Remont ul. Reymonta ma być kompleksowy, jednak przed realnymi pracami budowlanymi, musi powstać ich projekt. Przebudowane zostaną sieci podziemne, kanalizacja, 400-metrowa jezdnia, skrzyżowania, torowiska. Miasto chce wybudować dwukierunkową drogę dla rowerów, łączącą się z przyszłą ścieżką rowerową przy pl. Staszica. Powstaną przejazdy rowerowe, przejścia dla pieszych, ogrody deszczowe, zasadzony zostanie szpaler dębów.
Zobacz też: Wypadek policyjnego radiowozu i osobówki we Wrocławiu. Skrzyżowanie na Nadodrzu zablokowane!
Duży zakres będzie miało MPWiK, które na sporym obszarze musi wykonać retencję. Woda zbiera się m.in. pod wiaduktem na Reymonta. Z tego powodu w kosztach stworzenia projektu partycypuje zarówno Gmina Wrocław, jak i MPWiK. Na realizację dokumentacji projektowej chcą przeznaczyć razem trochę ponad 1,9 mln zł. Do ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku przetargu, zgłosiły się dwie spółki:
- PBW Inżynieria z ceną 1,88 mln zł;
- Biprogeo – Projekt za kwotę prawie 2,3 mln zł.
Wybrany projektant będzie miał półtora roku na przygotowanie dokumentacji od daty podpisania umowy. Potem zostanie ogłoszony kolejny przetarg, tym razem na remont. Przebudowa ul. Reymonta może kosztować miasto nawet kilkadziesiąt milionów złotych, nie wiadomo jednak kiedy miałaby ruszyć, ani ile potrwa. Wszystko okaże się po opracowaniu projektu. Trwa analiza ofert, niedługo będziemy wiedzieć czy przetarg zostanie unieważniony, czy uda się wybrać jedną ze spółek. Warto zaznaczyć, że PBW Inżynieria projektuje również planowaną przebudowę mostów Osobowickich. Projekt remontu mostów miał być gotowy w zeszłym roku. Powstanie jednak w 2024 r., bo spółka nadal czeka na odpowiednie pozwolenia wodno-prawne od Wód Polskich.
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?