Na odcinku z Siechnic do Żernik Wrocławskich budowane są dwa wiadukty nad liniami kolejowymi, most oraz 5-kilometrowa nowa jezdnia. - Przy wiadukcie WD1 wykonujemy już tymczasowe podparcie pod ustrój nośny - wyjaśnia Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski.
Umożliwi to prowadzenie dalszych prac przy jednoczesnym kursowaniu pociągów w kierunku Żernik Wr. i Strzelina. Obecnie w tym celu obniżana jest tymczasowo trakcja elektryczna.
W tym rejonie trwa też formowanie nasypów. Przy drugim wiadukcie kolejowym zabetonowano i zaizolowano wszystkie fundamenty. Zabetonowana są także trzy z czterech podpór. Ostatnia zostanie dokończona w najbliższych dniach.
Tymczasem na moście przez niewielką Brochówkę profilowane jest dno i brzegi rzeki. Później będą umocnione kamiennymi materacami i geowłókniną. - Jednocześnie na całym budowanym odcinku obwodnicy prowadzone są prace ziemne. Tworzone są nasypy, którymi pobiegnie jezdnia, stabilizowane jest podłoże – dodaje Paweł Pietraszak.
Obecnie za budowę tego odcinka WOW odpowiada firma Gotowski, która przejęła część kontraktu spółki „Pol-Dróg”. Ma być on gotowy do końca września 2014 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?