Sebastian Graczykowski, właściciel szkoły twierdzi, że nie chodziło mu o to, by kogoś urazić. - Ten napis umieściliśmy w kontekście tego, że mamy najmłodszą kadrę. W ośrodkach szkolenia często instruktorami są emeryci, choć niekoniecznie powinni nimi być - tłumaczy właściciel.
- Niech pokaże wyniki badań. Według naszych, starsi są lepszymi kierowcami i powodują mniej wypadków. Możemy się tak licytować, ale faktem jest, że jest to reklama, która dyskryminuje ze względu na wiek - mówi Robert Pawliszko.
- Na Uniwersytecie Trzeciego Wieku mamy 760 rozwijających swoją sprawność intelektualną osób. Ta reklama ich obraża. Myślę, że każdy wyraziłby w tej kwestii oburzenie - dorzuca Grażyna Kozakowksa.
Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów, ma podobne stanowisko. - Nie raz interweniowaliśmy w takich sytuacjach. To narusza dobre obyczaje, a myślę, że być może znalazłby się na to i jakiś paragraf - mówi.
- Wrocławscy emeryci oczekują przeprosin i zrozumienia - mówi Robert Pawliszko. - O swojej kadrze instruktorskiej mogą pisać co chcą, ale nie w kontekście dyskryminacyjnym. Po jednej stronie są młodzi i fajni, a po drugiej starsi, którzy mogą tylko sprzątać. Tak być nie powinno - ucina.
- Nie sądziłem, że kogokolwiek to obraża, ale jeśli tak, to napis mogę zlikwidować, a w tym samym miejscu umieszczę przeprosiny - deklaruje Sebastian Graczykowski.
Napis wzbudza kontrowersje, ale czy był skuteczny? - Kursanci potraktowali to wszystko żartobliwie i wyszło nam to na plus, a nie na minus - mówi dyrektor ośrodka.
- Jeśli ludzie są oburzeni, to jest to dobra reklama. Trafia do odbiorcy, więc jest skuteczna, choćby nie wiem jak była głupia i prymitywna - podsumowuje prof. Michael Fleischer z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalista od projektowania komunikacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?