Ponadto na peronach zamontowane zostały cztery wiaty. Wcześniej ich tutaj nie było i pasażerowie czekający na pociąg nie mogli schronić się np. przed deszczem. Przebudowa wałbrzyskiej stacji była prowadzona w ramach modernizacji linii kolejowej nr 274. Łączy ona Wrocław z Wałbrzychem, Jelenią Górą i Zgorzelcem.
- Przeprowadzone prace stanowiły część kontraktu obejmującego również modernizację torowisk, urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym oraz modernizację dwóch wiaduktów na terenie Wałbrzycha - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wartość całego kontraktu to ponad 17,5 mln zł.
Prace remontowe na linii nr 274 były finansowane z Funduszu Kolejowego i ze środków własnych PKP.
Przebudowa peronów zakończyła modernizację dworca Wałbrzych Miasto. Niespełna trzy lata temu sfinalizowano remont kapitalny zabytkowego budynku dworca. Był największym w historii tego prawie 90--letniego obiektu i kosztował nieco ponad 9 mln zł. Pieniądze na ten cel pochodziły ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych.
Na dworcu Wałbrzych Miasto pozostał jeszcze jeden problem do rozwiązania. Chodzi o sprzedaż biletów na pociągi dalekobieżne, w tym PKP Intercity. Obecnie nie można ich kupić w kasach wałbrzyskiego dworca. A najbliższy punkt sprzedaży takich biletów jest w... Jaworzynie Śląskiej. PKP zapowiada niebawem rozstrzygnięcie przetargu na wynajem dwóch wolnych kas biletowych.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?