Płatne parkowanie we Wrocławiu na kolejnych ulicach

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Płatne miejsca parkingowe i parkomaty pojawią się na kolejnych ulicach we Wrocławiu.
Płatne miejsca parkingowe i parkomaty pojawią się na kolejnych ulicach we Wrocławiu. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Od najbliższego poniedziałku (21 czerwca) za parkowanie trzeba będzie płacić na ulicach Hoene-Wrońskiego, Zaolziańskiej i Ziemowita we Wrocławiu. Utworzono na nich w sumie 169 miejsc parkingowych. W planach są kolejne miejsca w których już w tym roku trzeba będzie płacić za parkowanie.

Na ulicy Hoene-Wrońskiego (podstrefa V), płatne miejsca (69) pojawiły się po prawej i lewej stronie od Wybrzeża Wyspiańskiego do mostu Grunwaldzkiego. Do dyspozycji kierowców będzie w tym miejscu 6 parkomatów. Ulica Zaolziańska to podstrefa XIV. Za parkowanie od poniedziałku trzeba tam będzie płacić zarówno po prawej jaki i lewej stronie ulicy od Komandorskiej do Powstańców Śląskich. Na Zaolziańskiej wyznaczono 54 miejsca płatne miejsca i zainstalowano 5 parkomatów. Na ulicy Ziemowita - w IX podstrefie - postawiono 3 parkomaty. W sumie wyznaczono tam 52 płatne miejsca postojowe.

- Zmiany o których mowa, dotyczą wyłącznie strefy płatnego parkowania (dawnej strefy C). Obowiązuje w niej stawka 3 zł za pierwszą godzinę postoju w dni robocze w godzinach od 9.00 do 18.00. Mieszkańcy budynków przy odcinkach ulic objętych płatnym parkowaniem, zameldowani stale lub czasowo, mają możliwość wykupienia abonamentu w cenie 10 zł miesięcznie lub 100 zł rocznie na pierwszy samochód danego właściciela – mówi Ewa Mazur, rzeczniczka Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Na zwolnienie z opłat lub możliwość wykupu preferencyjnego abonamentu mogą liczyć także użytkownicy pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zasilanych paliwami alternatywnymi(wodór, CNG, LNG), motocykli, osoby z niepełnosprawnościami oraz służby miejskie i drogowe. Pozostałe osoby mogą wykupić abonament ogólnodostępny za 200 zł miesięcznie, działający w całej strefie płatnego parkowania poza ścisłym centrum.

W kolejce są już następne ulice na których parkowanie będzie płatne

Jak wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM-u, co do zasady, płatne miejsca postojowe (w strefie płatnego parkowania) wyznaczane są na wniosek mieszkańców. Takie wnioski - kierowane lub pozytywnie zaopiniowane przez właściwą Radę Osiedla - trafiają do miejskiego Biura Zrównoważonej Mobilności.

- Są realizowane najwcześniej w kolejnym roku kalendarzowym. Wynika to z faktu, iż wiążą się one zawsze ze zmianą organizacją ruchu, przy okazji której porządkujemy przestrzeń danej ulicy. Konieczne jest także wykonanie projektów, przyłączy pod parkomaty oraz przeprowadzenie procedur związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień - tłumaczy przedstawicielka ZDiUM.

W najbliższych miesiącach płatne miejsca parkingowe i parkomaty pojawią się na ulicach: Piłsudskiego-Wysokiej-Tęczowej-Grabiszyńskiej, w rejonie placu Orląt Lwowskich i ulicy Braniborskiej, w rejonie Komuny Paryskiej (Dąbrowskiego-Pułaskiego), na Sienkiewicza oraz w rejonie ulic Liskego-Sopockiej-Bujwida.

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
16 czerwca, 7:34, Edi:

Nie sposób pojąc z jakiego powodu Gmina Wrocław uporczywie zwleka z wdrożeniem Strefy Płatnego Parkowania na zielonej ul. Daszyńskiego przyzwalając na dalszą dewastację ?

Konieczne jest wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania na odcinku ul. Daszyńskiego od ul. Jedności Narodowej do ul. Wyszyńskiego.

Przecież cała ul. Daszyńskiego znajdują się w podstrefie XIII strefy C , o której mowa w uchwale nr XLIX/1437/10 Rady Miejskiej Wrocławia .

Przy tym także cała ul. Daszyńskiego objęta jest w programem Grow Green.

W takim stanie faktycznym wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania jest należycie uzasadnione.

Jako działanie związane z transportem i mobilnością w mieście jest zgodne z „Wrocławską polityką mobilności”.

Przyniesie to realne korzyści mieszkańcom Osiedla Ołbin, a w szczególności:

a/ Zwiększy się rotacyjność ogólnodostępnych miejsc parkingowych,

b/ Poprawi się dostępność chodników dla pieszych , dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z wózkami dziecięcymi,

c/ Będzie bezpieczniej, gdyż nielegalne parkowanie w obrębie skrzyżowań pogarsza widoczność uczestników ruchu i zwiększa niebezpieczeństwo; szczególnie zagrożone są dzieci, których nie widać zza zaparkowanych pojazdów,

d/ Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu pojazdów, mieszkańcy narażeni będą na znacznie mniej hałasu i zanieczyszczeń.

e/ Więcej będzie przestrzeni na zieleń miejską uzupełnioną w ramach projektu WBO oraz Grow Green,

f/ Dzięki zmniejszeniu ilości samochodów ulica zmieni swój charakter i stanie się bardziej przyjazna dla ludzi.

Proponuję wszystkim aktywistom i radzie osiedla Ołbin pozbycie się samochodów, tak w ramach zachęcania do ograniczania ruchu samochodów. Potem możecie zaorać ulicę Daszyńskiego i posiać trawę. Mieszkańców w okresie pylenia proponuję wysiedlać żeby ich alergie nie łapały.

G
Gość
15 czerwca, 18:50, FanJacka:

Kolejny przejaw antysamochodowej obsesji władców Wrocławia i braku pomysłów

16 czerwca, 7:50, Miro:

"...Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy [tu] wchodzicie..." - Dante Alighieri, Boska komedia.

"...Najistotniejszym celem na najbliższe lata jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów.

Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych.

Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta..."

Więcej w chwale Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności.

Józek sika do zlewu, a my i tak kupujemy piasek. To zdanie jest tak samo idiotyczne jak słynna polityka mobilności.

G
Gość
16 czerwca, 07:34, Edi:

Nie sposób pojąc z jakiego powodu Gmina Wrocław uporczywie zwleka z wdrożeniem Strefy Płatnego Parkowania na zielonej ul. Daszyńskiego przyzwalając na dalszą dewastację ?

Konieczne jest wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania na odcinku ul. Daszyńskiego od ul. Jedności Narodowej do ul. Wyszyńskiego.

Przecież cała ul. Daszyńskiego znajdują się w podstrefie XIII strefy C , o której mowa w uchwale nr XLIX/1437/10 Rady Miejskiej Wrocławia .

Przy tym także cała ul. Daszyńskiego objęta jest w programem Grow Green.

W takim stanie faktycznym wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania jest należycie uzasadnione.

Jako działanie związane z transportem i mobilnością w mieście jest zgodne z „Wrocławską polityką mobilności”.

Przyniesie to realne korzyści mieszkańcom Osiedla Ołbin, a w szczególności:

a/ Zwiększy się rotacyjność ogólnodostępnych miejsc parkingowych,

b/ Poprawi się dostępność chodników dla pieszych , dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z wózkami dziecięcymi,

c/ Będzie bezpieczniej, gdyż nielegalne parkowanie w obrębie skrzyżowań pogarsza widoczność uczestników ruchu i zwiększa niebezpieczeństwo; szczególnie zagrożone są dzieci, których nie widać zza zaparkowanych pojazdów,

d/ Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu pojazdów, mieszkańcy narażeni będą na znacznie mniej hałasu i zanieczyszczeń.

e/ Więcej będzie przestrzeni na zieleń miejską uzupełnioną w ramach projektu WBO oraz Grow Green,

f/ Dzięki zmniejszeniu ilości samochodów ulica zmieni swój charakter i stanie się bardziej przyjazna dla ludzi.

16 czerwca, 9:17, rafka:

Przed ustaleniem nowych granic strefy (2019) miały miejsce bardzo burzliwe konsultacje społeczne. W ich wyniku miasto jednoznacznie zadeklarowało, że nie będzie wyznaczać w nowych granicach strefy płatnych miejsc postojowych bez wniosku lub pozytywnej opinii rady osiedla. Zapisano to w raporcie z konsultacji i przedstawiono radnym miejskim, którzy głosowali nad granicami strefy. I tej zasady miasto się trzyma.

Otóż we wniosku RO dot. ulicy Daszyńskiego jest wyraźnie określony odcinek: od JN do Wyszyńskiego. Stąd taki zakres zmian.

Tego prokuratora Wyszyńskiego?

G
Gość

*Witajcie panowie, mam na imie Monika.... Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj: www.cutt.ly/monika89

E
Edi
16 czerwca, 07:34, Edi:

Nie sposób pojąc z jakiego powodu Gmina Wrocław uporczywie zwleka z wdrożeniem Strefy Płatnego Parkowania na zielonej ul. Daszyńskiego przyzwalając na dalszą dewastację ?

Konieczne jest wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania na odcinku ul. Daszyńskiego od ul. Jedności Narodowej do ul. Wyszyńskiego.

Przecież cała ul. Daszyńskiego znajdują się w podstrefie XIII strefy C , o której mowa w uchwale nr XLIX/1437/10 Rady Miejskiej Wrocławia .

Przy tym także cała ul. Daszyńskiego objęta jest w programem Grow Green.

W takim stanie faktycznym wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania jest należycie uzasadnione.

Jako działanie związane z transportem i mobilnością w mieście jest zgodne z „Wrocławską polityką mobilności”.

Przyniesie to realne korzyści mieszkańcom Osiedla Ołbin, a w szczególności:

a/ Zwiększy się rotacyjność ogólnodostępnych miejsc parkingowych,

b/ Poprawi się dostępność chodników dla pieszych , dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z wózkami dziecięcymi,

c/ Będzie bezpieczniej, gdyż nielegalne parkowanie w obrębie skrzyżowań pogarsza widoczność uczestników ruchu i zwiększa niebezpieczeństwo; szczególnie zagrożone są dzieci, których nie widać zza zaparkowanych pojazdów,

d/ Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu pojazdów, mieszkańcy narażeni będą na znacznie mniej hałasu i zanieczyszczeń.

e/ Więcej będzie przestrzeni na zieleń miejską uzupełnioną w ramach projektu WBO oraz Grow Green,

f/ Dzięki zmniejszeniu ilości samochodów ulica zmieni swój charakter i stanie się bardziej przyjazna dla ludzi.

16 czerwca, 09:17, rafka:

Przed ustaleniem nowych granic strefy (2019) miały miejsce bardzo burzliwe konsultacje społeczne. W ich wyniku miasto jednoznacznie zadeklarowało, że nie będzie wyznaczać w nowych granicach strefy płatnych miejsc postojowych bez wniosku lub pozytywnej opinii rady osiedla. Zapisano to w raporcie z konsultacji i przedstawiono radnym miejskim, którzy głosowali nad granicami strefy. I tej zasady miasto się trzyma.

Otóż we wniosku RO dot. ulicy Daszyńskiego jest wyraźnie określony odcinek: od JN do Wyszyńskiego. Stąd taki zakres zmian.

To są okoliczności oczywiście bezsporne. Problem polega na tym, że Gmina Wrocław z jakiegoś powodu zwleka z realizacją wniosku Rady Osiedla Ołbin dot. wdrożenia Strefy Płatnego Parkowania na odcinku od ul. Jedności Narodowej do ul.Stefana Wyszyńskiego. Widocznie z Ratusza nie widzą jakie są skutki przekierowania ruchu pojazdów na wąską uliczkę osiedlową jaką jest ul. Daszyńskiego.

r
rafka
16 czerwca, 07:34, Edi:

Nie sposób pojąc z jakiego powodu Gmina Wrocław uporczywie zwleka z wdrożeniem Strefy Płatnego Parkowania na zielonej ul. Daszyńskiego przyzwalając na dalszą dewastację ?

Konieczne jest wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania na odcinku ul. Daszyńskiego od ul. Jedności Narodowej do ul. Wyszyńskiego.

Przecież cała ul. Daszyńskiego znajdują się w podstrefie XIII strefy C , o której mowa w uchwale nr XLIX/1437/10 Rady Miejskiej Wrocławia .

Przy tym także cała ul. Daszyńskiego objęta jest w programem Grow Green.

W takim stanie faktycznym wdrożenie Strefy Płatnego Parkowania jest należycie uzasadnione.

Jako działanie związane z transportem i mobilnością w mieście jest zgodne z „Wrocławską polityką mobilności”.

Przyniesie to realne korzyści mieszkańcom Osiedla Ołbin, a w szczególności:

a/ Zwiększy się rotacyjność ogólnodostępnych miejsc parkingowych,

b/ Poprawi się dostępność chodników dla pieszych , dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z wózkami dziecięcymi,

c/ Będzie bezpieczniej, gdyż nielegalne parkowanie w obrębie skrzyżowań pogarsza widoczność uczestników ruchu i zwiększa niebezpieczeństwo; szczególnie zagrożone są dzieci, których nie widać zza zaparkowanych pojazdów,

d/ Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu pojazdów, mieszkańcy narażeni będą na znacznie mniej hałasu i zanieczyszczeń.

e/ Więcej będzie przestrzeni na zieleń miejską uzupełnioną w ramach projektu WBO oraz Grow Green,

f/ Dzięki zmniejszeniu ilości samochodów ulica zmieni swój charakter i stanie się bardziej przyjazna dla ludzi.

Przed ustaleniem nowych granic strefy (2019) miały miejsce bardzo burzliwe konsultacje społeczne. W ich wyniku miasto jednoznacznie zadeklarowało, że nie będzie wyznaczać w nowych granicach strefy płatnych miejsc postojowych bez wniosku lub pozytywnej opinii rady osiedla. Zapisano to w raporcie z konsultacji i przedstawiono radnym miejskim, którzy głosowali nad granicami strefy. I tej zasady miasto się trzyma.

Otóż we wniosku RO dot. ulicy Daszyńskiego jest wyraźnie określony odcinek: od JN do Wyszyńskiego. Stąd taki zakres zmian.

G
Gość
15 czerwca, 20:17, Gość:

I ja mam uwierzyć, że mieszkańcy polecieli z łapówką do Sutryka, żeby im zrobił płatne parkowanie? Wierzę, bo tylko idioci mogli go wybrać.

15 czerwca, 22:32, Gość:

były BEZPŁATNE miejsca parkingowe, wszystkie notorycznie zajęte przez studentów pobliskich uczelni. naprawdę tak trudno ci pojąć w swoim ograniczonym umyśle, że mieszkańcy chcą mieć gdzie zaparkować ? wykupią sobie abonament za 10 pln i nie będą mieli problemu z zaparkowaniem auta, bo teraz przeważnie nie mają takiej możliwości

A dodaj do tego, swoim wszechogarniającym umysłem, że w miejscach tak szybko zabudowywanych przez deweloperów samochody mieszkańców są przeganiane na inne ulice o starej zabudowie i jednocześnie uzupełniane przez część samochodów nowych mieszkańców, którzy nie wykupili miejsc parkingowych w swoich budynkach. Do tego dołóż pracowników różnych firm, którzy przyjeżdżają do pracy samochodami. A przy tym wykup abonamentu nie gwarantuje w żaden sposób dostępu do miejsca parkingowego. Tego typu rozwiązanie daje miastu czystą kasę bez konieczności dawania czegoś w zamian.

G
Gość
15 czerwca, 18:50, FanJacka:

Kolejny przejaw antysamochodowej obsesji władców Wrocławia i braku pomysłów

16 czerwca, 7:50, Miro:

"...Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy [tu] wchodzicie..." - Dante Alighieri, Boska komedia.

"...Najistotniejszym celem na najbliższe lata jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów.

Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych.

Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta..."

Więcej w chwale Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności.

Raczej naturalne to jest na świecie że ogranicza się prywatny transport jest wile miast z opłatami za wjazd itd.

No ale idzie za tym łatwo dostępna, tania i niezawodna :) komunikacja publiczna z czym Wrocław ma wielki problem.

G
Gość
15 czerwca, 20:17, Gość:

I ja mam uwierzyć, że mieszkańcy polecieli z łapówką do Sutryka, żeby im zrobił płatne parkowanie? Wierzę, bo tylko idioci mogli go wybrać.

15 czerwca, 22:32, Gość:

były BEZPŁATNE miejsca parkingowe, wszystkie notorycznie zajęte przez studentów pobliskich uczelni. naprawdę tak trudno ci pojąć w swoim ograniczonym umyśle, że mieszkańcy chcą mieć gdzie zaparkować ? wykupią sobie abonament za 10 pln i nie będą mieli problemu z zaparkowaniem auta, bo teraz przeważnie nie mają takiej możliwości

Fakt faktem po wprowadzeniu u mnie strefy .. jako mieszkaniec mam gdzie zaparkować .. rejony Grabiszyńska, Prosta .. nie ma aut okupujących 8-9h od 8-10 rano.

M
Miro
15 czerwca, 18:50, FanJacka:

Kolejny przejaw antysamochodowej obsesji władców Wrocławia i braku pomysłów

"...Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy [tu] wchodzicie..." - Dante Alighieri, Boska komedia.

"...Najistotniejszym celem na najbliższe lata jest przełamanie obecnej niekorzystnej wzrostowej tendencji udziału ruchu samochodów.

Wskaźnik motoryzacji nie będzie stanowił podstawy wymiarowania i dostosowywania rozwiązań drogowych do rosnących potrzeb zmotoryzowanych.

Przewiduje się ograniczanie roli samochodu, szczególnie w centrum miasta..."

Więcej w chwale Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności.

G
Gość

"Utworzono na nich w sumie 169 miejsc pakingowych". Czyżby? A, co tam było wcześniej? Łąka? Staw? Pas startowy dla samolotów? W tym mieście, poza drogami dla rowerów, nic się nie tworzy.

G
Gość

I ja mam uwierzyć, że mieszkańcy polecieli z łapówką do Sutryka, żeby im zrobił płatne parkowanie? Wierzę, bo tylko idioci mogli go wybrać.

J
Jebać ZDIUM

ZDIUM to ZŁODZIEJE!!!!!!!!!! Żeby załatać dziury to nie ma kasy, ulica Gajowicka to porażka... Ale na takie fanaberie to kasa jest. Ciekawe kto z mieszkańców wyraża na to chęci. Upublicznić nazwiska i niech się wstydzą

F
FanJacka

Kolejny przejaw antysamochodowej obsesji władców Wrocławia i braku pomysłów

G
Gość

Niech żyje Jacek Sutryk, Zbawiciel Wrocławia.

Dodaj ogłoszenie