Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki remont ulicy Reymonta we Wrocławiu realny? Optymistyczna oferta w przetargu

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Wzdłuż drogi jest m.in. funkcjonujący do dzisiaj zakład karny, wiadukt należący do PKP czy nowoczesny budynek ZUS. Ze względu na potrzebną liczbę zgód i uzgodnień, projektowanie przebudowy ul. Reymonta może nie być łatwym zadaniem.
Wzdłuż drogi jest m.in. funkcjonujący do dzisiaj zakład karny, wiadukt należący do PKP czy nowoczesny budynek ZUS. Ze względu na potrzebną liczbę zgód i uzgodnień, projektowanie przebudowy ul. Reymonta może nie być łatwym zadaniem. Wrocławskie Inwestycje
Dwie firmy chcą zaprojektować dużą przebudowę ulicy Reymonta we Wrocławiu. Będzie ona niejako kontynuacją prowadzonego obecnie remontu ul. Pomorskiej, bo prowadzić ma od wiaduktu do mostów Osobowickich. Jeden z potencjalnych wykonawców mieści się w łącznym, zaplanowanym na ten cel budżecie.

Remont ul. Reymonta ma być kompleksowy, jednak przed realnymi pracami budowlanymi, musi powstać ich projekt. Przebudowane zostaną sieci podziemne, kanalizacja, 400-metrowa jezdnia, skrzyżowania, torowiska. Miasto chce wybudować dwukierunkową drogę dla rowerów, łączącą się z przyszłą ścieżką rowerową przy pl. Staszica. Powstaną przejazdy rowerowe, przejścia dla pieszych, ogrody deszczowe, zasadzony zostanie szpaler dębów.

Zobacz też: Wypadek policyjnego radiowozu i osobówki we Wrocławiu. Skrzyżowanie na Nadodrzu zablokowane!

Duży zakres będzie miało MPWiK, które na sporym obszarze musi wykonać retencję. Woda zbiera się m.in. pod wiaduktem na Reymonta. Z tego powodu w kosztach stworzenia projektu partycypuje zarówno Gmina Wrocław, jak i MPWiK. Na realizację dokumentacji projektowej chcą przeznaczyć razem trochę ponad 1,9 mln zł. Do ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku przetargu, zgłosiły się dwie spółki:

  • PBW Inżynieria z ceną 1,88 mln zł;
  • Biprogeo – Projekt za kwotę prawie 2,3 mln zł.

Wybrany projektant będzie miał półtora roku na przygotowanie dokumentacji od daty podpisania umowy. Potem zostanie ogłoszony kolejny przetarg, tym razem na remont. Przebudowa ul. Reymonta może kosztować miasto nawet kilkadziesiąt milionów złotych, nie wiadomo jednak kiedy miałaby ruszyć, ani ile potrwa. Wszystko okaże się po opracowaniu projektu. Trwa analiza ofert, niedługo będziemy wiedzieć czy przetarg zostanie unieważniony, czy uda się wybrać jedną ze spółek. Warto zaznaczyć, że PBW Inżynieria projektuje również planowaną przebudowę mostów Osobowickich. Projekt remontu mostów miał być gotowy w zeszłym roku. Powstanie jednak w 2024 r., bo spółka nadal czeka na odpowiednie pozwolenia wodno-prawne od Wód Polskich.

Remontowany odcinek prowadzi od wiaduktu do mostów Osobowickich.
Remontowany odcinek prowadzi od wiaduktu do mostów Osobowickich. Wrocławskie Inwestycje

ZOBACZ TAKŻE:

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska