W czasie wystawy Polska prezentuje swoją wiedzę na temat rozwiązań w rolnictwie ekologicznym, przetwórstwie żywności, biotechnologii i ochronie środowiska. Istotą spotkań jest zacieśnienie kontaktów gospodarczych i handlowych z organizatorem. Ponadto ważnym zadaniem jest praca nad tworzeniem międzynarodowego zaufania dla marki POLSKA i Marki Polskiej Gospodarki.
Pawilon Polski zaprojektowany przez warszawską pracownię 2pm bezpośrednio nawiązuje do sadu z jabłkami i skrzynek na owoce. Za ciekawy scenariusz wystawy odpowiada firma Platige Image, którą przygotowała multimedialne prezentacje. Wewnątrz pawilonu znajdują się: restauracja z tradycyjnymi potrawami, sklep z polskimi produktami, sala kinowa, instalacja prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy i inne.
13 września był oficjalnym Dniem Polski, który promowały różne wydarzenia. W Pawilonie Polskim otwarto multimedialną wystawę „Stół polski. La Tavola Polacca”. Koncerty, pokazy tradycyjnej polskiej kuchni w wykonaniu kucharzy Garnizonu Warszawa, występy artystyczne Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego, a na zakończenie koncert w wykonaniu Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Jacka Kaspszyka uświetniły nasz dzień.
Dolny Śląsk na Wystawie Światowej zaprezentował się znakomicie jako jeden z dziesięciu najprężniej rozwijających się regionów Europy.
Przypomnijmy: Tydzień Dolnego Śląska trwał od 30 czerwca do 5 lipca. Motywem przewodnim dolnośląskiego tygodnia były cztery żywioły. Biżuteria z rodzimych agatów, a także ceramika bolesławiecka reprezentowały ziemię; kryształowe szkło z Huty Julia odzwierciedlało moc ognia; ręczne malowanie na jed-wabiu przez Kamilę Karst przedstawiało żywioł powietrza, a stawy milickie i poławiane tam ryby, przygotowane przez mistrza kuchni Zbigniewa Koźlika, wyrażały element wodny.
Wydział Promocji Urzędu Marszałkowskiego przygotował dużo atrakcji z Dolnego Śląska i zaprezentował regionalne produkty. Na EXPO można było spróbować naszych miodów, cydru i chleba z mobilnej piekarni. Autorską kolekcję lamp pokazała Agnieszka Włostowska, a o oprawę muzyczną zadbał znany zespół Me Myself and I.
Intensywny program wydarzeń w Pawilonie Polskim stawia na spotkania gospodarcze dla polskich i włoskich przedsiębiorców, uwzględniając misje gospodarcze, udział w targach czy wydarzeniach branżowych, konferencje naukowe czy seminaria. Przed nami m.in. pokazy polskich filmów; Misja gospodarcza dla przedsiębiorców z branży Life Science (29.09-2.10), Konferencja: Wkład Polski w zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego na świecie (19.10).
Martyna Dębska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?