Tak się we Wrocławiu wydziela torowiska. Fuszerka czy głupota kierowców? (FILM)

Weronika Skupin
Tak się wydziela torowiska we Wrocławiu. Projektant i wykonawca wzięli pieniądze, a tramwaj stoi w korku, podobnie jak kierowcy
Tak się wydziela torowiska we Wrocławiu. Projektant i wykonawca wzięli pieniądze, a tramwaj stoi w korku, podobnie jak kierowcy fot. You Tube
We Wrocławiu motorniczowie nie mają łatwo, bo nie mogą przejechać tramwajem przez miasto. Mimo tego, że wydzielone są specjalne pasy, zamazują się i kierowcy samochodów ich nie widzą, albo mają zbyt mało wyobraźni i blokują tramwaje. Motorniczy jednego z tramwajów apeluje - Kierowcy, zjedźcie nam z drogi! Jak tramwaj się spóźni, spóźni się kilkaset osób jadących w nim.

Na jednym z filmików, które w internecie zamieścił motorniczy wrocławskiego tramwaju, widać jak kierowcy go blokują. Sytuacja ma miejsce na ul. Pułaskiego od ul. Małachowskiego w kierunku skrzyżowania z Kościuszki.

Czy to rzadka sytuacja, czy częsty przypadek? Inny motorniczy wymienia jednym ciągiem ulice, gdzie notorycznie zdarza się, że kierowcy blokują tramwaj. – Na Nowowiejskiej to właściwie codzienność, na Trzebnickiej blokują nas nie tyle jadący obok, co skręcający w boczne ulice kierowcy, wiem też, że kłopoty bywają na Krupniczej - mówi i apeluje: - Kierowcy, zjedźcie nam z drogi! Jak tramwaj się spóźni, spóźni się kilkaset osób jadących w nim, a jak wy zjedziecie parę centymetrów w prawo, to krzywda wam się nie stanie.

Dodatkowo problemem są kierowcy parkujący na torowisku. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce na ul. Glinianej - pasażerowie sami przepchali samochód, przez który tramwaj nie mógł przejechać. To nie pierwszy raz, gdy taka sytuacja zdarza się w tym miejscu.

Zablokował torowisko, więc pasażerowie przestawili mu samochód (ZDJĘCIA)

ZOBACZ, GDZIE JESZCZE KIEROWCY BLOKUJĄ TOROWISKA I CO NA TO MIASTO - WIĘCEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

Podobne sytuacje zdarzają się na ul. Teatralnej, Widok, czy też na Podwalu - zobacz.
Wrocław: Samochód zablokował torowisko na skrzyżowaniu Podwala ze Świdnicką.

Co na to miasto? Wydzielaniem torowisk zajmuje się Wydział Inżynierii Miejskiej i Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. WIM decyduje, gdzie powstaną, a ZDiUM ma nadzór nad pracami. Jak mówi Ewa Mazur, rzecznik ZDiUM, w przypadku ul. Pułaskiego zamazały się pasy wyznaczające torowisko. Poza taki pas samochód nie może wjechać. Teoretycznie. W praktyce mandatu nie dostanie, bo nikt mu nie udowodni, że tu był kiedyś namalowany jakiś pas. Kiedy linie na Pułaskiego będą odmalowane?

– Czekamy na lepsze warunki pogodowe. Pułaskiego to główna ulica we Wrocławiu, dlatego prace muszą być prowadzone w nocy, żeby nie utrudniały ruchu. Jednak do tego potrzebna jest odpowiednia średnia dobowa temperatura około 15 stopni Celsjusza, tymczasem w nocy wciąż bywa zimno - jedna ciepła noc nie znaczy, że takie prace można przeprowadzić. Spodziewane jest ochłodzenie - tłumaczy Ewa Mazur.

Jak wyjaśnia dalej, kostka na ul. Pułaskiego musi być pomalowana w dość wysokiej temperaturze. Gdy nad ranem ochłodzi się i wystąpi rosa, farba nie wyschnie na kostce przez wilgoć. Podobny problem jest na moście Pomorskim - tam także jest kostka.

– Pasy wydzielające torowisko na ul. Pułaskiego będą wymalowane w pierwszej kolejności, tak szybko jak to możliwe, ale nastąpi to prawdopodobnie w kwietniu - mówi Ewa Mazur. Pełna lista ulic, na których będzie odmalowane oznaczenie poziome jest jeszcze nieznana. Pracownicy ZDiUM dopiero ją tworzą.

A czy na Pułaskiego nie jest zwyczajnie za wąsko i samochody się nie mieszczą? Ewa Mazur uważa, że torowiska są wydzielone prawidłowo i zgodnie z przepisami, a auta powinny swobodnie przejeżdżać nie wadząc tramwajom. - W większości przypadków blokowanie tramwajów wynika z niefrasobliwości kierowców, a nie z tego, że jest za wąsko - ocenia.

Wideo

Komentarze 115

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mea
budować wiedeńskie przystanki w mieście i odechce się kierowcom kombinacji, jak się raz zawiesi. dodatkowo piesze patrole policji w mieście, bo to hartowanie funkcjonariuszy. buty dobre dać i "gonić" dwójkami na miasto. jak kleryków. miasto poznają. z ludźmi się zetkną i zobaczą, że są tacy sami, jak i oni. a nie, że policjanci siedzą pozamykani w autach-"puszkach" i na komisariatach. i nakręcają się sami ze sobą, zamiast w słońcu po chodnikach pospacerować.
m
mea
budować wiedeńskie przystanki w mieście i odechce się kierowcom kombinacji, jak się raz zawiesi. dodatkowo piesze patrole policji w mieście, bo to hartowanie funkcjonariuszy. buty dobre dać i "gonić" dwójkami na miasto. jak kleryków. miasto poznają. z ludźmi się zetkną i zobaczą, że są tacy sami, jak i oni. a nie, że policjanci siedzą pozamykani w autach-"puszkach" i na komisariatach. i nakręcają się sami ze sobą, zamiast w słońcu po chodnikach pospacerować.
m
mea
budować wiedeńskie przystanki w mieście i odechce się kierowcom kombinacji, jak się raz zawiesi. dodatkowo piesze patrole policji w mieście, bo to hartowanie funkcjonariuszy. buty dobre dać i "gonić" dwójkami na miasto. jak kleryków. miasto poznają. z ludźmi się zetkną i zobaczą, że są tacy sami, jak i oni. a nie, że policjanci siedzą pozamykani w autach-"puszkach" i na komisariatach. i nakręcają się sami ze sobą, zamiast w słońcu po chodnikach pospacerować.
K
KapitanAmerica
Mało kto z państwa wie,ze w tym miejscu sa 2 pasy ruchu.I co zabawniejsze konstrukcja tych pasów jest taka ze ruszając na wprost ze świateł przy małachowskiego w stronę pl.wróblewskiego auta mają jechać na skrzyżowaniu zygzakiem do prawej.A nie jak większość jedzie prosto z prawego pasa zmuszając tych z lewego by własnie wjechali na te torowiska.Efekt jest taki ze prawy pas spycha lewy tak ze auta sie nie mieszczą i zastawiają torowiska.Tylko skąd normalny człowiek ma to wiedzieć???.Przypisy ruchu drogowego to jedno idiotyzmy we wrocławiu i na jego skrzyzowaniach to drogie.Tam powinny być wymalowane pasy bo zagraża to kolizji.Takich skrzyżowań u nas pełno,na pl.wróbleskiego jadąc z estakad w strone traugutta(od pl grunwaldzkiego) mamy 3 sygnalizacje i 3 pasy.Nikt nie wie ze gdy lewy pas ma czerwone,to prawy pas zajmuje srodkowy pas na skrzyżowaniu.A środkowy ma zając skrajny lewy.Tak tak ten pas z którego jadą auta na skrajnym lewemy jak jest tam zielone.A ten pas skrajny za skrzyżowaniem do skretu w pułaskiego ma być pusty!!!!.Spróbujecie z przepisami ze skrajnego prawego wjechać na środkowy w 90% rozwalicie auto. Wocław to miasto gdzie urzędnicy robią skrajnie sklomplikowane skrzyżowania których ogarniecie nie jest możliwe podczas jazdy.Więc zamiast na siłe wydzielać te torowiska powinno się najpierw zapewnić bezpieczeństwo innym uczestnikom ruchu a nie robić coś absurdalnego.W drugą strone skrzyżowanie na rondzie pl.powstańców sląskich od arkad do halera.Autobus jadący prawym pasem by wjechąc na rondo musi zając cały sropdkowy pas i prawy.A sa tam 3 pasy ruchu,ciekawe kto to wymyslił skoro zaden z tych pasów nie ma szerokosci 255M ale co tam 2 maja 255 a ten trzeci lewy ma 2M we wrocławiu można.Efekt jadący prawym pasem bus albo autobus jedzie na kolizje.To samo srodkowy pas.Bo ci z lewego jak nie zetną osobowym autem tez nie wjadą.Mozna by pisać i wymieniać,też mnie dobijają kierowcy mających innych w (Y),ale akurat ten przykład to do prokuratury się nadaje a nie do nagonki na kierujących.Ktoś kto nie zna miasta i jego skrzyżowań nie jest w stanie bezpiecznie go przejechać nawet będąc specem od przepisów ruchu drogowego (np policjant z drogówki z innego miasta).
A
Adrian Czubajs
Już niedługo wielu kierowcom jazda po mieście samochodem nie będzie się po prostu opłacała.
A
Adrian Czubajs
rozumiesz?
g
gg
ci z komunikacji miejskiej to jakaś nadrasa?
k
kierowca
Takie życie.
A
Adrian Czubajs
Po za tym miasto SŁUSZNIE dąży do tego by zmniejszyć liczbę aut w mieście. Przy założeniu, że liczba mieszkańców jest raczej stała, to oznacza to, że część kierowców będzie się musiała przesiąść do kom. zbiorowej. Tworzenie korków, poprzez promocję takich środków jak tramwaj czy rower to najlepsza droga do tego by jazda autem po mieście się nie opłacała.
24135
No patrz kurna, zapomnieli zbudować. :D
A
Adrian Czubajs
Nie dość, że parkują jak by byli we Wrocławiu, czyli wszędzie gdzie popadnie to dodatkowo potrafi ich obrócić na lekko stromej i suchej drodze. W zimie to cyrk na kółkach.
A
Adrian Czubajs
To powinno nauczyć kierowców, że oprócz samochodów na jezdni są inne pojazdy.
A
Adrian Czubajs
Punktualność w komunikacji zbiorowej to wygoda i zadowolenie ludzi nią podróżujących.
A
Adrian Czubajs
...punktualność, a ta jest bardzo istotna w poruszaniu się wieloma środkami komunikacji zbiorowej po mieście.
g
gg
potem zdziwieni,że korki w mieście.
Dodaj ogłoszenie