Obwodnica Wrocławia pozostanie nierówna. Tak ustalili urzędnicy z wykonawcą...

Marcin Torz
Wschodnia obwodnica Wrocławia. Poprzeczne nierówności na nowym asfalcie było widać gołym okiem już przed oddaniem drogi. Teraz odczuwają je kierowcy jadący tą drogą
Wschodnia obwodnica Wrocławia. Poprzeczne nierówności na nowym asfalcie było widać gołym okiem już przed oddaniem drogi. Teraz odczuwają je kierowcy jadący tą drogą fot. Przemysław Wronecki
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei i firma Skanska doszli do porozumienia w sprawie nierówności na wschodniej obwodnicy Wrocławia. Decyzja jest zaskakująca, bo muldy na nowej drodze pozostaną. Urzędnicy tłumaczą, że nie zagrażają one bezpieczeństwu. Marszałek i podlegli mu urzędnicy na razie nic więcej w tej sprawie nie zrobią. Jedyna konsekwencja jest taka, że zostanie wydłużona gwarancja na drogę - z trzech do pięciu lat.

Przypomnijmy, że zaraz po otwarciu wschodniej obwodnicy Wrocławia (Łany - Siechnice) okazało się, że w wielu miejscach nawierzchnia nie jest równa. Zastrzeżenie dotyczyły aż 100 miejsc! CZYTAJ WIĘCEJ: OBWODNICA WSCHODNIA WROCŁAWIA: NORMY PRZEKROCZONE W 100 MIEJSCACH
Na asfalcie są niewielkie muldy. Droga nie została zrobiona tak, jak powinna, co nie uszło uwadze kierowców. Jadąc wschodnią obwodnicą w wielu miejscach wyraźnie czuć, że nawierzchnia płaska jak stół nie jest.

Dlatego też Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (instytucja podległa urzędowi marszałkowskiemu), która jest inwestorem WOW wraz z firmą Skanska powołały komisję, która miała zbadać nierówności. Wtedy też brano pod uwagę możliwość, że nową drogę będzie trzeba częściowo zamknąć, a asfalt położyć drugi raz.

Komisja pracowała kilka miesięcy i najczarniejszy scenariusz nam nie grozi. Jednak kierowcy o komforcie jazdy i idealnie równej drodze też mogą zapomnieć. Muldy nie zostaną zlikwidowane - Nierówności nie zagrażają bezpieczeństwu - mówi Krzysztof Kiniorski, rzecznik prasowy DSDiK. - Nie wymagają też wprowadzenia ograniczeń prędkości i tonażu samochodów jadących trasą - dodaje rzecznik.

Ale ze względu na niedociągnięcia wykonawcy, przedłużono gwarancję na całą drogę z trzech do pięciu lat. - W tym czasie wykonawca będzie skrupulatnie sprawdzać, czy nic złego na WOW się nie dzieje. Wszystkie ewentualne korekty, które będzie trzeba wykonać, zostaną zrobione na koszt Skanski - kończy Kiniorski.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 66

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wicek

Postawi się ograniczenie do 40 km/h za nim fotoradar i jeszcze się zarobi na tym interesie

x
x

Przypomnijmy może, że badanie planometrem (4 metrowa listwa na kółkach) wykazało przekroczenie norm dla tej klasy drogi jaką jest WOW...... w 170 miejscach!!!!

Tu nie ma o czym dyskytować. Jesli NIK i Prokuratura nie wezmą się za tę hołotę to żyjemy w Bantustanie a partacze ze Skanska mogą w ogóle nie zryć nawet kawałka Curie-Skłodowskiej tylko zostawic to co jest, wziąć kolejne 15 milionów a potem się ustali, że ZYCIU NIE ZAGRAŻA i gra gitara, nie?

x
x

Przypomnijmy może, że badanie planometrem (4 metrowa listwa na kółkach) wykazało przekroczenie norm dla tej klasy drogi jaką jest WOW...... w 170 miejscach!!!!

Tu nie ma o czym dyskytować. Jesli NIK i Prokuratura nie wezmą się za tę hołotę to żyjemy w Bantustanie a partacze ze Skanska mogą w ogóle nie zryć nawet kawałka Curie-Skłodowskiej tylko zostawic to co jest, wziąć kolejne 15 milionów a potem się ustali, że ZYCIU NIE ZAGRAŻA i gra gitara, nie?

M
Marta

takie rzeczy tylko w Polsce mogą się zdarzyć!!!! Skandal!!! Z resztą nie jeden....

S
Sanczo

Po tych 5ciu latach i tak trzeba będzie kłaść asfalt na nowo.

k
kierowca

To jest nie do zaakceptowania, przez kierowców którzy płacą i zapłacili za tą obwodnice w podatkach.
Tak po prostu nie do zaakceptowania!
Asfalt ma być wymieniony!!

r
rajdowy

jak pojedzie tamtędy ferrari to wyleci w powietrze jak przy słynnym wypadku Zientarskiego w Warszawie. Muldy są bardzo niebezpieczne.

s
sześć-dziesięcina

Osiągnięca biznesowe branży kanalarskiej znajdują licznych naśladowców.
To od lat znan praktyka kanalarzy. Nie wiem jak nowoczesną drogę by budowano - fundament kanału jest tak budowany aby zapadł sie tuż po wygaśnięciu gwarancji. Wtedy jest robótka do zrobienia za podatki tych samych frajerów co musą remontwać zawieszenie jeżdżąc po dziurach, które sobie sami zafundowali. To idealny sposób na wyciągnięcie kasy wiele razy za to samo.

t
tomas

u nas jest tak samo

b
bolo

Nierówności na nawierzchni grożą wywołaniem wibracji przez przejeżdżające TIR-y

k
kockodo

coś mi się wydaję że szybko artykuł spadł z najbardziej widocznych 5 artykułów na pierwszej stronie.

v
vos

J.w. nota bene przyszly nie daj Boze prezydent miasta Wroclawia

H
Honda

mi słów na tak "inteligentne" wypowiedzi...

w
wieszcz

Szkoda, że mamy takich dziennikarzy, którzy nie widzą, że to wielki wałek.

w
wieszcz

"...wykonawca będzie skrupulatnie sprawdzać, czy nic złego na WOW się nie dzieje." Czyli, że wykonawca, który spartaczył drogę teraz będzie sam monitorował efekty swojego partactwa. Genialne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3