Nowoczesne dźwigi i autonomiczne roboty - tak wygląda praca w nowoczesnym magazynie
W ostatnim czasie w Mirkowie uruchomiony został kolejny element Przemysłu 4.0. To samonośny magazyn SILO, czyli nowa, w pełni zautomatyzowana hala składowania towarów. Pojemność magazynu to ponad 7 tys. miejsc paletowych, a jego wydajność przeładunkowa wynosi do 400 palet na godzinę.
Obsługiwany jest przez 6 automatycznych dźwigów, które rozkładają towar na regałach o wysokości nawet 17 metrów.
- Wdrożona technologia istotnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa w fabryce dzięki pełnej automatyzacji obsługi strefy wysokiego składowania. Pełna integracja magazynu z systemem oprogramowania S/4HANA pozwala na planowanie zasobów poprzez wykorzystanie danych w chmurze w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Magdalena Kołomańska z biura prasowego Bosch.
Podwrocławska fabryka Bosch to pierwszy zakład produkcyjny Grupy Bosch, który wdrożył powyższe rozwiązanie. Przyspiesza to pracę całego zakładu i jako skraca czas dostępu do składowanych materiałów.
Poza dźwigami jeżdżą tutaj także autonomiczne roboty, które codziennie dostarczają komponenty na linie produkcyjne. W halach przejechały już łącznie ponad 3 tys. kilometrów.
Tak wygląda w pełni zautomatyzowany magazyn w firmie Bosch pod Wrocławiem:
Powstają tu komponenty do tzw. "smartfonów na kółkach"
Fabryka układów hamulcowych Bosch w Polsce istnieje od 28 lat – dziś pracuje w niej już blisko 1300 specjalistów. W podwrocławskim Mirkowie na powierzchni ponad 40 tys. mkw. codziennie powstają komponenty stosowane w pojazdach największych koncernów motoryzacyjnych. Co 3 sekundy powstaje tu zespół mocy, a co 1,5 sekundy – czujnik prędkości obrotowej koła.
- Produkowany w Mirkowie czujnik prędkości obrotowej koła WSS (Wheel Speed Sensor) stanowi kluczowy element systemu bezpieczeństwa podczas jazdy. Jego zadaniem jest zbieranie precyzyjnych danych o prędkości obrotowej kół, co jest niezbędne dla prawidłowego działania systemu ABS, kontrolującego siłę hamowania. Komponent nie tylko skraca drogę hamowania, ale także pomaga zredukować prędkość uderzenia w przypadkach nieuniknionej kolizji - tłumaczy Magdalena Kołomańska.
Bosch zatrudnia kolejnych specjalistów
Choć w pełni zautomatyzowany magazyn nie wymaga wielu nakładów pracy ze strony ludzi, to są oni nadal potrzebni w innych sektorach. Zakład w Mirkowie to również centrum badawcze i fabryka komponentów do układów hamulcowych.
Specjaliści poszukiwani na te stanowiska:
- Specjalista w dziale Utrzymania Ruchu
- Elektromechanik ds. pomiarów elektrycznych
- Inżynier ds. Jakości Komponentów
- Kontroler Jakości
- Stażysta w Laboratorium R&D (stanowisko płatne)
- Stażysta w dziale Produkcji (stanowisko płatne)
- Stażysta w dziale Logistyki Magazynowej (stanowisko płatne)
- Ustawiacz Maszyn
- Elektromechanik
Zakład znajduje się tutaj:
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.220.1/images/video_restrictions/0.webp)
Komentarze piłkarzy po meczu Polska-Holandia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?