Polska na EXPO 2015 stawia na nowoczesność

Redakcja
Polska na EXPO 2015 stawia na nowoczesnośćZbigniew Koźlik ze swoją współpracownicą i Jerzym Michalakiem, członkiem Zarządu Województwa Dolnośląskiego
Polska na EXPO 2015 stawia na nowoczesnośćZbigniew Koźlik ze swoją współpracownicą i Jerzym Michalakiem, członkiem Zarządu Województwa Dolnośląskiego UMWD
Do końca października potrwa Światowa Wystawa EXPO2015. Polska zdobywa na niej coraz większe uznanie. Czas na pierwsze podsumowania Hasłem ekspozycji jest „Wyżywienie planety, energia dla życia”. Po raz pierwszy udział sektora rolno-spożywczego w wystawie jest tak znaczący. Ta branża w Polsce jest mocna i konkurencyjna. W EXPO bierze udział 147 krajów, które mają okazję wymienić się doświadczeniami na temat jakości żywności, bezpieczeństwa żywieniowego, nowych technologii w rolnictwie.

W czasie wystawy Polska prezentuje swoją wiedzę na temat rozwiązań w rolnictwie ekologicznym, przetwórstwie żywności, biotechnologii i ochronie środowiska. Istotą spotkań jest  zacieśnienie kontaktów gospodarczych i handlowych z organizatorem. Ponadto ważnym zadaniem jest praca nad tworzeniem międzynarodowego zaufania dla marki POLSKA i Marki Polskiej Gospodarki.

Pawilon Polski zaprojektowany przez warszawską pracownię 2pm bezpośrednio nawiązuje do sadu z jabłkami i skrzynek na owoce. Za ciekawy scenariusz wystawy odpowiada firma Platige Image, którą przygotowała multimedialne prezentacje. Wewnątrz pawilonu znajdują się: restauracja z tradycyjnymi potrawami, sklep z polskimi produktami, sala kinowa, instalacja prezentująca polski przemysł rolno-spożywczy i inne.
13 września był oficjalnym Dniem Polski, który promowały różne wydarzenia. W Pawilonie Polskim otwarto multimedialną wystawę „Stół polski. La Tavola Polacca”. Koncerty, pokazy tradycyjnej polskiej kuchni w wykonaniu kucharzy Garnizonu Warszawa, występy artystyczne Orkiestry Reprezentacyjnej Wojska Polskiego, a na zakończenie koncert w wykonaniu Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Jacka Kaspszyka uświetniły nasz dzień.

Dolny Śląsk na Wystawie Światowej zaprezentował się znakomicie jako jeden z dziesięciu najprężniej rozwijających się regionów Europy.
Przypomnijmy: Tydzień Dolnego Śląska trwał od 30 czerwca do 5 lipca. Motywem przewodnim dolnośląskiego tygodnia były cztery żywioły. Biżuteria z rodzimych agatów, a także ceramika bolesławiecka reprezentowały ziemię; kryształowe szkło z Huty Julia odzwierciedlało moc ognia; ręczne malowanie na jed-wabiu przez Kamilę Karst przedstawiało żywioł powietrza, a stawy milickie i poławiane tam ryby, przygotowane przez mistrza kuchni Zbigniewa Koźlika, wyrażały element wodny.

Wydział Promocji Urzędu Marszałkowskiego przygotował dużo atrakcji z Dolnego Śląska i zaprezentował regionalne produkty. Na EXPO można było spróbować naszych miodów, cydru i chleba z mobilnej piekarni. Autorską kolekcję lamp pokazała Agnieszka Włostowska, a o oprawę muzyczną zadbał znany zespół Me Myself and I.  
Intensywny program wydarzeń w Pawilonie Polskim stawia na spotkania gospodarcze dla polskich i włoskich przedsiębiorców, uwzględniając misje gospodarcze, udział w targach czy wydarzeniach branżowych, konferencje naukowe czy seminaria. Przed nami m.in. pokazy polskich filmów; Misja gospodarcza dla przedsiębiorców z branży Life Science (29.09-2.10), Konferencja: Wkład Polski w zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego na świecie (19.10).

Martyna Dębska

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin 180
To chyba dobrze, że jest aktywny? 
ś
śmiech
Michalak jest już wszędzie, jeszcze trochę otworzę lodówkę a tam Jerzy
Dodaj ogłoszenie