- Autobusów elektrycznych wyprodukowanych w Chinach jeszcze we Wrocławiu nie testowaliśmy, ale są coraz bardziej powszechne w całej Europie i ich widok na ulicach już nikogo nie dziwi – mówi Tomasz Sikora z biura prasowego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Yutong ma 12 metrów długości i 30 miejsc siedzących, ale korzystać z niego może 78 pasażerów. Posiada rekuperator energii, co oznacza, że odzyskuje ją podczas hamowania. To ekonomiczne rozwiązanie, sprawdzające się szczególnie w warunkach miejskich.
Posiada automatyczną klimatyzację, elektryczne ogrzewanie, kamery z 360-stopniowym widokiem, gniazda USB na ładowarki do telefonów. Autobus jest niskopodłogowy i zapewnia kierowcy panoramiczny kokpit.
Urząd miasta zaznacza, że pojazd wyposażony został w najnowsze technologie zapewniające bezpieczeństwo baterii. Jego wygląd to rzecz gustu i nie każdemu może się podobać, ale stylistyka tego modelu została doceniona nagrodą Busworld Design Award podczas Busworld Europe. To największe na świecie targi autobusów i autokarów.
Nie wiadomo jeszcze, czy i kiedy chiński autobus zacznie regularnie kursować po wrocławskich liniach. Są takie plany, ale na razie musi przejść testy. Elektrycznego Yutonga U12 będzie można spotkać na liniach aglomeracyjnych wożących pasażerów po ulicach Wrocławia do:
- Wiszni Małej, na linii 930 (od 29.06–3.07 i 6-7.07),
- Czernicy, na linii 920 (od 4-5.07 i 8.07),
- Długołęki, na liniach 904, 911, 914 i 921 (od 9-20.07).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?