Wrocław: Wielki plac budowy na Świdnickiej. Co tam się dzieje? (ZDJĘCIA)

MH
Budowa przejścia dla pieszych na ul. Świdnickiej i remont przystanku tramwajowego Marcin Hołubowicz
Na ul. Świdnickiej powstaje nowe przejście dla pieszych. W związku z tym spore utrudnienia czekają na kierowców. Jadąc od strony ul. Piłsudskiego w kierunku Powstańców Śląskich auta mają tylko jeden z dwóch pasów. Rozebrano także chodnik. Prace trwają również na przystanku tramwajowym. Kiedy zakończą się utrudnienia?

Zarówno piesi, kierowcy, jak i podróżni MPK mogą być zdziwieni sporym placem budowy na ul. Świdnickiej. Na wysokości Capitolu trwają bowiem intensywne prace. Prowadzona jest budowa nowego przejścia dla pieszych. Jezdnia w obu kierunkach jest częściowo zajęta.

Prace przy ul. Świdnickiej trwają pomiędzy ul. Piłsudskiego a Bogusławskiego. Robotnicy budują w tym miejscu nowe przejście dla pieszych, które będzie prowadzić przez jezdnię oraz tory tramwajowe na wysokości ul. Bogusławskiego. Aby przepchnąć okablowanie, musieli wykonać przewierty pod ulicą Świdnicką.

Oprócz nowych pasów zamontowana zostanie nowa sygnalizacja świetlna. Wszystko to w ramach rewitalizacji ul. Bogusławskiego. Przypomnijmy, że wcześniej wyremontowano już część jezdni i chodnika od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego w kierunku Teatru Polskiego.

ZOBACZ TEŻ: NOWE PRZYSTANKI TRAMWAJOWE PRZY ULICY OPOLSKIEJ (ZDJĘCIA)
Robotnicy odtwarzają chodnik po stronie urzędu miejskiego. Stary chodnik zostanie zastąpiony nowym, poszerzonym o 30 cm deptakiem z nowymi barierkami. Tuż obok będzie biegł pas rowerowy wraz ze śluzą rowerową. To właśnie w tym miejscu na kierowców czekają największe utrudnienia. Prawy pas jezdni jest zastawiony barierkami. W godzinach szczytu tworzą się tam spore utrudnienia, bo samochody wciskając się na jedyny dostępny pas tworzą korek, który blokuje przejazd przez Piłsudskiego.

Peron przystanku tramwajowego jest aktualnie wydłużany, dzięki czemu na podwójnym przystanku będą mogły się zatrzymywać jednocześnie dwa składy tramwajowe. W związku z tymi pracami częściowo zajęty jest lewy pas ruchu od wiaduktu w kierunku Piłsudskiego.

W przyszłości zmieni się również organizacja ruchu na ul. Bogusławskiego. Ruch na jednokierunkowej ulicy zostanie odwrócony. Będziemy na nią wjeżdżać od strony ul. Świdnickiej w kierunku ul. Komandorskiej.

Budowa przejścia dla pieszych łącznie z remontem chodnika w ciągu ul. Świdnickiej zajmie jeszcze około miesiąc. Ulica nie będzie jednak całkowicie zamykana, a tramwaje będą jeździć bez przeszkód. Koszt inwestycji to około 970 000 zł.

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO Z NOWYMI INWESTYCJAMI I ZMIANAMI W KOMUNIKACJI? CZYTAJ NASZE SERWISY SPECJALNE: WROCŁAW SIĘ ZMIENIA oraz NA DROGACH

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gieniu111

Wyobraź sobie że w cenie paliwa największy udział mają podatki, z których większość wcale nie idzie na remonty dróg

g
gieniu

Ale facet ma kompleksy, w mieście gdzie część mieszkańców lokali komunalnych chodzi do WC na klatce schodowej lub na zewnątrz, a peryferie Wrocławia o kanalizacji mogą tylko pomarzyć facet wydaje 1 mln złotych na przejście dla pieszych. Powiem szczerze, jako słoik wychowany w bloku gdzie łazienka i WC w mieszkaniu były równie oczywiste jak megalomania Dutkiewicza, Wrocław ze swoimi piecami kaflowymi, WC-etami na klatce i brakiem kanalizacji, bardziej przypomina białoruską wioskę niż europejską stolicę kultury. Groteska i kpina.

p
pieszy

Kilka minut?
Najwyżej 20 sekund.
to światła na prostej a nie na skrzyzowaniu gdzie otwiera się po kolei różne kierunki.
Widząc czerwone z daleka wystarczy zwolnić i dojść gdy będzie zielone.

j
jani

Ułatwienia dla rowerzystów i KZ są faktem bo musiały nastąpić wobec widma zablokowania miasta autami.
To że twój mózg tego nie ogarnia nie oznacza ze odpowiedzialni urzędnicy nie wiedzą co trzeba zrobić.

...

Ty nie masz pojęcia jak działają światła z ITS

j
jeryy

A dlaczego piesi mają płacić za remonty dróg dla kierowców?
Aut przybywa a niebawem jak naprawdę staniesz korku to docenisz i nowy przystanek i nowy pas rowerowy i nowy chodnik.

y
yendrol

Byloby to moze i zabawne gdybym za to nie placil..

K
Krzysiu

Jestem szczęśliwy że me najgłupsze marzenia idioty jednak są realizowane i to z jakim rozmachem, nie każdego marzenia się spełniają a moje tak i to inni płacą a nie ja.

G
Gość

Najbardziej z tych pasów i świateł ucieszą się motorniczy tramwajów!

R
R2r

jest to, że jakoby przejście przez jezdnię ma otworzyć i ułatwić, tak twierdzi urząd. No to informuję, że dzięki przejściu podziemnemu przechodzę i idę. Natomiast ze światłami tak się nie da, bo dziwnie trzeba odstać kilka min. na czerwonym.
Ach, rozumiem! Będę miał czas na podziwianie widoków...

k
kinga

Ciekawa jestem czy piąta kolumna cykloterrorystów maczała w tym palce?

n
nn

Czemu tylko wielki? Toż to plac budowy gigant. W porównaniu z nim Stadion i Sky Tower to jak budowa kiosku.

B
Bartek

Przecież to niedopuszczalne aby nie było tam jakiś luster czy też sygnalizacji która umożliwiała by bezpieczne włącznie się w ul. Św. Jadwigi pojazdom uprzywilejowanym!

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3