Szyby z tworzywa akrylowego są wylewane w specjalnych formach, utwardzane w piecach i szlifowane. Mają, uwaga, nawet 30 centymetrów grubości. To po to, by bezpiecznie można nimi podróżować mimo panującego dookoła wysokiego ciśnienia wody. Elementy tuneli są różnych rozmiarów, największe mają 12 metrów długości i aż 4,5 wysokości.
Fragmenty tuneli będą przyjeżdżały do Wrocławia do końca marca z Japonii. - Stopniowo będą montowane przez japońskich specjalistów, tylko wtedy firma Intersystem daje 25-letnią gwarancję na szczelność. Musimy je osadzić przed zamknięciem dachu naszego oceanarium. W lecie wszystkie będą już na swoich miejscach - mówi Ryszard Topola, rzecznik wrocławskiego zoo.
Przypomnijmy, że całe Afrykarium ma być gotowe na przełomie 2014 i 2015 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?