Wschodnia Obwodnica Wrocławia jeszcze dłuższa! Dziś otwarcie nowego odcinka i ważna zmiana w organizacji ruchu

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Wschodnia Obwodnica Wrocławia - otwarcie nowego odcinka tej drogi w stronę Bielan Wrocławskich
Wschodnia Obwodnica Wrocławia - otwarcie nowego odcinka tej drogi w stronę Bielan Wrocławskich Dolnośląska Służba Dróg i Kolei
Już w poniedziałek (5 grudnia) zostanie otwarty następny etap Wschodniej Obwodnicy Wrocławia,. Chodzi o odcinek od ronda w Żernikach Wrocławskich do ulicy Grota-Roweckiego we Wrocławiu. Wykonawca zmienił też organizację ruchu przy wjeździe na obwodnicę. Trzeba tam będzie bardzo uważać!

Spis treści

Odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia z rocznym opóźnieniem

Nowy, liczący 2,5 kilometra długości odcinek WOW zostanie otwarty w poniedziałek (5 grudnia) w godzinach przedpołudniowych. Przebiega dokładnie od skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego, wokół wsi Radomierzyce i kończy się na rondzie na granicy Wrocławia (ulica Buforowa).

Firma Budimex zrealizowała go za 30 milionów złotych i oddaje rok po terminie. Pierwotnie trasa miała zostać oddana do użytku już 28 listopada 2021 roku. Pierwsi pracownicy pojawili się na budowie dopiero dwa miesiące przed planowanym zakończeniem prac.

Tak przebiega nowy odcinek WOW między Buforową a Grota-Roweckiego:

W międzyczasie zmieniła się też koncepcja tego etapu WOW. Początkowo planowano dwie jezdnie, a w najbliższy poniedziałek kierowcy przejadą tylko jedną jezdnią z pojedynczymi pasami ruchu w obie strony. Ma być to wariant tymczasowy - druga jezdnia zostanie dobudowana w przyszłości. Najpierw muszą jednak ruszyć prace nad węzłem bielańskim. Ten fragment budowy WOW budzi największe kontrowersje - Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosi przetarg na jego budowę m.in. przez wieś Wysoka, dopiero po skompletowaniu wszystkich pozwoleń i całej dokumentacji.

Ważna zmiana dla kierowców na rondzie na ul. Buforowej

Rondo na końcu ulicy Buforowej zyskało nowe linie poziome, stając się tzw. rondem turbinowym. Jest ono uznawane za najbezpieczniejsze skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Wymaga jednak od kierowcy pewności co do kierunku, w którym chce jechać.

To rozwiązanie oddziela dwa pasy ruchu. Zewnętrzny umożliwia opuszczenie ronda tylko na pierwszym lub na drugim zjeździe. Wewnętrzny pas daje możliwość użycia drugiego, trzeciego lub czwartego zjazdu.

Przykład ronda turbinowego. Każdy wjazd posiada dwa pasy wjazdowe. Na samym rondzie pierwszego i drugiego zjazdu można użyć tylko na zewnętrznym pasie.
Przykład ronda turbinowego. Każdy wjazd posiada dwa pasy wjazdowe. Na samym rondzie pierwszego i drugiego zjazdu można użyć tylko na zewnętrznym pasie. Wewnętrzny służy do zjechania na drugim, trzecim i czwartym zjeździe. OSK LEŚ

Zmiana jest spowodowana tym, że w ostatnim czasie kierowcy notorycznie używali prawego pasa do zawracania. Tworzyło to niepotrzebny zator i jeszcze większe korki (m.in. na Jagodnie). Pas do bezpośredniej jazdy w prawo na każdym wjeździe również ma ograniczyć te utrudnienia.

Jeszcze w tym roku otwarta zostanie trasa Łany-Długołęka, która kosztowała 165 milionów złotych i połączy funkcjonującą do tej pory Wschodnią Obwodnicę Wrocławia z AOW.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 grudnia, 21:05, Gość:

Wszędzie samochody a gdzie drogi dla rowerów. PiS to poprawi.

Dzisiaj też [email protected] do roboty? Widzisz a auta jadą...

G
Gość
Czy jakiś zarządca drogi powiatowej może zmienić cykl świetlny radomierzyce/Kutrzeby/ wjazd Żórawina ? Przeniesiono cały ruch na jedną ulice a cyklu świetlnego nie wydłużono korek 24h jak na zwycieskiej
G
Gość
Jakiś inteligent robiąc Radomierzyce w stronę Iwin ślepą zapomniał wydłużyć zielone z zorawiny w stronę miasta. Korek na 8 cykli świateł na tym rondzie nawet o 18
G
Gość
Wszędzie samochody a gdzie drogi dla rowerów. PiS to poprawi.
G
Gość
4 grudnia, 19:53, Gość:

To NIE JEST obwodnica, to wąska, jednopasmowa, pozbawiona nawet pobocza, szosa kolizyjna. Nigdy nie spełni roli obwodnicy.

4 grudnia, 20:26, Gość:

No to robisz z gęby cholewę, bo już spełnia.

A obwodnica to nie znaczy "droga dwujezdniowa", tylko "droga okrążająca miejscowość". I ta droga jak najbardziej to robi - okrąża Wrocław, odciąża jego wewnętrzne ulice i usprawnia ruch. A zanim bałakniesz, że "a bo cały czas jest zakorkowana", to się dobrze zastanów, czy chcesz się wygłupić drugi raz.

5 grudnia, 11:19, Gość:

Nie spełnia. Rolą obwodnicy wielkiej aglomeracji jest PRZENOSZENIE JAK NAJWIĘKSZEGO RUCHU, w tym całego tranzytu. Dlatego w CAŁYM SWIECIE wokół dużych miast robi się obwodnice wielopasmowe. Ta parodia wrocławska nie spełni swojej roli. Pora to zrozumieć.

Obwodnicę dla tranzytu i ciężkiego transportu mamy od zachodu i północy, po A8. I nie p*erdol, że to nie jest pełne kółko, bo nie ma takiej konieczności. Obwodnica od wschodu jest w tej sytuacji potrzebna dla dojazdów z pracy i do pracy, oraz podobnego ruchu lokalnego. I to jak najbardziej JUŻ DZIAŁA na tym odcinku, który jest zbudowany. Widać, że w życiu nie jechałeś tą drogą i powtarzasz tylko bajki niedojd komunikacyjnych z komentarzy.

G
Gość
4 grudnia, 19:53, Gość:

To NIE JEST obwodnica, to wąska, jednopasmowa, pozbawiona nawet pobocza, szosa kolizyjna. Nigdy nie spełni roli obwodnicy.

4 grudnia, 20:26, Gość:

No to robisz z gęby cholewę, bo już spełnia.

A obwodnica to nie znaczy "droga dwujezdniowa", tylko "droga okrążająca miejscowość". I ta droga jak najbardziej to robi - okrąża Wrocław, odciąża jego wewnętrzne ulice i usprawnia ruch. A zanim bałakniesz, że "a bo cały czas jest zakorkowana", to się dobrze zastanów, czy chcesz się wygłupić drugi raz.

Nie spełnia. Rolą obwodnicy wielkiej aglomeracji jest PRZENOSZENIE JAK NAJWIĘKSZEGO RUCHU, w tym całego tranzytu. Dlatego w CAŁYM SWIECIE wokół dużych miast robi się obwodnice wielopasmowe. Ta parodia wrocławska nie spełni swojej roli. Pora to zrozumieć.

G
Gość
5 grudnia, 07:18, Gość:

Teraz to z[wulgaryzm]i. Rondo turbinowe . Będą dzwony i jeszcze większy młyn. Ronda przez wiele lat były takie same . Teraz co miasto czy wiocha rondo jest inne . Nie ma czasu na obserwacje znaków i Lini.

Jak nie radzisz sobie z popatrzeniem na znaki i prawidłowym przejazdem przez tak proste skrzyżowanie, jak na tych zdjęciach, to ogranicz się do autobusu. A jeszcze lepiej tramwaju, bo on ma szyny i już zupełnie się nie zgubisz.

G
Gość
4 grudnia, 15:51, Gość:

No, to teraz jeszcze tylko wreszcie przeorać Wysoką i będzie normalna obwodnica w stronę Oławy.

4 grudnia, 16:06, JAN:

Jak będziesz mógł i potrafił skorzystać z tego rądka. Oni tam na brzegach malowali czerwone linie dla rowerów i tam na zdjęciu z góry widać jak bardzo trzeba będzie obracać łepetyną żeby gdziekolwiek trafić.

4 grudnia, 20:27, Gość:

Co to jest "rądek"?

5 grudnia, 08:54, JAN:

Ostatnie rondo, które widziałem we Wrocławiu to rondo na Czekoladowej. A rądko to kawałek kółka pośrodku jezdni, które w zamyśle miało poprawiać warunki jazdy a jest takim samym bublem jak jego dumna nazwa "rondo"

Widzę, że ktoś tu nie ogarnia jazdy po mieście i potrzebuje całego pola, żeby sobie poradzić z manewrami.

G
Gość
4 grudnia, 19:53, Gość:

To NIE JEST obwodnica, to wąska, jednopasmowa, pozbawiona nawet pobocza, szosa kolizyjna. Nigdy nie spełni roli obwodnicy.

4 grudnia, 20:26, Gość:

No to robisz z gęby cholewę, bo już spełnia.

A obwodnica to nie znaczy "droga dwujezdniowa", tylko "droga okrążająca miejscowość". I ta droga jak najbardziej to robi - okrąża Wrocław, odciąża jego wewnętrzne ulice i usprawnia ruch. A zanim bałakniesz, że "a bo cały czas jest zakorkowana", to się dobrze zastanów, czy chcesz się wygłupić drugi raz.

5 grudnia, 08:57, JAN:

pomijając liczbę pasów to jest to zaledwie kawałek obwodnicy. Dlatego nie spierajmy się o klasyfikację, pomyślmy jak toto przejechać żeby przeżyć.

Normalnie. Wjeżdżasz, jedziesz, zjeżdżasz. Robiłem to już ładnych parę razy, żadnych problemów.

J
JAN
4 grudnia, 19:53, Gość:

To NIE JEST obwodnica, to wąska, jednopasmowa, pozbawiona nawet pobocza, szosa kolizyjna. Nigdy nie spełni roli obwodnicy.

4 grudnia, 20:26, Gość:

No to robisz z gęby cholewę, bo już spełnia.

A obwodnica to nie znaczy "droga dwujezdniowa", tylko "droga okrążająca miejscowość". I ta droga jak najbardziej to robi - okrąża Wrocław, odciąża jego wewnętrzne ulice i usprawnia ruch. A zanim bałakniesz, że "a bo cały czas jest zakorkowana", to się dobrze zastanów, czy chcesz się wygłupić drugi raz.

pomijając liczbę pasów to jest to zaledwie kawałek obwodnicy. Dlatego nie spierajmy się o klasyfikację, pomyślmy jak toto przejechać żeby przeżyć.

J
JAN
4 grudnia, 15:51, Gość:

No, to teraz jeszcze tylko wreszcie przeorać Wysoką i będzie normalna obwodnica w stronę Oławy.

4 grudnia, 16:06, JAN:

Jak będziesz mógł i potrafił skorzystać z tego rądka. Oni tam na brzegach malowali czerwone linie dla rowerów i tam na zdjęciu z góry widać jak bardzo trzeba będzie obracać łepetyną żeby gdziekolwiek trafić.

4 grudnia, 20:27, Gość:

Co to jest "rądek"?

Ostatnie rondo, które widziałem we Wrocławiu to rondo na Czekoladowej. A rądko to kawałek kółka pośrodku jezdni, które w zamyśle miało poprawiać warunki jazdy a jest takim samym bublem jak jego dumna nazwa "rondo"

G
Gość
4 grudnia, 15:51, Gość:

No, to teraz jeszcze tylko wreszcie przeorać Wysoką i będzie normalna obwodnica w stronę Oławy.

Zaorac Oławe wreszcie będzie lepszy dojazd do Opola

G
Gość
Teraz to z[wulgaryzm]i. Rondo turbinowe . Będą dzwony i jeszcze większy młyn. Ronda przez wiele lat były takie same . Teraz co miasto czy wiocha rondo jest inne . Nie ma czasu na obserwacje znaków i Lini.
G
Gość
4 grudnia, 15:51, Gość:

No, to teraz jeszcze tylko wreszcie przeorać Wysoką i będzie normalna obwodnica w stronę Oławy.

4 grudnia, 16:06, JAN:

Jak będziesz mógł i potrafił skorzystać z tego rądka. Oni tam na brzegach malowali czerwone linie dla rowerów i tam na zdjęciu z góry widać jak bardzo trzeba będzie obracać łepetyną żeby gdziekolwiek trafić.

Co to jest "rądek"?

G
Gość
4 grudnia, 19:53, Gość:

To NIE JEST obwodnica, to wąska, jednopasmowa, pozbawiona nawet pobocza, szosa kolizyjna. Nigdy nie spełni roli obwodnicy.

No to robisz z gęby cholewę, bo już spełnia.

A obwodnica to nie znaczy "droga dwujezdniowa", tylko "droga okrążająca miejscowość". I ta droga jak najbardziej to robi - okrąża Wrocław, odciąża jego wewnętrzne ulice i usprawnia ruch. A zanim bałakniesz, że "a bo cały czas jest zakorkowana", to się dobrze zastanów, czy chcesz się wygłupić drugi raz.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie