Wrocław ma nową drogę. Łącznik Jedności Narodowej i Trzebnickiej gotowy

Marcin Hołubowicz
Nowy łącznik Jedności Narodowej i Trzebnickiej gotowy
Nowy łącznik Jedności Narodowej i Trzebnickiej gotowy Marcin Hołubowicz
Udostępnij:
Łącznik pomiędzy ul. Jedności Narodowej i Trzebnicką został już otwarty. To dobra wiadomość dla wszystkich mieszkańców Kleczkowa, Nadodrza i Ołbina, a także klientów hipermarketu E.Leclerc. Dawniej trzeba było tu jeździć po wertepach i kocich łbach. Teraz mamy wygodną asfaltową drogę. Czy pojedzie tędy autobus?

Wyremontowana trasa prowadzi przez ulice Zakładową i Rychtalską. Na łączniku skorzystają również mieszkańcy nowo budowanego osiedla Promenady Wrocławskie, które mieści się przy wyremontowanej ulicy. Droga była już czynna pod koniec zeszłego roku. Drogowcy kończyli jednak układanie nawierzchni przy hipermarkecie E.Leclerc. Kierowcy musieli więc omijać ten odcinek przejeżdżając przez parking sklepu. Teraz cała trasa jest całkowicie przejezdna.

- Sześć lat temu, kiedy projektowaliśmy Promenady Wrocławskie wiedzieliśmy, że ta droga będzie niezwykle istotnym elementem nie tylko osiedla, ale i całego Śródmieścia. Jest to przecież jeden z najintensywniej rozwijających się terenów w mieście - mówi Roman Meysner, dyrektor operacyjny i członek zarządu spółki Vantage Development.

Przebudowa odcinków ulic Rychtalskiej i Zakładowej trwała 10 miesięcy i kosztowała w sumie ok. 5 mln zł. Na tę kwotę złożyły się miasto Wrocław, Vantage Development, Lewicki-Polispec oraz hipermarket E.Leclerc.

CZYTAJ TEŻ:Remont Nowowiejskiej. Świetna informacja - przy okazji dokończą Wyszyńskiego[/b]

Vantage Development buduje w tym miejscu Promenady Wrocławskie. Jest to kompleks budynków mieszkalnych i biurowców w rejonie ulic Rychtalskiej i Zakładowej. Lewicki-Polspec to przedsiębiorstwo projektowo-budowlane, które zajmuje się sprzedażą mieszkań w budynkach zlokalizowanych na Nadodrzu i Kleczkowie.

W ramach nowej drogi wykonano m.in. ścieżki rowerowe, chodniki, rondo i przystanki autobusowe. Dwie wiaty przystankowe już stoją, ale nie zatrzymuje się przy nich żaden autobus. Deweloper prowadzi rozmowy z MPK i magistratem. Wstępnie wiadomo, że nie powstanie żadna nowa linia. Prędzej, któraś z obecnych linii autobusowych zostanie przedłużona o nowy przystanek. Nie wiadomo jednak na razie, jaki to będzie autobus i kiedy miałby rozpocząć zmieniony kurs. Aktualnie więc zatoczki autobusowe służą za parking, a jedną z wiat zdewastował już jakiś wandal swoimi bazgrołami.

ZOBACZ TEŻ: JAK POWSTAWAŁ ŁĄCZNIK MIĘDZY TRZEBNICĄ A JEDNOŚCI NARODOWEJ (ZDJĘCIA)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
razie
osmapa.pl
B
Baran jesteś
I znowu barany TAKIE JAK TY powiedzą ze to wina Dutkiewicza lub PO, ze juz nie ma ZNTK. Ręce opadają..
t
tpk
"Teraz mamy wygodną asfaltową drogę. Czy pojedzie tędy autobus?"
Normalnie tak wielkie napięcie, nie mogę się doczekać czy jednak pojedzie, czy też nie. O, mamusiu...
z
zntk
JEST JEST jest lacznik a nie ma ZNTK w ktorym peacowalo ponad 2.5 tys pracownikow
xxx
Nowe wiaty na nieistniejących przystankach,
a na Krzywoustego nadal przystanki bez wiat...
n
nana
Jednej rzeczy bardzo mi brakuje zawsze gdy czytam artykuły o wszelakich remontach dróg- mapki pokazującej dokładne położenie omawianego odcinaka oraz ewentualnych objazdów. Tego typu mapki pojawiają się naprawdę sporadycznie- zazwyczaj załączona jest po prostu cała masa zdjęć, tak jak w tym przypadku. Piszący tego typu artykuły zakładają, że wszyscy czytelnicy znają Wrocław jak własną kieszeń- a to nie zawsze jest przecież prawdą, szczególe że w mieście mieszka przecież sporo "przyjezdnych" studentów. Ja ze zlokalizowaniem omawianych wyżej ulic co prawda nie mam problemu, ale mimo że we Wrocławiu mieszkam już ponad 10 lat to zdarzało mi się czytać tutaj artykuły, przy których od razu musiałam korzystać z google.map. Zwracam się zatem z ogromną prośbą do redakcji o załączanie mapek do artykułów dotyczących zmian organizacji dróg i komunikacji miejskiej.
E
Emil
Jezu jak mi sie nic nie chce...
J
Janek
a gdzie mapka??? obraz wart setek slow...
S
Sisu
Tiaaa... ciekawe jak toto przejedzie pod wiaduktem gdzie przed remontem ciężarówki podrzucane na wystających z brukowej nawierzchni studzienkach waliły "paką" w "sufit"... Po remoncie ten kawałek się nie zmienił ani na jotę więc łatwo nie będzie. Ale 319 nie ruszać... Napiszesz, że żadko jeździ, tylko w szczycie ("szczytu przecież już nie ma"...) to zaraz wezmą i upier*****... :(
t
tantus
Najlepiej byłoby uruchomić często jeżdżącą linię wahadłową Dw. Nadodrze - Trzebnicka - Zakładowa - Rychtalska - Jedności Narodowej - Mosty Warszawskie - Kromera. Mieszkańcy Promenad dostaliby wygodny dojazd do dwóch ważnych węzłów przesiadkowych - Dw. Nadodrze i Kromera. Od biedy można by tam przedłużyć linię 319, która obecnie kończy na Bałtyckiej, z tym że ona kursuje tylko w szczycie. Tą linią mieszkańcy mogliby dojechać do innego węzła - Broniewskiego.
t
tantus
Pewnie miasto wrzuci tam jeżdżące dwa razy na godzinę 908 albo szczytowe 308 - miejta gawiedź i się cieszta.
t
tantus
Nie po to nasz dynamiczny prezydent zamyka zajezdnię autobusową na Grabiszyńskiej, żeby uruchamiać jakieś nowe linie autobusowe. Przecież do ich obsługi potrzeba by więcej autobusów, a na Obornickiej więcej, niż 290 się nie zmieści. No i trzeba by na to wydać pieniądze, a przecież są ważniejsze wydatki - artystowska dzielnica, NFM, WKS Śląsk, muzeum na Grabiszyńskiej, no i trzeba mieć kasę na wynagrodzenia dla nowej spółeczki zajmującej się Igrzyskami Nieolimpijskimi.
j
jako
nie czepiałbym się jakby była prosta a tam są góry i doliny...
y
yy
@ Emil spod 5-tki pod pretekstem optymizmu i radości od blisko 12 lat mieszkańcom tego miasta wciska się buble, "bo przecież jeździło się po wybojach", ale że torowisko się rozpada, chodnik zapada, zła widoczność to spoko...
Jest dynamicznie, plus i euro 2099
Byle do wyborów
p
piw
Bo nie ma nic lepszego jaj stara poniemiecka kostka, ktora przetrwala tyle lat i przetrwa wiecej niz nowy asfalt??
Dodaj ogłoszenie