Wrocław: Remont torowisk bez nowych torów

Jarosław Garbacz
W połowie sierpnia skończy się remont torów na Podwalu
W połowie sierpnia skończy się remont torów na Podwalu Piotr Wojnarowicz
Udostępnij:
Remont torowiska bez wymiany torów? Takie rozwiązanie zastosowano na remontowanym od początku lipca torowisku na Podwalu między ulicami Krupniczą a Łąkową. Drogowcy remontują tylko nawierzchnię i podkłady torowiska. Stare, wysłużone tory są konserwowane i wracają na dawne miejsce.

Urzędnicy zapewniają, że remont był konieczny - nie można było z nim dłużej zwlekać. - Za dwa lata chcemy przystąpić do kompleksowej przebudowy Podwala i Krupniczej. Wtedy cała infrastruktura drogowa, również tory, zostanie wymieniona na nową - mówi Grażyna Nosek z wydziału inżynierii miejskiej. Prace prowadzone tam w tej chwili mają sprawić, że przejazd tamtędy będzie bezpieczny.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wiele razy skarżyło się na stan torów w tym miejscu. Montaż nowych szyn w trakcie tymczasowego remontu nie opłacałby się, bo za dwa lata i tak trzeba by je przekładać.

Na Podwalu kilka razy w roku wykolejały się tramwaje. Na przejściach dla pieszych ludzie wpadali w wyrwy, które powstały przy torach. - Co miesiąc mieliśmy sprawy o odszkodowanie. Kobiecie, która złamała rękę, wybiła zęby i odniosła obrażenia głowy, musieliśmy wypłacić 20 tysięcy złotych. Nie mogliśmy dłużej narażać mieszkańców - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Nowych szyn nie będzie też na razie na ul. Kosmonautów między Wielkopolską a Szczecińską. Tylko remont torowiska północnego (od strony Glinianek), który zaczął się w lipcu wiąże się z wymianą szyn na nowe. Te leżące na torze południowym przejdą jedyni konserwację i wrócą na swoje miejsce. ZDiUM tłumaczy, że niewielkich funduszy na ten cel. Ale dzięki niezbędnym pracom torowisko będzie przejezdne przez 10 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czacza
Na trasie do Leśnicy tramwaj praktycznie nie ma przeszkód. Tak więc "stare" tramwaje na dobrych(!) torach pojadą tak samo szybko jak te "cuda" zamówione dla Plusa.
s
sołowow
Pier..enie aż zęby bolą czyli wrocławski standard remontowo-inwestycyjny. To co, rozumiem że położą stare tory z nową kostką (chroń Boże przed standardem pl. Grunwaldzkiego) i za dwa lata od nowa?

Brak słów. Dodam - bo niewielu o tym wie - że w tym miejscu Podwala głębiej pod obecną nawierzchnią jest bruk prawdopodobnie z XVII-XVIII wieku który z powodzeniem służy jako podbudowa pod cały pas Podwala i skrzyżowanie Krupnicza/Podwale. Może by więc nie ruszali tego tylkokompleksowo, raz a dobrze wyremontowali całą nawierzchnię
c
czacza
A co to ma wspólnego z PLUSem ? PLUS = tramwaj jak tramwaj a tory są albo dobre albo złe.
w
ww_miastem_korkow
No i zaczyna się. Bedziemy mieli stadion ale za to bedziemy nie mieli na nic innego. Nawet na szyny zabrakło. Gratuluje jego Dynamiczności i proponuje po wyeksploatowanych szynach puścić tramwaj plus.
s
szymon
po jakiemu wy piszecie bo ja nie rozumiem tego języka? Co to z tłumacza google macie "Te leżące na torze południowym przejdą jedyni konserwację i wrócą na swoje miejsce. ZDiUM tłumaczy, że niewielkich funduszy na ten cel"?
s
szymon
po jakiemu wy piszecie bo ja nie rozumiem tego języka? Co to z tłumacza google macie "Te leżące na torze południowym przejdą jedyni konserwację i wrócą na swoje miejsce. ZDiUM tłumaczy, że niewielkich funduszy na ten cel"?
a
alfa
Na Kosmomonautów niby remont jak za komuny , wymiana torów bez podbudowy i odwodnienia. Szkoda publicznych pieniędzy. I tu maiał jeździć Tramwaj Plus. Plusa nie będzie i remont byle jaki. Do Euro 2012 wytrzyma - tak trzymać!
n
neron13
Może trochę głupio to brzmi, ale o ile za 2 lata faktycznie cała ulica wraz z torowiskiem będzie przebudowana to decyzja była słuszna. Nie ma sensu wyrzucać pieniędzy na naprawę torów jeśli za 2 lata i tak pójdą do przetopu. Byle by tylko wytrzymały jeszcze przez te 2 lata i same nie popękały ze zużycia.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie