Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZDiUM i policja walczą z ciężarówkami brudzącymi ulice. Sypią się kolejne kary

Przemysław Wronecki
Ulica Brodzka
Ulica Brodzka Przemysław Wronecki
Ciężarówki obsługujące wrocławskie budowy brudzą ulice błotem. Największy problem jest z tym na Praczach Odrzańskich. Z tego powodu inspektorzy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta razem z patrolem drogówki rozpoczęli kontrolę. W czwartek podczas inspekcji ulic Brodzkiej i Janowskiej wystawiono 8 mandatów. Dla kierowcy ciężarówki oznacza to karę nawet w wysokości 500 zł.

Jak przekonują mieszkańcy wrocławskich Pracz, od niedawna ich spokojne osiedle zamieniło się w wielki plac budowy. Choć nie powstaje tu żaden hipermarket ani wielka fabryka, to po niezbyt ruchliwej dotąd ul. Brodzkiej co chwilę jeżdżą ciężarówki. Obsługują one modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego. - Sporym problem jest to, że część ciężarówek z placu budowy wyjeżdża zabłocona, a błoto ląduje na jezdni. Tworzy się z niego śliska niebezpieczna maź, na której łatwo wpaść w poślizg - przekonuje Kamila Pawłowska, mieszkanka Pracz Odrzańskich.

W związku z licznymi skargami mieszkańców, pracownicy ZDiUM postanowili zwiększyć liczbę kontroli. W zeszłym roku robili to średnio dwa razy na tydzień przy współpracy ze strażnikami miejskimi. Od stycznia o pomoc poprosili także wrocławską drogówkę, z którą wykonują około dwóch dodatkowych kontroli w tygodniu. W styczniu ponad 20 kierowców ukarano mandatami.

- Zdarzają się takie sytuacje, że jeden kierowca jest ukarany dwa razy w ciągu dnia. Najpierw rano, a potem jeszcze popołudniu - informuje Ewa Mazur ze ZDiUM. Dodaje, że funkcjonariusze najczęściej każą mandatami w maksymalnej wysokości, czyli 500 zł. Wspólne patrole pracowników zarządu i służb sprawdzają stan nawierzchni nie tylko na Praczach Odrzańskich. Pod lupę biorą także ulice: Wędkarzy, Pełczyńską, Kozanowską, Pęgowską, Międzyrzecką, czy Opatowicką. Jak zapewniają urzędnicy, kontrolowane są nie tylko okolice, w których trwa modernizacja wałów, ale też inne inwestycje w całym mieście.

Na mandatach się nie skończy - szczególnie w przypadku firm modernizujących wrocławski system przeciwpowodziowy. Podczas każdej kontroli inspektorzy ZDiUM sporządzają protokoły kontroli pojazdów pod kątem ewentualnych naruszeń umów zawartych z podwykonawcami. - ZDiUM może nakładać kary m.in. za brak myjek do mycia kół na wyjeździe z placu budowy, brak płyt betonowych na wyjeździe z placu budowy czy brak plandeki na skrzyni z załadunkiem - wylicza Ewa Mazur.

Informuje również, że w grudniu i styczniu takich protokołów sporządzono 19. Każdy z nich zawierał 2 lub 3 naruszenia. W ciągu najbliższych dni urzędnicy chcą zliczyć wysokość kar i wysłać w tej sprawie pismo do firm modernizujących Wrocławski Węzeł Wodny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska