Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Galerii Dominikańskiej zamykają co trzecie stoisko

Marcin Torz
Magdalena Macalik i Magdalena Demczuk z Kapp Ahl sprawdzają, ile towaru jeszcze zostało
Magdalena Macalik i Magdalena Demczuk z Kapp Ahl sprawdzają, ile towaru jeszcze zostało fot. janusz wójtowicz
Rusza wielki remont najstarszej galerii handlowej. Wyprowadza się z niej część najemców.

Cubus, Kapp Ahl, Salamander, Bytom, Pierre Cardin, Ameri-canos, Vistula czy Colosseum. To tylko część spośród 24 sklepów, które za kilka dni na stałe pożegnają się z Galerią Dominikańską. Najemcom wygasają umowy, których nie przedłużono. Dlaczego?

- Rozpoczynamy remont powierzchni, w których działały te sklepy - mówi Iwona Mroczek, dyrektor Galerii Dominikańskiej. Prace potrwają do końca wakacji. W sumie przez ten czas nie będą działały, aż 33 spośród 100 stoisk w Galerii. - 24 sklepy nie przedłużyły umów. Pozostałych 9 (np. New Yorker - dop. red.) otworzy się ponownie po remoncie - mówi Mroczek.

To doskonała okazja, do zrobienia tanich zakupów. Likwidowane sklepy wyprzedają swój towar po okazyjnych cenach. Np. w sklepie z dżinsami Americanos, spodnie które wcześniej kosztowały 600 zł, można kupić dwa razy taniej. W New Yorkerze (towaru zostało już niewiele) za spodnie płacimy kilkadziesiąt złotych (wcześniej ok. 200), a za bluzki kilkanaście.

Łowcy okazji muszą się jednak pospieszyć, bo w tym tygodniu sklepy zostaną już zamknięte na głucho.
Część dotychczasowych najemców już szuka sobie nowych miejsc do handlu we Wrocławiu. Choć nikt głośno tego nie potwierdza, nie jest tajemnicą, że kusi ich m.in. galeria Sky Tower, która zostanie otwarta wiosną przyszłego roku. Powierzchnie w centrum handlowym u stóp drapacza chmur w większej części zostały już zajęte. Ale wciąż zostało ok. 30 proc. powierzchni do wynajęcia.
Dlaczego Sky Tower działa jak magnes? - Nowe miejsca zawsze przyciągają - mówi profesor Grażyna Światowy, specjalistka do spraw handlu z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. - Najemcy liczą, że jak klient przyjdzie na otwarcie, to mu się na tyle spodoba, że będzie często wracał na zakupy.

Do tego trzeba dodać prestiż. Mieć sklep w wieżowcu, o którym mówi cała Polska, jest świetnym posunięciem marketingowych.

Kolejnym powodem jest to, że galeria w drapaczu chmur będzie sąsiadowała z Arkadami Wrocławskimi. Dla handlu bardzo istotne jest to, żeby klienci mogli krążyć od jednego centrum do drugiego. Dzięki temu ruch jest większy, a co za tym idzie: rośnie zarobek sklepów.

A co z Galerią Dominikańską, która w tym roku kończy 10 lat? - Jesteśmy jedną z najstarszych galerii w Polsce - zauważa dyrektor Mroczek. - Starsza jest chyba tylko Galeria Mokotów w Warszawie.

Dlatego też lifting jest niezbędny. Oprócz przebudowy pomieszczeń, w galerii we wrześniu zawisną obrazy młodych wrocławskich artystów. To wszystko ma przyciągać wrocławian. Ostatnio ruch w Dominikańskiej był mniejszy niż w pierwszych latach po otwarciu. Wszystko przez rosnącą konkurencję, przede wszystkim Pasaż Grunwaldzki czy Magnolia Park.

Sytuacja w Galerii Dominikańskiej przypomina nieco tę, która dotyczyła domu handlowego Astra przy ul. Horbaczewskiego. Sklep powstał w latach 80. ubiegłego wieku i wtedy był najpopularniejszym dużym centrum we Wrocławiu. W latach 90. został przebudowany, ale później powstały nowe galerie (w tym właśnie Dominikańska) i Astra straciła na popularności.

Czy Dominikańskiej grozi podobny los? - Nie sądzę - mówi prof. Światowy. - Galeria Dominikańska ma wielki atut w postaci lokalizacji. Jest najlepszą z możliwych. Dlatego też nie wierzę, aby nagle klienci zrezygnowali z odwiedzania centrum i robienia tam zakupów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska