Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Przez pół roku Mińska będzie jednokierunkowa. Remont i objazdy

Bartosz Józefiak, PWR
Michał Pawlik
5 maja rozpocznie się remont ul. Mińskiej, na odcinku od Tyrmanda do Zagony. Kierowców czekają duże utrudnienia w ruchu, bo główna trasa na Muchoborze stanie się jednokierunkowa.

W trakcie remontu po ul. Mińskiej zostanie utrzymany ruch od centrum miasta w stronę ul. Stanisławowskiej. Z taką organizacją ruchu muszą liczyć się kierowcy przez cały czas remontu. A nie będzie on krótki – drogowcy mają czas na wykonanie prac do końca listopada tego roku.

Dla aut jadących z Muchoboru do centrum zostanie wyznaczony objazd. Prawdopodobnie samochody pojadą od ronda przy ul. Stanisławowskiej, przez Trawową do Tyrmanda i z powrotem do Mińskiej. Tą trasą pojadą tylko auta do 3,5 tony. Nie wiadomo jeszcze, jak zostanie wyznaczony objazd dla ciężarówek.

Remont ulicy jest potrzebny, bo w godzinach szczytu Mińska jest cała zakorkowana. Ruch blokują głównie auta skręcające z Mińskiej na osiedla mieszkaniowe.

W czasie robót kierowców na Muchoborze i okolicy czekają bardzo trudne chwile, bo zmiana organizacji ruchu oznacza jeszcze potężniejsze niż zwykłe utrudnienia. Nie pomoże przesiadka do komunikacji miejskiej, bo na Muchobór nie dojeżdżają tramwaje. Nie wiadomo, czy na czas remontu zmieni się rozkład linii 107 i 119, które jeżdżą po zaplanowanym do remontu odcinku Mińskiej.

Ulicę za 4 mln zł wyremontuje firma Berger Bau Polska. Drogowcy najpierw zajmą wschodnią, a później zachodnią część jezdni.

Największe zmiany czekają nas na skrzyżowaniu z ulicami Szarskiego i Tyrmanda, przy sklepie Biedronka. Jadący od centrum kierowcy dostaną trzy pasy - po jednym do skrętu w lewo i prawo oraz do jazdy na wprost. Dziś skręcające do sklepu auta często blokują ruch na Mińskiej.

Podobnie kierowcy jadąc od Stanisławowskiej i skręcając w Godebskiego dostaną pas do lewoskrętu. Na trzech zebrach powstaną azyle dla pieszych. Na ul. Mińskiej pojawią się zatoki autobusowe, a także nowy przystanek w kierunku centrum, kilkanaście metrów za skrzyżowaniem z ul. Roślinną. Ma on również pełnić funkcje pętli autobusowej.

Wydzielony zostanie również przystanek na ul. Tyrmanda w kierunku Krzyków, po to, by stające na nim autobusy nie blokowały ruchu. Na każdym z peronów pojawią się elektroniczne tablice z rozkładem jazdy i biletomaty. Po stronie Factory wydłużona zostanie ścieżka rowerowa – aż do skrzyżowania z Zagony. Na drodze pojawią się nowe chodniki, zbudowana zostanie też kanalizacja.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska