Wjazd z obwodnicy otwarty, ale z ograniczeniami do 10 km/h! Kierowcy już niszczą auta na progach

Przemysław Wronecki
Wrocław znów ma połączenie ze wschodnią obwodnicą przez Trestno i Blizanowice. Drogę otwarto w poniedziałek w nocy. Jednak kierowcy nie mogą nadziwić się zmianom. W trzech miejscach postawiono progi zwalniające i wprowadzono ograniczenie do... 10 km/h!

Co więcej, kierowcy jeszcze przed ponownym otwarciem tego odcinka testowali, czy przypadkiem nie da się progów pokonać szybciej. Nie da się. Jak mówią drogowcy, boleśnie przekonał się o tym kierujący volvo, który na jednym z progów nie zwolnił i rozbił miskę olejową. Po tym incydencie progi zostały "spłaszczone".

Przypomnijmy, że droga była zamknięta od grudnia 2013 r. ze względu na jej fatalny stan. Czy teraz coś się zmieniło? Prace, które tam wykonano na zlecenie gminy Siechnice, trudno nazwać gruntownym remontem. Ale sytuacja nieco się poprawiła. Załatano dziury na kilometrowym odcinku między Blizanowicami i Trestnem, pobocza dodatkowo utwardzono tam żwirem, co ma umożliwić bezpiecznie mijanie się dwóch aut na wąskiej jezdni.

Zdaniem kierowców, bardziej czytelne jest także oznakowanie. - Wiadomo teraz, że na najwęższych odcinkach to jadący od strony Wrocławia mają pierwszeństwo, a zwolnić muszą ci z przeciwka - przekonuje Andrzej Patkowski, który codziennie dojeżdza z Dobrzykowic do stolicy Wrocławia. Doraźny remont tylko tymczasowo rozwiąże problem, bo droga wciąż jest w kiepskim stanie. Na gruntowne prace na razie brak funduszy.

Ponowne otwarcie jezdni to dobra wiadomość dla setek kierowców, którzy codziennie stoją w korku przy wjeździe do Wrocławia od strony ulicy Opolskiej czy Strachocińskiej. Choć, jak przekonują zmotoryzowani, ulgi na razie nie czuć. Wjeżdżającym do miasta od Jelcza-Laskowic w poniedziałek przejazd do centrum zajmował nawet godzinę.

Wideo

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wrocławiak
Może dlatego żeby odciążyć inne zakorkowane ulice: Swojczycką, Strachocińską, Mickiewicza, Skłodowskiej, Plac Grunwaldzki itd. No chyba że chcesz zamknąć Wrocław dla tych z zewnątrz tylko pamiętaj że to może działać w drugą stronę.
K
Kierowca
Wrocławianie ze Swojczyc, Strachocina i Wojnowa stojący w korku. Jesteś pewien że tez tej drogi nie chcą? Doznania krajobrazowe ważne ale raczej nie najważniejsze w mieście.
S
Spod Wrocławia
Pozdrowienia dla frajera w Audii który wczoraj wieczorem wyprzedzał mnie jadącego przepisowo na podwójnej ciągłej a za parę metrów staliśmy za sobą przepuszczając pieszych i włączający się do ruchu autobus. tak było aż do ronda w Łanach gdzie miszcz długiej prostej znów dał po garach i wyrwał ze zdwojoną siłą w stronę Oławy dodtakowo zmotywowany tymi cennymi straconymi sekundami we Wrocławiu.
M
Marian
Niestety nie masz racji, nie jestem chociażby z tego względu że nie mam potrzeby tam parkować. A jeżeli chodzi o to że w pobliżu jest szkoła to nie znaczy że trzeba tam zwolnić do 10 km/h, bez obrazy dla Ciebie ani kogokolwiek niepełnosprawnego w ogóle, to że jesteś niepełnosprawny to nie znaczy że możesz wchodzić na jezdnie jak Król nie patrząc na nic, oczywiście osoby które są niezdolne do oceny sytuacji, poruszają się z opiekunem czy osobą towarzyszącą- nie wiem . Po kolejne szkoła nie jest czynna całą dobe ( tak, tak wiem zaraz mi ktoś zarzuci że zajęcia pozalekcyjne że SKS że coś a na końcu że im grawitacja przeszkadza) ale są wakacje, są ferie, znikomy ruch uczących się tam po godzinie 15 itd. itp. więc chyba rozsądniejszym rozwiązaniem byłoby założenie świateł które się uruchamiają na przycisk w wymienionych miejscach. No chyba że macie zamiar po wyjściu ze szkoły korzystać z całej drogi ? Bo mnie irytuje jak muszę skakać co 2 ulicę po progach które niedługo będą robić takiej wysokości że będą się auta wieszać. JESZCZE RAZ INFORMUJE: - NIE, NIE ZAPIERDZIELAM PO STREFIE 80 - NIE, NIE JESTEM PIRATEM DROGOWYM, ALE TAK OWSZEM CZASAMI ŁAMIĘ PRZEPISY ALE NIE JESTEM ZAWALIDROGĄ I NIE MAM ZAMIARU JEŻDZIĆ PO MIEŚCIE GŁÓWNYMI ULICAMI 40 KM/H BO DZIĘKI ZAJEBISTEMU ITS-OWI I TAK CAŁE MIASTO JEST CORAZ BARDZIEJ ZAKORKOWANE A JADĄC W NOCY STOI SIĘ NA KAŻDYCH MOŻLIWYCH ŚWIATŁACH NAWET GDY NIE MA NIKOGO W PROMIENIU KILOMETRA DZIĘKUJE DOBRANOC a Ty chłopaku wracaj do nauki ;)
u
ucz się
"Do stolicy Wrocławia?"
p
p
Co to za kraj, w którym kierowcy testują progi zwalniające czy można przejechać je szybciej :(
t
trochę myślenia!
sprawdzcie temat, bo brednie piszecie
u
uczen
Przy wejherowskiej jest duza szkola dla niepelnosprawnych ruchowo i umyslowo wiec chyb nalezaloby tam zwolnic. Pewnie jest Pan jednym z tych ktorzy parkuja na chodniku tak by wozek nie mogl po nim juz przejechac?
j
jak
równocześnie wyzywać kogoś od wieśniaków i pisać "jeździj" :->
M
Mniód
dokąd jeździ znaczna część idiotów?
Do puki !
a może lepiej:
Do Puki.
PS. precz z interpunkcją!
K
Kierowca
poprzez postawienie progów można zmusić kierowców do wolniejszej jazdy. W strefach do 30 km/h badz w strefach zamieszkania (do 20 km/h), w których nie zainstalowano spowalniaczy mało który kierowca jedzie z prawidłową szybkością. Co gorsze, jeśli się już trafi przepisowy to potrafią go strąbić.
Kultura drogowa u nas w kraju nie jest na wysokim poziomie i niestety tylko najbardziej uciążliwe działania przynoszą oczekiwany skutek. Ucierpieć może na tym każdy, bo takie spowalniacze to dłuższy dojazd służb ratunkowych i większe uszkodzenia zawieszenia samochodów, nieplynna jazda itp.
d
dopóki
dopóki
M
Marian
Zgodzę się że może i w tym miejscu progi są potrzebne na uliczkach między blokami owszem ale na wejherowskiej ? to bez sensu w takich miejscach asfalt kłaść zostawić drogę gruntową progi się same zrobią. bez przesady z tymi progami i zakazami wszystkiego wszędzie dookoła. zaraz zwolnimy w całym mieście do 40 a najlepiej to na legnickiej Grabiszyńskiej Kalecińskiej itd :/ później odcinkowy pomiar prędkości, , jeden pas dla autobusów jeden dla rowerów a jak będzie trzeci to może dla samochodów. Skupcie się na szkoleniu kierowców od najmłodszych lat i wpajaniu dobrych zachowań na drodze a nie ciągle tylko kontrola zakazy a kamery niedługo w mieszkaniach zaczną nam montować !!
K
Kierowca
Niestety do puki znaczna część idiotów jeżdżących po polskich drogach nie zrozumiem że znak B-33
ograniczenie prędkości oznacza prędkość MAKSYMALNĄ a NIE MINIMALNĄ do puty konieczne będą fotoradary i progi zwalniające. Bo niestety niektórzy nie rozumieją że swoją brawurową jazda narażają na utratę zdrowia a nawet życia siebie i innych a oszczędność czasowa zwykle nie przekracza kilku minut a często kilkunastu sekund.
H
Hancymonek
JEJ!! NARESZCIE DOGONIĘ ŚLIMAKA!
Dodaj ogłoszenie