MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszy budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia Łany - Długołęka

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Tu, na rondzie między Łanami a Wrocławiem, kończy się dziś wschodnia obwodnica
Tu, na rondzie między Łanami a Wrocławiem, kończy się dziś wschodnia obwodnica Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Jest duże zainteresowanie firm, które chcą wybudować nowy odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia. Chodzi o 10-kilometrowy fragment trasy pomiędzy miejscowościami Łany i Długołęka, na którego wykonanie już była podpisana umowa, ale Strabag po wejściu na plac budowy zażądał kilkudziesięciu milionów złotych więcej i po zakończonych fiaskiem negocjacjach z urzędem marszałkowskim wycofał się.

Swoje oferty złożyło teraz siedem firm, które chcą wybudować wschodnią obwodnicę Wrocławia na odcinku Łany - Długołęka. Przedsiębiorstwa złożyły oferty z cenami w przedziale od 165 mln zł do 210 mln zł.

- Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zakładała około 125 mln zł, co stanowi więcej niż pierwotna kwota kontraktu na to zadanie. Teraz najważniejsze jest zweryfikowanie ofert i sprawdzenie czy są złożone poprawnie. Kwestie zwiększenia finansowania tego odcinka są bardzo realne, choćby z uwagi na fakt, że dla odcinka południowego przebiegającego przez Wysoką, rozdzieliliśmy przetarg na zaprojektowanie, dzięki czemu nie będzie on tak kosztochłonny, jak przetarg budowlany, który dla tamtego odcinka będziemy ogłaszać po jego zaprojektowaniu – informuje rzecznik marszałka województwa, Michał Nowakowski.

Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo Kobylarnia, a najdroższą - Mota Engil. Swoje propozycje złożyły też Budimex, Berger Bau, PORR, Polbud Pomorze i Strabag.

Około 10-kilometrowy odcinek WOW Łany - Długołęka to północna część powstającej trasy. Na początku roku 2019 wydawało się, że prace na tej części trasy ruszą w najbliższych tygodniach: Strabag wygrał przetarg z ceną ok. 100 mln zł i wchodził na plac budowy. Wkrótce jednak ten wykonawca zażądał 70 mln zł więcej, argumentując, że koszty robót wzrosły gwałtownie i w sposób nie dający się przewidzieć. Urząd marszałkowski skłonny był dopłacić ok. 40 mln zł. Ostatecznie strony ustaliły, że Strabag przekaże urzędnikom gotowy projekt i otrzyma za to ok. 10 mln zł wynagrodzenia, a urzędnicy rozpoczną poszukiwania nowej firmy.

Dotychczas zakończona jest budowa trzynastokilometrowego fragmentu od ronda w Iwinach do miejscowości Łany. W lipcu 2019 r. województwo dolnośląskie podpisało umowę z Budimeksem na wybudowanie 2,5-kilometrowego odcinka od ronda Iwiny do ul. Grota Roweckiego. W pierwszych dniach grudnia, po otwarciu ofert na wykonanie projektu fragmentu obwodnicy od al. Karkonoskiej do ul. Grota Roweckiego, okazało się, że z 8 propozycji aż 6 mieści się w zakładanym budżecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ślubowanie olimpijczyków - wywiad Przemysław Zamojski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska