Wielka wpadka MPK. Nowy tramwaj za miliony złotych nie mieści się na przystankach (ZDJĘCIA)

Weronika SkupinZaktualizowano 
Tramwaje Pesa, które produkuje fabryka w Bydgoszczy, nie mieszczą się na przystankach Jarosław Jakubczak
W czwartek w nocy do Wrocławia przyjechał pierwszy tramwaj Pesa Twist. Miał być testowany w nadchodzących dniach i już w lipcu ruszyć na regularne trasy. Pojawił się jednak problem. Po pierwszym przejeździe na trasie Powstańców Śląskich - Piłsudskiego - Kołłątaja - Świdnicka okazało się, że tramwaj jest za szeroki i nie mieści się na przystankach.

Wrocław kupił 8 takich tramwajów. Kosztowały w sumie 66 milionów złotych (czyli każdy tramwaj ok. 8,3 mln zł).

– Pojazd na razie nie wyjedzie na wrocławskie torowiska. Pierwszy wstępny przejazd tramwaju przeprowadzony dzisiaj w nocy pokazał, że są punkty, w których tramwaj znajduje się zbyt blisko krawężnika przystanku - przyznaje Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK. Nie chce odpowiedzieć, gdzie konkretnie nie zmieścił się tramwaj.

- MPK i Pesa będą w najbliższych dniach prowadzić przejazdy testowe i pracować nad rozwiązaniem – dodaje Korzeniowska.

Z informacji Gazety Wrocławskiej wynika, że w Pesach jest problem z tzw. skrajnią, pojazd jest za szeroki i ociera się o niektóre przystanki.
Jak duży jest problem? Jeden z motorniczych porównuje go do sytuacji z pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim, kiedy słupy trakcji zamontowano zbyt blisko torowiska i nie mieściły się lusterka tramwajów (pisaliśmy o tym w tekście: Tramwaj nie zmieścił się na pętli Grabiszyńskiej. Słupy za blisko[/b]). – Nie można było wcześniej pomyśleć? W zasadzie mnie to nie dziwi. Spodziewam się, że będzie dodatkowa procedura, poszerzanie łuków – nie ukrywa motorniczy. – Tramwaju się nie przerobi, chyba że na łukach wszyscy pasażerowie wciągną powietrze – śmieje się.

W piątek około godz. 11 pojazd miał być pokazany na ul. Teatralnej, jednak MPK wycofało się z tej prezentacji. Jak tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, Pesa zostanie pokazana w piątek w zajezdni Borek jedynie dziennikarzom. Po piątkowym pokazie spółka zrobi swoje oficjalne testy. – Wtedy będziemy się wypowiadać o problemie – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że prezentacji na Teatralnej nie będzie, bo.. Pesa po prostu tam nie dojedzie.

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy tramwaj Pesa już we Wrocławiu. Przyjechał dziś w nocy (ZOBACZ)

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 429

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
a co ze skrajnią?

ktoś się nie popisał. Albo producent tramwajów, albo właściciel/zarządca infrastruktury.
Każdy pojazd (m. in. szynowy) żeby był dopuszczony do ruchu musi się z wymiarami mieścić w znormalizowanych wymiarach (skrajni). Pod tę skrajnię projektowane są wszystkie drogi, tory i urządzenia towarzyszące. Zatem albo tramwaj to bubel nietrzymający geometrii albo nie ma kontroli nad projektowaniem i budową wrocławskich ulic.

W
WrocLove

Dlatego Srebne, ponieważ tacy jak ty przynajmniej farby nie zjedzą z tych poręczy ;-)

w
wiadomo to od dawna

z lubościa powtarzaja te same wpadki, tylko że od 26 lat nie maja na kogo winy zwalić

e
edi

Mało tego on nie będzie mógł się mijać z wszystkimi innymi na skrętach przystanki przerobią torowisk raczej nie powieszą tylko wszędzie znaki o braku skrajni i jeden drugiego będzie musiała przepuszczać a odpowiedzialnych brak bo Prezydent nie ukara swojego przydupasa a przy okazji zarobi znajomy królika na przeróbce przystanków a jest do przerobienia pół miasta.

G
Gość

Dutkiewicz, wracaj na tą swoją wiochę, bo Wrocław to za duże miast dla Ciebie i nawet przerasta Twoje "widzimisie"

h
hanks

Zgadzam się, wszystkim przypadł do gustu.

o
obiłan

Tramwaj rewelacja. Wzroku nie można oderwać, inne miasta będą nam zazdrościć takiej jakości taboru. Tylko sztuk mało.

f
florek.m.

Wiele osób już o tym pisało, więc nie muszę się zbytnio powtarzać, ze nazwanie tej sytuacji "wielką wpadką" jest zdecydowanie nie na miejscu. Wszystko na to wskazuje, że problem jest drobny i potrzebne prace będą dosłownie kosmetyczne. Zupełnie niepotrzebnie i krzywdząco zrobiono z tego aferę.

p
pl

Dlaczego ci durnie upierają się przy srebrnych poręczach czy to w autobusach czy tramwajach? Dlaczego nie może być żółte jak należy? Przecież ze stosowania nielakierowanych poręcz zrezygnowano kiedyś, bo dla osób o słabym wzroku zlewały się z wnętrzem. Czy ci durnie zapomnieli o tym?

N
No to jeszcze raz

W dzisiejszym odcinku tramwaj nie mieści się na przystanku
W następnym odcinku zobaczymy jak się szlifuje przystanki tramwajowe.
W kolejnym odcinku wyjdzie czy dwie Pesy będą w stanie minąć się bez ocierania. Już można obstawiać zakłady bukmacherskie.
W następnym odcinku będziemy świadkami rozsuwania torów tramwajowych.
Potem...
Kolejny niezły serial się zapowiada

J
Jasiu Doopa

A stara geometria to już nie działa?! Trzeba sprawdzać na modelu za 8000000 pln?

e
eloek

Cieszy ze posmigaja polskie tramwaje, wreszcie ktoś myśli o rozwoju rodzimej gospodarki, szkoda ze tak późno bo wiele już przedsiebiostw rozgrabiono i zamknieto chodzby we Wrocławiu gdzie już chyba nic nie ma..

Z
Zbigniew Kiliszek

Rzetelność i profesjonalizm zawodowego dziennikarza polegają na podaniu czystych faktów. Kompetencja i umiejętność rzetelnej analizy przedstawianych faktów - świadczą o umiejętności analitycznego myślenia.
Tak więc pisanie o rzeczach, których nie jest się w stanie objąć posiadanym poziomem rozumnego pojmowania rzeczywistości jest totalną kompromitacją zarówno zawodową, jak i w normalnym funkcjonowaniu społecznym.
Ad rem – jest sprawą oczywistą i faktem technicznym, iż nowy pojazd szynowy musi dokonać objazdu testowego, koniecznego do doregulowania obszaru drogi szynowej, sprawdzenia rzeczywistej skrajni i dokonania niezbędnych i koniecznych REGULACJI!
Jest to powszechna dobra praktyka inżynierska uprawiana od wielu set lat. Stwierdzenie w czasie objazdu technicznego konieczności zwiększenia w jednym miejscu prześwitu o brakujące 1,2 cm jest potwierdzeniem tego faktu, iż jest to li tylko lokalna korekta drogi szynowej, potwierdzająca wykonanie całej pozostałej części traktu szynowego w wymaganym zakresie.
Cieszmy się z tego, że polska myśl techniczna, polska firma i polski pracownik wykonali produkt, z którego wszyscy możemy być dumni!
Wywoływanie taniej sensacji na zmanipulowanej informacji, brak elementarnej wiedzy w obszarze, o którym piszemy jest zwyczajnym draństwem. Zwykła, elementarna uczciwość zawodowa i umiejętność analitycznego myślenia, poparta sięgnięciem do ogólnodostępnych źródeł, uwiarygadnia piszącego i może być elementem edukacji społecznej oraz wywoływaniem pozytywnego i optymistycznego myślenia.
Zacznijmy funkcjonować w obszarze informacyjnym w sposób rozumny, pozytywny i odpowiedzialny za słowo pisane.
Skończmy z bełkotem informacyjnym czynionym przez osoby posiadające tylko fizjologiczną umiejętność bezrozumnego składania liter.

m
motorowy

W mig przeszoruje wszystkie tramwaje, koszt żaden bo nissan ma AC. A propos...tej blondynie nic się nie stało? Motorniczy to też supermen, 1 dzień w szpitalu... a obrażenia poważne. Za to do Dudiego żonka przyszła po 3 dniach w odwiedziny, musiała przełknąć te zaangażowanie religijne męża;))

B
Beobachter

podłoga wagonu dojeżdżała na mikrometry do krawędzi peronu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3