TUMW: Autobusy nawet 3 razy rzadziej. Urząd znów zniechęca do komunikacji miejskiej (LIST)

redZaktualizowano 
W najbliższą sobotę rozpoczyna się remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i Piłsudskiego. Trasy zmieni 6 linii tramwajowych, a miasto zapowiedziało uruchomienie autobusów zastępczych (tzw. "za tramwaj"). – Niestety autobusy będą jeździły dwa razy rzadziej niż tramwaje w zwykłe dni, a wieczorem i w weekendy nawet 3 razy rzadziej - pisze Przemysław Filar, Prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia do wiceprezydenta Wojciecha Adamskiego. Towarzystwo domaga się od urzędu natychmiastowej zmiany tras i zwiększenia częstotliwości kursów. Zdaniem przedstawicieli TUMW wrocławski magistrat udowodnił tylko, że kolejny raz zniechęca pasażerów do korzystania z komunikacji miejskiej.

Oto cały list skierowany do wiceprezydenta Wojciecha Adamskiego:

Pan Wojciech Adamski, Wiceprezydent miasta Wrocławia
Szanowny Panie Prezydencie,
W związku z planowanym wprowadzeniem od 20.VII (sobota) zmian w komunikacji miejskiej, spowodowanych wymianą zwrotnic na skrzyżowaniu Piłsudskiego – Świdnicka (Arkady), Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia pragnie wyrazić sprzeciw wobec działań Urzędu Miejskiego, kolejny raz zniechęcających mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej.
Pragniemy zwrócić uwagę, że autobusy linii zastępczej 702 („za tramwaj”) będą jeździły 2 do 3 razy rzadziej! Obecnie kursuje tam 6 linii tramwajowych, co oznacza, że w szczycie mieszkańcy mają 24 kursy na godzinę, czyli średnio co 2,5 minuty (a przecież w te wakacje i tak drastycznie ograniczono ich kursowanie w stosunku do lat poprzednich). Autobus pojedzie co 5 minut, tj. 2 razy rzadziej.
Wieczorem i w weekendy tramwaj pojawia się średnio co 3–3,5 minuty. Autobus zaplanowano zaledwie co 10 minut, czyli 3 razy rzadziej.
Chcemy też podkreślić, że Urząd Miejski planuje zlikwidować dogodny dojazd ze ścisłego centrum (tj. Rynku i okolic) na Borek i Krzyki.
Linie 6, 7 i 20 dojadą tylko do Renomy, natomiast autobus zastępczy 702 z Krzyków dojedzie tylko do Arkad. Co dalej? To tylko przystanek, 300 metrów, więc pasażer sobie podejdzie? Emeryt o lasce i matka z dzieckiem podczas deszczu (albo w upale) z pewnością nie będą zadowoleni z takich decyzji, albo po prostu zrezygnują z odwiedzenia centrum miasta.
Nie rozumiemy, dlaczego nie spróbowano zrekompensować utrudnień, poprzez zapewnienie porównywalnych autobusów zastępczych, wprowadzenie biletów normalnych w pospiesznych liniach A i D na tej trasie, czy wreszcie wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem tramwajów dwukierunkowych, które 1 listopada mogą jeździć innymi trasami, a i codziennie zjeżdżają ulicą Powstańców Śląskich do zajezdni, więc mogłyby dojeżdżać od strony Krzyków do feralnego skrzyżowania przy Arkadach.
W związku z tym Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia proponuje:
• natychmiastową zmianę planowanych tras tak, aby zapewnione były dogodne przesiadki,
• zwiększenia częstotliwości autobusu zastępczego tak, aby za każdy tramwaj był kurs autobusu,
• honorowania biletów na linie normalne (również jednorazowych) w liniach A i D.
Prosimy również o udostępnienie badań i analiz, które pozwoliły na podjęcie tak niekorzystnych dla pasażerów zmian.
Z poważaniem,
Przemysław Filar, Prezes Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Materiał oryginalny: TUMW: Autobusy nawet 3 razy rzadziej. Urząd znów zniechęca do komunikacji miejskiej (LIST) - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Z
Zbyszek

Na użycie stadionu mam genialny pomysł - zróbmy tam sobie porządny bazar (jak na Stadionie Dziesięciolecia) , taka instytucja przydałaby się Wrocławiowi...

zgłoś
K
Kamil13

To ja powiem tyle jak ja korzystam od urodzenia z komunikacji miejskiej to jeszcze tak fatalnej organizacji we Wrocławiu nie widziałem. Wszystkie plany urzędników i władz miasta poległy w momencie kupna badziewnyej Skody 19T która chwali się tym, że zapala jej się świało na zawołanie a 105Na już nie , a i to nie zawsze bo ITS zamiast regulować ładnie i sprawnie światłami to zatrzymuje wszystkich albo światła wyłącza. Kolejną sprawą jest głupia URBANKARTA która powinna być odrazu całą komputerową informacją danych o mnie a nie, że jak nie mam legitymacji to bule 12zł za przejazd bez legitymacji, już nie wspominając, że ceny biletów wzrosły masakrycznie jak kiedyś były za 1zł i 2zł.
A linia 702 z dnia 18.07.2010 roku na której jeździło 10 brygad i miały postoje po 10 minut to już niemożna tego wykorzystać bo za często a zrobienie Zwrotnicy na powiedzmy Hotelu wroclaw i wypuszczenie 2 skód jako linia np 37 PLus to też jest ciężkie jak na Borku stoi z 5 skód awaryjnie przynajmniej. Apel do urzędników zastanówcie się czy zależy wam na mieszkańcach czy na pieniądzach.

zgłoś
w
wroclawianin

ja z takim pytanien? kim jest ten człowiek? jakie ma wykształcenie? Jesli mogę takie pytanie zgłosić do mojego reportera to proszę.
Gośc wypowiada się na tematy komunikacyjne, architektoniczne, urbanistyczne? wydaje sie ekspert od wszytskiego, o takich od wszytskiego najczęściej się mówi, żę są od niczego.
Chciałbym więdzieć jaką PAn Filar ma do tego podstawe??
poza listami dop redakcji u Siebie na dzielnicy nie widziałem go nigdy, nie zrobił dla mnie i moich sąsiadów nic.....

zgłoś
4f

marciniec to debil

zgłoś
w
wit

LOL, "Kaziu co ile ma to jeździć? - A niech będzie co 23min!" - analiza wg obecnych władz :)

zgłoś
K
Kasia

... powinna wynosić minimum 6200 - 7400 PLN brutto miesięcznie. Ta niezwykle odpowiedzialna praca wymaga co najmniej egzaminu maturalnego z logistyki miejskiej, egzaminu z systemów sieciowych WWW, GPS, smartfona i lokalnych pojazdów.

zgłoś
w
wrocławianin33

i jeszcze bezgranicznym debilizmem

zgłoś
w
wrocławianin 33

po raz kolejny U M potwierdza działanie debili w swoich szeregach

zgłoś
Y
Yeti

Oczekuję widoku urzędasów przemieszczających się latem i zimą na rowerach pomiędzy jednostkami urzędowymi z dużą plakietą na plecach URZĘDNIK. śnieżkami....
Szczególnie w zimie będzie okazja obrzucić śnieżkami....a w lecie ..... lepi nie pisać !

zgłoś
f
franek

skad wziac kierowcow za tak gowniana place, tego autor listu nie napisal, a od tego nalezalo rozpoczac swoje dywagacje

zgłoś
Y
Yata

nie marudź na necie, gdyż rano masz w urzędzie być pod krawatem i z fałszywym uśmiechem przyjmować obywateli

zgłoś
b
borubar

bo ci zylka peknie

zgłoś
T
Tester

Ormowcy minusujący, dejcie se spoko. I tak was wyrzucą, gdy nadejdzie czas.... A potem sumienie was będzie walić po łydkach...
Swoją drogą,wstyd minusować w sprawach, gdy "lud" ma rację. Ale u was "wyłączono" myślenie, jak u Frankeszteina.....

zgłoś
K
Kasia

... idota wymyślił system zapłaty za przejazd komunikacją miejską we wsi Wrocław. Zamiast wprowadzenia jednej karty elektronicznej na przejazd wszystkimi środkami komunikacji dla wszystkich są bilety jednorazowe drukowane na papierze :))). Płacąc za bilet telefonem powinnam mieć, co najmniej godzinę (60 minut) ważny bilet od chwili zakupu. Przesiadam się w międzyczasie, a bilet dalej ważny w drugim tramwaju i autobusie - bo bramka elektroniczna mnie zarejestrowała jak wsiadłam do drugiego pojazdu miejskiego w ciągu godziny!!! Proste..?:)))
Nie dla tumanów od komunikacji miejskiej w wiosce Wrocław... lepiej sadzić brązowe kupy z krasnali i golić tumańską czaszkę... i wprowadzić wyciąg narciarski na ściekiem ODRĄ :))))

zgłoś
z
zed

No to macie ludki geniusza u steru. Publicznie się nim ogłosił bodaj w 2009 roku i nie odwołał więc nadal obowiązuje. Zalety "osobistej odpowiedzialnosci" pana Dutkiewicza możemy też docenić na przykładzie wciąż nie skonczonego stadionu w budowie i imprez (raczej kompletnego ich braku) na nim

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3