Ruszy budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia Łany - Długołęka

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Tu, na rondzie między Łanami a Wrocławiem, kończy się dziś wschodnia obwodnica
Tu, na rondzie między Łanami a Wrocławiem, kończy się dziś wschodnia obwodnica Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Jest duże zainteresowanie firm, które chcą wybudować nowy odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia. Chodzi o 10-kilometrowy fragment trasy pomiędzy miejscowościami Łany i Długołęka, na którego wykonanie już była podpisana umowa, ale Strabag po wejściu na plac budowy zażądał kilkudziesięciu milionów złotych więcej i po zakończonych fiaskiem negocjacjach z urzędem marszałkowskim wycofał się.

Swoje oferty złożyło teraz siedem firm, które chcą wybudować wschodnią obwodnicę Wrocławia na odcinku Łany - Długołęka. Przedsiębiorstwa złożyły oferty z cenami w przedziale od 165 mln zł do 210 mln zł.

- Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zakładała około 125 mln zł, co stanowi więcej niż pierwotna kwota kontraktu na to zadanie. Teraz najważniejsze jest zweryfikowanie ofert i sprawdzenie czy są złożone poprawnie. Kwestie zwiększenia finansowania tego odcinka są bardzo realne, choćby z uwagi na fakt, że dla odcinka południowego przebiegającego przez Wysoką, rozdzieliliśmy przetarg na zaprojektowanie, dzięki czemu nie będzie on tak kosztochłonny, jak przetarg budowlany, który dla tamtego odcinka będziemy ogłaszać po jego zaprojektowaniu – informuje rzecznik marszałka województwa, Michał Nowakowski.

Najtańszą ofertę złożyło przedsiębiorstwo Kobylarnia, a najdroższą - Mota Engil. Swoje propozycje złożyły też Budimex, Berger Bau, PORR, Polbud Pomorze i Strabag.

Około 10-kilometrowy odcinek WOW Łany - Długołęka to północna część powstającej trasy. Na początku roku 2019 wydawało się, że prace na tej części trasy ruszą w najbliższych tygodniach: Strabag wygrał przetarg z ceną ok. 100 mln zł i wchodził na plac budowy. Wkrótce jednak ten wykonawca zażądał 70 mln zł więcej, argumentując, że koszty robót wzrosły gwałtownie i w sposób nie dający się przewidzieć. Urząd marszałkowski skłonny był dopłacić ok. 40 mln zł. Ostatecznie strony ustaliły, że Strabag przekaże urzędnikom gotowy projekt i otrzyma za to ok. 10 mln zł wynagrodzenia, a urzędnicy rozpoczną poszukiwania nowej firmy.

Dotychczas zakończona jest budowa trzynastokilometrowego fragmentu od ronda w Iwinach do miejscowości Łany. W lipcu 2019 r. województwo dolnośląskie podpisało umowę z Budimeksem na wybudowanie 2,5-kilometrowego odcinka od ronda Iwiny do ul. Grota Roweckiego. W pierwszych dniach grudnia, po otwarciu ofert na wykonanie projektu fragmentu obwodnicy od al. Karkonoskiej do ul. Grota Roweckiego, okazało się, że z 8 propozycji aż 6 mieści się w zakładanym budżecie.

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Radził bym twardym głowom na stołkach zająć się tym, bo ludzie nie mogą sie dostać do miasta od Jelcza. Czy oni wiedzą jak wygląda sytuacja? A chciałbym dodać że ludzi przybywa wraz z domami. Do roboty dziody!

M
Mieszkaniec Wysokiej
9 grudnia, 20:09, Gość:

Czekamy na węzeł autostradowy na osiedlu Wysoka. Kupili tanio, to będą mieli blisko wszędzie.

IDIOTO W 2010 ROKU KUPILEM MIESZKANIE PLACAC 6100 M2 IDIOTO!!!!!Cena jak we Wrocławiu IMBECYLU!!!!!

P
Paweł Wilczyński
9 grudnia, 17:21, Gość:

A co z drugim pasem - to będzie bardzo obciążona obwodnica

9 grudnia, 17:36, wroclaw:

jaka obwodnica? to zwyczajna droga po jednym pasie w kazda strone! Zamiast zrobić ring z prawdziwego zdarzenia to takie polskie łatanie byle zatkać buzie. Jak coś robić to raz a porządnie. Panie prezydencie chcesz mniejszych korkow w miescie to zrób pozadna obwodnice, wtedy wszyscy beda mieli mozliwosc wjechania do miasta od wlasciwej strony.

W tym artykule mowa o obwodnicy poza granicami Wrocławia, którą ma budować Marszałek Województwa. Ring, to droga wewnątrz miasta, za którą odpowiada Prezydent Miasta.

Nasyp w Łanach jest przygotowany na dodatkowe dwa pasy jezdni. Na razie jeden wystarcza, pewnie za 10 lat już nie będzie

X
XYZ

No, ciekawe czy tym razem to prawda. Bo był taki jeden Pan co przez kilka lat non stop kłamał w mediach w tej kwestii, podając co raz to nowe daty... Teraz ten Pan jest pewnie szefem jakiejś mało ważnej spółki, ale kasa jest. KŁAMCA !!!

G
Gość
9 grudnia, 20:30, Pawlo:

Po co ta obwodnica to nwm. Pełno lasów i terenów zielonych zniszczy. Niech chociaż ekrany akustyczne będą.

10 grudnia, 10:23, Tubylec:

A po to ta obwodnica, żeby wieśniaki z Wielkiej Wyspy nie jeździły po Traugutta i Krakowskiej i syf robiły.

Chyba Ci się obwodnice pomyliły

G
Gość
9 grudnia, 15:54, Lunak:

Strabag miał dostać 100 podtem chciał dostać jeszcze 70, skończyło sie na 10 za dokumentację.

Teraz najtańsza oferta 165, plus 10 za dokumentację to daje 175, więc chyba Strabag był tańszy..., no i już by budowa trwała.

Dokładnie.

Na razie wygląda na to, że urzędy po raz kolejny poniosły porażkę. Nie dość, że jest dłużej, to jeszcze drożej. Za chwilę przyciśnięci do muru datą 2023 - koniec dofinansowania z EU - zapłacą 300mln ze zgodą na niższy standard i paroma latami wtopy.

NIe wiadomo jak z tym Starbagiem było - ale nie zapłacili kary, dostali kasę za projekt, współpracują, ponownie startują - więc chyba możliwość wycofania mieli w umowie, ale cóż urzędnicy wciąż dumni z siebie...

r
roy

w normalnym kraju strabag powinien dostać karę zakazu udziału w przetargach np. na 2 lata.

T
Tubylec
9 grudnia, 20:30, Pawlo:

Po co ta obwodnica to nwm. Pełno lasów i terenów zielonych zniszczy. Niech chociaż ekrany akustyczne będą.

A po to ta obwodnica, żeby wieśniaki z Wielkiej Wyspy nie jeździły po Traugutta i Krakowskiej i syf robiły.

D
Drogowiec

sam uważam PO za porażkę ale prawda jest niestety taka, że ostatnim marszałkiem, który realnie/namacalnie zrobił coś w temacie obwodnicy wschodniej był Rafał Jurkowlaniec. Reszta opowiada bajki albo szuka usprawiedliwienia.

Osobną drogą jest bandycka cena masy bitumicznej, budulca dróg, która wzrosła o ponad 120% po dojściu do władzy PIS i narzuceniu cen przez Orlen i Lotos. Oto prawdziwe przyczyny, przez które wzrosły ceny budowy dróg. Potem taka Szydło narzeka, że jest drożej niż w Szwajcarii. To niech PIS buduje samo (jak mieszkania )

h
hdu
9 grudnia, 16:44, wroclaw:

4 mln euro za kilometr. Za tyle to niemiaszki budują szescio pasmowa autostradę.

10 pasmową a co tam dpaczego 6coo?

G
Gość
9 grudnia, 20:30, Pawlo:

Po co ta obwodnica to nwm. Pełno lasów i terenów zielonych zniszczy. Niech chociaż ekrany akustyczne będą.

Gdzie ty tam widzisz chociaż jeden las - na odcinku od Łan (Wojnów) do Długołęki? Patrzyłeś chociaż na mapie planowany przebieg - na mapa.targeo.pl jest przebieg pokazany. Tereny zielone były przy wcześniejszym odcinku i przecież są ekrany akustyczne.

G
Gość

A Strabag po co oferte sklada? Znowu wygaja i wycofaja sie za jakis czas bo stwierdza zei im sie nie oplaca? Ze tez jakiejkolwiek przyzwoitosci nie maja tacy ludzie.

M
Marcin
9 grudnia, 18:22, JA:

A ja się pytam co słychać z budową alejki wielkiej wyspy? czy w końcu da się przejechać na Biskupin omijając grunwald??? Ileż trzeba czekać?? czy w końcu pójdą do cholery układzie urzędowe???

Gdy wyczerpią się wszystkie możliwości które przeciwne są tej budowie A ciągle nowe się pojawiają. Miejmy nadzieję że teraz będzie już Z kopyta to ruszało na Wilczej już stoją spychacze w tym miejscu gdzie wyburzono budynki po byłym zakładzie w pobliżu zjazdu z wiaduktu od. strony Armii Krajowej.Firma Bonimex która wygrała przetarg na projektowanie i budowę Alei Wielkiej Wyspy już powinna dawno wejść na plac budowy ale jeszcze wciąż niby trwają projekty.

P
Pawlo

Po co ta obwodnica to nwm. Pełno lasów i terenów zielonych zniszczy. Niech chociaż ekrany akustyczne będą.

G
Gość
9 grudnia, 15:21, Gość:

Wezmą parę milionów za przygotowanie frontu robót i aktualizację projektu, a później się wycofają.

9 grudnia, 18:09, Gość:

Chyba, że wygra normalna firma.

Nie ma normalnych firm.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie