wyłącznie na prostych drogach gdzie jest Śluz.
Skuterem max do 20 min i miasto przejechane.
Skorzystajcie z tego.
Ja tam z BusPasa korzystam bo są takie korki, że szkoda paliwa, a więc przejazd częściowy po buspasie, a nie raz jechałem przez torowisko, bo skręt w lewo był wolny, a tu korek, policja widziała jak zjeżdżam, ale nic nie zrobili, odpuścili, Skuterzystów nie ma co zatrzymywać, nie zajmuja miejsca, nie opuźniają.
A jak wy siadacie na Skuterzystów to jest dobrze ?
Pamiętajcie że dobrze ogarnięty Skuterzysta nie spowalnia ruchu, spowalniają tylko ci co się boją szybciej jeździć, albo od nowości Skuter niedomaga, tak więc BusPas dla Skuterzystów którzy nie lubią się szczypać z korkami, bo to bez sensu.
s
solo
Emisja spalin nie zawsze zalezy jedynie od wieku auta ;) niektóre nowsze mają wyższą emisję niż starsze.
Dodaj ogłoszenie