Wrocław: Przedłużą Racławicką. Most na Ślęzie najwcześniej za 5 lat

Przemysław WroneckiZaktualizowano 
Wrocław, most na Ślęzą pomiędzy Oporowem i Borkiem - wizualizacja materiały UM Wrocław
W ciągu miesiąca powinniśmy poznać wykonawcę budowy ponad półkilometrowego fragmentu ul. Racławickiej wraz z kompleksową budową kanalizacji. Te prace to pierwszy etap budowy nowej drogi oraz mostu, który umożliwi połączenie Oporowa z Borkiem. Już wiadomo, że do przetargu stanęły dwie firmy i jedno konsorcjum. Najtańszą ofertę złożyła Skanska za wykonane prace chce prawie 17 mln złotych.

Najwięcej zażyczyła sobie firma Heilit+Woerner ponad 24 mln zł. To mnóstwo pieniędzy - jak na inwestycje realizowane ostatnio we Wrocławiu. Przypomnijmy tylko, że trwająca przebudowa Bolesława Krzywoustego i rynku Psiego Pola ma kosztować miasto niecałe 21 mln. Urzędnicy przekonują, że wybudowanie kolektora i odwodnienia to inwestycja robiona "od podstaw", bardzo ważna dla reszty prac i kluczowa dla mieszkańców Krzyków. To zarazem najdroższy etap.

Nowym odcinkiem drogi będziemy mogli dojechać do brzegu rzeki. Obecnie ulica kończy się na wysokości kas przy dawnym kąpielisku.

– To początek budowy przeprawy nad rzeką Ślęzą, która połączy al. Piastów z ul. Racławicką – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. Jednak przeprawą najwcześniej pojedziemy dopiero za pięć lat. Budowa mostu może się zacząć najwcześniej na przełomie 2015 i 2016 roku i zakończyć dwa lata później.

Wcześniej będzie dobudowywany wspomniany odcinek Racławickiej i kanalizacja burzowa. Najprawdopodobniej pierwsze prace ruszą dopiero w drugiej połowie przyszłego roku. A zakończą się w 2015 roku.

– Wykonawca musi zaprojektować i wybudować kanalizację wzdłuż ul. Racławickiej, aż do rzeki Ślęzy. Co wymaga również czasu – przekonuje Szempliński. Dodaje, że inwestycja stanowi ważny element odwodnienia dla rejonu ulic między Grabiszynkiem a ul. Skarbowców. Budowa odwodnienia terenu pozwoli również na kolejne inwestycje deweloperskie w tej okolicy.

Część kosztów inwestycji poniesie deweloper MCA. Ma on sfinansować wybudowanie nowego fragmentu ul. Racławickiej. W najdroższym wariancie kosztować on będzie 3,2 mln zł.

CZYTAJCIE WIĘCEJ O NOWYM MOŚCIE NA KOLEJNEJ STRONIE - ZOBACZCIE INFOGRAFIKĘ - LOKALIZACJA MOSTU

Przypomnijmy, że prace przy moście miały ruszyć zaraz po Euro 2012. Zabrakło jednak pieniędzy w miejskiej kasie. Przeprawa ma obsługiwać jedynie ruch lokalny. Dlatego urzędnicy zaplanowali po jednym pasie w każdym kierunku.

Nowy most i droga przecinająca Oporów stać się może doskonałą alternatywą dla kierowców, którzy na południe miasta wydostają się ul. Powstańców Śląskich czy Grabiszyńską. Dzięki Racławickiej będą mogli, omijając korki na głównych ulicach, szybciej dotrzeć do celu.

Z takiego obrotu sprawy obawiają się właśnie mieszkańcy Oporowa i Krzyków. – Teraz aleja Piastów jest osiedlową uliczką. Jak zrobią nam tu most to sporo aut tędy będzie jeździć – twierdzi Adrian Kazimierski, jeden z mieszkańców.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 41

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wszystko pięknie ale czy ktoś pomyslal, że ta nowa droga łacząca oporów i borek ma jedna wade jadace samochody będa rozjezdzac całe osiedla. Wjeżdzając w Al. Paiastów bedzie można się wbić w Powstańców przez waska ul, Orlą i jastrzębią gdzie juz dzisiaj tworzą się korki, a co z samochodami cięzarowymi, Tirami to dopiero będzie cyrk korkowy, brud smród i bostwo nie da sie mieszkać zrobi sie z tego kolejna ruchliwa arteria.Nikt nie pomyslał o rozsadnynym skrócie do Powstańców. jestem zdecydowanie na nie. Ci co mieszkają na uboczu się sie może i cieszą ale ci na Racławickiej i przyległych będa przezywać horror.

a
adas

Jeśli tam zbudują most po 1 pasie w każdą stronę łączący ulice po 2 pasy w każda to będzie to marnotrastwo pieniędzy podatników bo dostawienie kolejnych pasów będzie dużo droższe! Lobby mieszkańców nie może terroryzować mieszkańców całego miasta. To dlaczego na Klecińskiej nie ma po jednym pasie jak to było kiedyś???????????? Już nikt nie pamięta jakie tam korki były??????? URZĘDNICY, MACIE DBAĆ O DOBRO WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW I ROZSĄDNIE WYDAWAĆ NASZE PIENIĄDZE!

p
parking

Miasto wywaliło miliony na prywatne parkingi ponieważ deweloperzy mają obowiązek wybudowania, z tego co pamiętam, 0,6 dostępnego miejsca parkingowego na mieszkanie (teraz przypada w Polsce jakoś 1,2-1,3 samochodu na mieszkanie). Jest to bardzo lukratywny przepis, bo zmusza mieszkańców do kupowania miejsc parkingowych w garażach, które wcale nie są tanie. Końcówkę obecnej racławickiej okupują więc ludzie których nie stać/nie chcą kupić miejsca parkingowego i mieli pecha w szukaniu miejsca na osiedlu przy Rymarskiej (które, z wyżej wymienionego powodu, jest tragicznie zapchane).

Jeżeli wspominamy o pasie do zjazdu przy wejściu do parku, niedaleko basenu, w ciągu dnia głównie jest okupowane przez wypoczywających Wrocławian zmierzających do parku. Okazjonalnie ludzi zainteresowanych basenem. Wieczorem, po 20 tamten rejon jest już przeważnie pusty. Takie zachowanie jest bardzo logiczne, bo po co iść na spacer do parku i po parku, jak można podjechać i iść tylko po parku.

Co do blokowania projektu - ja nie mam samochodu, mieszkam na Rymarskiej i jestem bardzo zadowolony słysząc że coś się dzieje w tym temacie. Jeżdżę tramwajem, na Orlą mam 12-15 minut spacerku, tragedii nie ma. Wygodniej jednak by było gdyby był jakiś sensowny autobus w okolicy, może jakiś sklep bez dwukrotnej marży. Na spotkaniach czy forach słyszy się argumenty typu "będzie tłok", "niebezpiecznie dzieci puścić" czy "zabiorą nam widoczek". Osobiście nie będę tęsknił za placem błota z okazjonalnym plackiem betonu i drutem. Wątpię żeby przelotówka pogorszyła tragiczny tłok na parkingach, a co do dzieciaków, to może wspomniane autobusy będą lepsze?

Jak się tam wprowadzałem mówiono że 2014 rokiem gotowej Racławickiej. Polska.

s
skrótów

skrótów

O
Oporowianin g102

99% ludzi z Oporowa chce tego mostu!!! Prosze sie nie sugerowac opinia kilku osób mieszkających na koncu al.Piastów.

K
Krasnal Adamu

Zapowiadają się korki przy zbiegu Racławickiej z Powstańców.

G
GrubyRycho

W latach 90 poprowadzono od ul. Racławickiej do Solskiego wodę a do Śleży kanalizację i deszczówkę .Prace prowadziła "Inżynieria Miejska " . I gdzie podziała się kanalizacja i deszczówka ? ?

g
gość

Most po 1 pasie, brak koncepcji puszczenia tam tramwaju od pętli Oporów i od strony Racławickiej do nowej pętli przy granicy miasta

X
Xymena

Gęby drą że im żle dojechać ale przez Aleję Piastów nie puszczą.

Z
Zenek

Historia się powtarza !

d
długo_pis

prawdziwy foton budowlany... niestety w zyciu nie jak w reklamie...

W
Wrockus

Można by porobić trochę skrutów.

g
gg

Ile czasu potrzeba w Polsce na wybudowanie (zaplanowanego już przed wojną) mostku nad trzy metrowym rowem? Odpowiedż:78 lat jak wszystko dobrze pójdzie. Brawo.

T
Tam, gdzie można !

>...w promieniu 200km nie ma odpowiedniego toru

To się nie jeździ !

d
dna

to się ludzie z Aleja Piastów ucieszą,nie ma co

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3