Zablokowali budowę Mostu Wschodniego. Ponad 2 tysiące wniosków w jeden dzień

Przemysław WroneckiZaktualizowano 
Aleja Wielkiej Wyspy
Aleja Wielkiej Wyspy mat. UM
W maju mogła zostać wydana decyzja w sprawie środowiskowych uwarunkowań dla inwestycji "Budowa Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu". Jednak w ubiegłym tygodniu - jednego dnia - do magistratu trafiło ponad dwa tysiące wniosków z zastrzeżeniami do budowy.

Urzędnicy szacują, że wnioski te mogą opóźnić wydanie decyzji środowiskowej od jednego miesiąca do trzech. Gdyby się one nie pojawiły, była szansa, że decyzja zapadłaby jeszcze w maju.

CZYTAJ TEŻ: MOST WSCHODNI: PRZECIWNICY BUDOWY MOSTU PRZEJMUJĄ WŁADZĘ W RADZIE OSIEDLA

W zeszłym tygodniu do magistratu wpłynęły 2263 wnioski z zastrzeżeniami do budowy (wszystkie trafiły tam jednego dnia). Ich autorami było 89 osób. Rekordzista złożył sto wniosków. W pismach poza wymienieniem uwag, dotyczących zastrzeżeń co do budowy, zgłaszający proszą również o to, by do każdego wniosku przeprowadzono rozprawę administracyjną dla społeczeństwa (po godz.18.00). Jak zapewnia Julia Wach z urzędu miasta, w tym przypadku nie ma potrzeby "organizowania" rozpraw administracyjnych, ponieważ postępowanie jest pełne (organ prowadzący postępowanie "organizuje" rozprawę administracyjną wtedy, gdy chce skrócić całe postępowanie). Na razie zgłoszone wnioski są grupowane. Magistrat chce w ten sposób przyspieszyć wydanie na nie odpowiedzi.

Co nie podoba się wnioskującym? We wnioskach czytamy, m.in. że zabezpieczenie antywibracyjne dla budynków zabytkowych (szczególnie pozbawionych ław fundamentowych, np. w przypadku budynków przy ul. 9 Maja) jest niewystarczające, albo że nie wykonano inwentaryzacji pachnicy dębowej (duży chrząszcz z rodziny żukowatych, w Polsce jest on pod ochroną).

Zdaniem wnioskujących w raporcie nie zawarto też liczby łóżek szpitalnych z uwzględnieniem budowanego szpitala na Stabłowicach, oraz Szpitala Wojskowego i Akademickiego Szpitala Klinicznego. Brakuje również liczby osób przewidywanych do ewentualnej ewakuacji z terenu zagrożonego na Wielkiej Wyspie oraz informacji o sposobach ich dowozu do poszczególnych szpitali.

Urzędnicy nieoficjalnie przyznają, że takie działania mają na celu zablokowanie inwestycji.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 153

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

t
takijeden

A widzisz tak czułem , że to nie jest spontaniczna akcja miłośników ptaszków i żabek.
To ta sama banda która chce Polski biednej , nienowoczesnej i bezsilnej.
Zobaczcie że najsensowniejsze projekty są najbardziej torpedowane - ile lat trzeba było czekać na musową po prostu obwodnicę Łany - Długołęka . Cudem się udało i tak cichaczem. Nie było żadnego pompatycznego otwarcia .

v
valdifunia

Szlag mnie trafia gdy widzę jak garstka oszołomów z Sukiennic terroryzuje resztę miasta. Powstał w ich głowach absurdalny plan sprzedaży pożal się Boże inwestorom terenów placu Społecznego, co wymaga usunięcia z niego drogi krajowej 98, ale nie na obwodnicę wschodnią biegnącą przez most w Łanach, tylko na ostatnie już niezdewastowane osiedle willowe. Bo wprawdzie dla mieszkańców całego Wrocławia byłoby lepiej, żeby drogi krajowe omijały miasto obwodnicami, ale dla urzędników oznaczałoby to utratę dotacji z budżetu na utrzymanie tych dróg, a przecież miasto musi spłacać długi za stadion i inne wodotryski.

w
warmińskie świeże

Blokada inwestycji to typowe dla ludzi przywiezionych ze wschodu, którzy po wojnie dopadli domy w tej pięknej dzielnicy. Oni traktują ten teren jak własność. Ot, nasza wioska, reszta won...

b
breslauer55

Najdroższa komunikacja to tzw. zbiorowa. A w niej komunikacja tramwajowa. Droższa od autobusowej ok.15-krotnie. Ale z komunikacji zbiorowej są wziątki, a z prywatnej nie.

b
breslauer55

Nie zablokowali tego biskupiniacy a banda oszołomów działająca reka w rękę ze Zdrojewskim i Dutkiewiczem.
Plany budowy 4-pasmówki z mostami był już zatwierdzony. Należało się tylko wziąść za budowę. Zamiast tego Dutkiewicz ogłosił nowy przetarg na projekt 2-pasmówki z mostami. Po to by znów odwlec budowę. Powinien razem ze Zdrojewskim stanąć przed sądem za marnotrawienie pieniędzy z budżetu i osób prywatnych. To oni obaj podpisali umowy z tym diabelskim stowarzyszeniem gwarantujące wstrzymanie budowy do m inimum 2014 r.

w
waldy

Szlag mnie trafia gdy słyszę, że garstka oszołomów teroryzuje resztę miasta.
Wydzielmy tę "enklawę" i zróbmy tam "Rezerwat Biskupin". Coś na wzór USA i Indian. Każdorazowa próba wyjazdu musi wymagać uzyskania przepustki. Limit dzienny to 1000szt. na cały rezerwat. Wjazd tylko ze specjalnymi biletami. Jak do muzeum. Do tego ZERO!!! inwestycji miasta, zero pozwoleń na jakąkolwiek budowę lub modernizację. Niech się kiszą we własnym sosie.
Mogę powiedzieć, że nieboszczka komuna nawet nie myślałaby o pytaniu się kogokolwiek o zgodę, tyko budowałaby i już.
Był jeszcze w historii niejaki Adolf H., który buntowników wywiózłby jeśli nie do terenów za drutami, to kazał im mieszkać koło odstojników na Praczach.
Polskie skłonności do "liberum veto", to jedna z największych polskich-naszych przywar. Wpędziły nas w 123 lata niewoli.
Abstrahując od powyższego, to plany tej przeprawy i drogi gotowe są od ponad 65 lat!!! To zgodnie z nimi wybudowano ul. Armii Krajowej. My nie odkryliśmy Ameryki, to perspektywicznie myślący włodarze Wrocławia z niemieckim rodowodem przewidzieli KONIECZNOŚĆ!!!!!! tej budowy. Wiedzieli, gdzie ma przebiegać. Przecież te okolice NIC!!!! się nie zmieniły od 70 lat!!!!!!. Uzupełnieniem POWINNA być linia tramwajowa biegnąca aż do ul Powstańców Śląskich.
Wołowej skóry nie wystarczy na spisanie wszystkich ZA budową.
Należy zdecydowanym ruchem przeciąć ten gordyjski węzeł niemocy.

l
lucus

ja bym ich zostawił , niech sobie tam żyją, wszelkie inwestycje te publiczne i prywatne można przecież realizować tam gdzie sobie tego życzą mieszkańcy. W końcu po to jest demokracja . Przez najbliższych naście lat żadnych inwestycji w infrastrukturę , sklepy duże i małe i inne tego typu rzeczy. Tylko remonty . Po co budować nowe np. przedszkole , czy większy sklep . Niech sobie stoją w korkach następne 50 lat . Ja też tej drogi nie potrzebuję , jak pewnie wielu mieszkańców okolic Biskupina i Sępolna , ba nawet stanowczo się jej sprzeciwiam . Proszę wybudować nową drogę lub modernizować istniejącą - tam gdzie życzą sobie tego mieszkańcy .

I
IB

Hahaha, miasto rozbudowuje komunikację miejską, hahaha :D dobre, dobre :D

...

poza tym autostrade z trasa na warszawe bedzie laczyla wschodnia obwodnica wroclawia, ktorej czesc juz jest (m.in. most w lanach). rownie dobrze mozesz wmawiac, ze hallera i klecinska laczy A4 z wylotem na poznan. Trzeba byc debilem, zeby wybrac te trase, zamiast AOW.

...

mieszkam na gaju i NIGDY nie stalem na armii krajowej dluzej, niz 10-15min. Maly korek jest przy skrzyzowaniu z powstancow slaskich, pozniej juz hallera-grabiszynska (najwiekszy, objezdzam przez grabiszynska). wczesniej mozna ewentualnie stanac do lewoskretu z armii w bardzka, podobnie do skretu w slezna. I to by bylo na tyle ze stania. we Wroclawiu to Ty chyba gosciem jestes. Jak ma sie jezdzic normalnie po wymienionych z Ciebie dzielnicach, skoro prowadzi do nich na ogol jedna droga? To ma byc argument przeciw budowie mostu? Jak dla mnie wrecz przeciwnie, bo bedzie to alternatywna trasa dojazdowa

O
Oszołom

Niestety tak to w tym kraju bywa, że ludzie łapią się na marketingowe zabiegi rządu i myślą, że będą mieli nie wiadomo co i to już niedługo. Niestety później okazuje się, że połowa kasy z umów budowlanych to premie prezesów, a większość prac trzeba co chwila poprawiać.

A najbardziej obwodnicy chcą ci, którzy mieszkają na Wsi i muszą dojeżdżać do pracy do centrum. Trzeba było zostać w mieście to byście mieli bliżej. Byłaby komunikacja miejska którą tak ostatnio miasto rozbudowuje i wszyscy byliby szczęśliwi. Ale skoro wolicie się paść na tych swoich zielonych łąkach w ciszy i spokoju to nie narzekajcie że czas dojazdu do centrum jest duży.

j
ja

byłem w zoo, widziałem ciebie w klatce

p
partacz wrocławia

dajcie nazwiska tych 89 skur...

x
xenomorf

Jakże widoczna jest konsolidacja i oszołomstwo pieniaczy z APS.! Minusy, pisma, bzdety, mam nadzieję, że w przyszłości zapłacą za to ciemne oszołomy zapatrzone w księcia Wysoczańskiego.

O
Oszołom

Byłeś ostatnio w Zoo? Widziałeś kolejki? Myślisz że to mieszkańcy WW przyjechali samochodami? Poczytaj sobie opinie asd który pisze o tym jak na jego osiedlu ludzie nie pomyśleli o skutkach tego że wybudują im pod domami drogę szybkiego ruchu.

Obwodnica w obecnym wyglądzie jest najtańszym rozwiązaniem miasta na zamkniecie ludziom gęb że Wrocław nic nie robi aby się rozwijać i że ciągle jest zakorkowany.

Ja nie zgadzam się, na najtańsze rozwiązania i nie zgadzam się na rozwiązania, które kosztem przyrody, wprowadza władza. Wielu z was nawet nie zdaje sobie sprawy ile Unijnych paragrafów łamie projekt zaproponowany przez miasto. Później to WY WSZYSCY i MY będziemy płacić z naszych podatków za to, że Duduś i jego ekipa chcieli zrobić coś szybko i bezprawnie....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3