Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Pociągi opóźnione nawet o 10 godzin. Paraliż na kolei (FILM)

WSK, JEW
fot. Marcin Hołubowicz
Ponad 10 godzin opóźnienia ma już pociąg PKP Intercity relacji Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra. Skład z Warszawy miał przyjechać do Wrocławia w poniedziałek o godzinie 5.33 rano. Po godzinie 14 był dopiero w Oleśnicy. Opóźnione są też inne składy jadące przez Dolny Śląsk. Powodem jest awaria w okolicach Ostrowa Wielkopolskiego.

KOLEJNY DZIEŃ OPÓŹNIEŃ POCIĄGÓW - WICEPREMIER KOMENTUJE: SORRY, TAKI MAMY KLIMAT

Do godz. 20.00 w poniedziałek na sieci trakcyjnej wystąpiły łącznie 123 usterki wywołane oblodzeniem sieci trakcyjnej powodując utrudnienia w ruchu pociągów. Do tej pory największe trudności wystąpiły w okolicach Skarżyska Kamiennej oraz w Wielkopolsce, szczególnie w rejonie Ostrowa Wielkopolskiego. - Obecnie front atmosferyczny, który przyniósł dzisiaj opady marznącego deszczu w całym kraju przemieszcza się w kierunku południowo-wschodnim. W związku z tym największe utrudnienia spodziewane są w rejonie Wrocławia i Kielc – ostrzegał w poniedziałek wieczorem Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. - W związku z wprowadzeniem najwyższego III stopnia zagrożeń meteorologicznych Polskie Linie Kolejowe już przygotowują się na kolejną trudną noc – dodaje.

Marznący deszcz spowodował w poniedziałek oblodzenie sieci trakcyjnej w 57 lokalizacjach w całej Polsce, wskutek czego 82 z ok. 4000 pociągów uruchamianych przez Polskie Linie Kolejowe każdego dnia, miały opóźnienia przekraczające 60 minut. Niektóre miały jednak opóźnienia niemal 1000 minut. Wśród nich był pociąg PKP Intercity relacji Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra, a 9,5 godziny opóźnienia zanotował skład jadący z Gdyni Głównej do Wrocławia Głównego, prawie 6 godzin spóźnił się pociąg Przewozów Regionalnych Ostrów Wielkopolski - Wrocław Główny, a 4 godziny: Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra PKP Intercity.

Spore opóźnienia miały też pociągi, które wieczorem zmierzały do Wrocławia. Pociąg Przewozów Regionalnych na trasie Łódź Kaliska - Wrocław Główny, który miał być we Wrocławiu o godz. 18.21 będzie miał 198 min. opóźnienia. Kolejny pociąg - relacja Zielona Góra - Wrocław Główny - miał planowo przyjechać o 18.43. Prognozowane opóźnienie to 74 minuty. "Wrocławianin" przewoźnika PKP Intercity miał przyjechać z Warszawy Wschodniej do Wrocławia o 20.18. Na tablicy rozkładów pojawiło się jednak opóźnienie - 73 minuty.

W poniedziałek około godziny 15 rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Maciej Dutkiewicz informował o sytuacji. - Lokomotywy spalinowe, pociągi sieciowe i specjalne zespoły techniczne usuwają ograniczenia w ruchu pociągów na terenie województwa wielkopolskiego - pod Ostrowem Wielkopolskim - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz. - Na pozostałym obszarze kraju sieć kolejowa jest przejezdna. W celu ułatwienia przejazdu pociągom pasażerskim Polskie Linie Kolejowe wstrzymały na niektórych liniach ruch pociągów towarowych. Warunki atmosferyczne w Ostrowie Wlkp. były tak trudne, że żaden z przewoźników autobusowych nie podjął się przewozu pasażerów opóźnionych pociągów dalekobieżnych - dodaje Dutkiewicz.

Z względu na uszkodzenie sieci trakcyjnej największe utrudnienia występują na liniach zbiegających się w Ostrowie Wielkopolskim na odcinkach: Jarocin – Ostrów Wlkp., Odolanów – Topola, Biniew – Bronów. W celu usprawnienia przejazdu pociągów pasażerskich do czasu usunięcia awarii wstrzymano na nich ruch pociągów towarowych. Ponadto, na odcinku Chorzew Siemkowice – Zduńska Wola Przewozy Regionalne wprowadziły komunikację autobusową.

PKP informuje, że wprowadzenie komunikacji autobusowej dla dwóch najbardziej opóźnionych pociągów z Warszawy do Jeleniej Góry oraz z Gdyni do Wrocławia nie było możliwe ze względu na odmowę przewoźników drogowych uzasadnioną trudnymi warunkami pogodowymi.

Pociągi patrolują sieć trakcyjną

W związku z wprowadzeniem trzeciego (najwyższego) stopnia wystąpienia zagrożeń meteorologicznych zarządca infrastruktury uruchomi jeszcze dziś 41 lokomotyw osłonowych (30 spalinowych, 11 elektrycznych) oraz 70 pociągów sieciowych do patrolowania stanu sieci trakcyjnej. W zależności od rozwoju sytuacji domawiane będą następne lokomotywy do przeciągania bądź przecierania szlaków: - W gotowości znajduje się 176 zespołów technicznych do szybkiego usuwania awarii i usterek. Ponadto, w PLK powołane zostały specjalne sztaby oraz wzmocnione dyspozytury zakładowe, dyspozytury Ekspozytur Zarządzania Ruchem Kolejowym i Dyspozytura Główna – mówi Maciej Dutkiewicz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska