Obwodnicą Wrocławia pojedziemy w grudniu

Marcin Torz
Udostępnij:
To już pewne. W grudniu tego roku pojedziemy pierwszą częścią autostradowej obwodnicy Wrocławia. Chodzi o odcinek z Magnic (gmina Kobierzyce), przez Bielany Wrocławskie, do lotniska. Urzędnicy z magistratu oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (to ona buduje obwodnicę) dogadali się wreszcie, że warto wcześniej uruchomić drogę. Bo dzięki niej we Wrocławiu zmniejszą się korki.

Przypomnijmy, że wcześniej długo nie mogli się porozumieć, a przedmiotem sporu był wąski wjazd na Gądowiankę. To kluczowe miejsce, bo łączy ulice Graniczną i Strzegomską z obwodnicą śródmiejską, którą dojedziemy do ul. Żmigrodzkiej (patrz: mapka w zakładce infografika). Żeby na tym wjeździe zmieściły się tiry, miasto musiałoby go przebudować. Problem rozwiązano tak, że ciężarówki w ogóle nie skorzystają z pierwszej otwartej części obwodnicy. Początkowo tym fragmentem obwodnicy mieliśmy jechać już w październiku. Ale plany pokrzyżowała sroga zima. Przez to robót nie można było skończyć się wcześniej.

Całą obwodnicą auta miały pojechać w przyszłoroczne wakacje. Ale wspomniany pierwszy fragment gotowy będzie pół roku wcześniej. I urzędnicy uznali, że nie ma powodów, by gotowa droga miałaby pokrywać się kurzem. Kierowcy wjadą na obwodnicę albo przez łącznik w Magnicach, albo z autostrady A4 przez węzeł Cesarzowice. Stamtąd pojadą trzema pasami ruchu (z prędkością do 130 km/h) w stronę Strachowic, gdzie zjadą na ulicę Graniczną.

Później Strzegomską dojadą do obwodnicy śródmiejskiej, a z niej - na krajową 5, czyli ul. Żmigrodzką. - Dzięki temu mają się zmniejszyć korki na al. Karkonoskiej, którą teraz wjeżdżamy z autostrady do Wrocławia - mówi Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie. Dziennie w stronę centrum Karkonoską jedzie blisko 30 tys. osobówek.

Na Granicznej i Strzegomskiej trwają roboty. Dotąd miały po jednym pasie w jedną stronę, po wakacjach jezdnie będą dwa razy szersze. Przejazd pierwszą częścią autostradowej obwodnicy będzie darmowy. Po zakończeniu budowy, zgodnie z przepisami, trzeba będzie płacić za przejazd obwodnicą. Minister infrastruktury obiecał zmienić to prawo (dla samochodów osobowych). Ale na razie to tylko obietnica.

Co z drugim odcinkiem i mostem?

Most Rędziński na pewno nie będzie gotowy w terminie. Trasa od lotniska do Długołęki ma być na czas. Zgodnie z harmonogramem, most Rędziński nad Odrą ma być gotowy w połowie listopada tego roku. Ale nie ma żadnych szans, aby tak się stało. - Do końca roku gotowa będzie tylko konstrukcja w stanie surowym - przyznaje Joanna Wąsiel, rzeczniczka prasowa wrocławskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Szacuje się, że przeprawa zostanie wybudowana dopiero przed przyszłorocznymi wakacjami. Nie ma za to opóźnień na budowie drugiego odcinka obwodnicy: od lotniska do podwrocławskiej Długołęki. W kilku miejscach wylano już asfalt, w stanie surowym jest też większość mostów i wiaduktów. Całą obwodnicą pojedziemy za rok.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
andy83
[cyt]Nie dla tirow i w szczere pole czyli prowizorka[/cyt]

Przecież TIRy mogą jezdzić przez miasto.
Zresztą i tak będą jeździć jak już je wpuszcza na AOW bo ta będzie płatna nawet jak minister dopuści za darmo osobówki.
A jak dopuści te osobówki to zapewne tylko dla mieszkańców wiec trzeba będzie z dowodem jeździć.
A może na rejestracje ? Tylko jak ktoś ma auto zarejestrowane w innym województwie hmm.
k
kamila
Czyli dzień po dniu wiemy coraz dokładniej, że EURO 2012 we Wrocławiu może być tylko marzeniem
I może pozostanie marzeniem.

Jeszcze niedawno pisaliście, że ta część obwodnicy miała być w październiku 2010r.
Teraz piszecie, że ma być w grudniu 2010r.
A czy będzie ?
A nawet jak będzie, to i tak wąskim gardłem stanie się rondo na Mińskiej, przejazd kolejowy na Mińskiej.
Przystanki autobusowe na Nowym Dworze. Zjazd ze Strzegomskiej, aby wjechać na Gądowiankę.
Nie zazdroszczę mieszkańcom Smolca i Nowego Dworu !!

Z drugiej strony, budowlańcy obwodnicy wiedzą, że nie mają się gdzie śpieszyć, bo opóźnienia na Stadionie
są tak duże, że nie ma najmniejszych szans na oddanie Stadionu wcześniej niż w grudniu 2011.

Sam Most po upływie 27 miesięcy jest zaawansowany na mniej więcej 65%. Pierwotnie miał być gotowy w 30 miesięcy,
czyli na listopad 2010. Brakuje co najmniej 12-15 miesięcy, aby był całkowicie zakończony.

Stan na 06.08.2010.

Roboty mostowe:
Estakada lewobrzeżna MA-21’I:
ustrój nośny nitka prawa - stan zaawansowania 44,5%
ustrój nośny nitka lewa - stan zaawansowania 16,7%

Most główny przez rzekę Odrę MA-21’II:
ustrój nośny nitka prawa - stan zaawansowania 67,6%
ustrój nośny nitka lewa - stan zaawansowania 69,6%
podpora 14 (pylon) - stan zaawansowania 56,2%

Estakada prawobrzeżna MA-21’-III:
ustrój nośny nitka prawa - stan zaawansowania 100%
ustrój nośny nitka lewa - stan zaawansowania 46%

Jak wszystko dobrze pójdzie, i oby tak było, to na początku 2012r. będzie i Stadion i Obwodnica.
t
teka
Jaki styl tego artyk. a do tegocalkowita nieznajomosc tamatu
t
takot
Panie malko, jeśli już, to nie "... mapki, którą prawdopodobnie Pan sam nie rysował" tylko "KTÓREJ"!
PS. Polecam stronę Międzynarodowego
Stowarzyszenia do Walki o Uwolnienie Uniwersum od Zjawiska Zwanego Marcin Torz.
m
malko
Panie redaktorze Marcinie Torz, jest taka zasada, że po napisaniu powinno się przeczytać i sprawdzić, czy to ma sens. Z Pana tekstu wynika, że dwa razy szersze będą roboty, a nie ulice - "Na Granicznej i Strzegomskiej trwają roboty. Dotąd (a może do tej pory?) miały (kto? roboty?)po jednym pasie w jedną stronę, po wakacjach jezdnie będą dwa razy szersze." I jeszcze uwaga do zamieszczonej mapki, którą prawdopodobnie Pan sam nie rysował. Skąd się wziął Gądów po lewej stronie OA. W tym rejonie autostrada biegnie tuż obok ul. Szczecińskiej, a Gądów może być tylko po prawej stronie. Pozdrawiam
j
[email protected]
Mapka już jest u góry w zakładce 'infografiki'. Przepraszamy za dezinformację - redakcja.
m
m...k
Postawią znaki zakazu? Czy ciężarówki z rozpędu będą jechały do centrum Strzegomską i Robotniczą?
btw. Nowy Dwór i Muchobór to też "miasto"...
M
Miklus
Most Rędziński nie będzie gotowy w terminie, ale trasa od lotniska do Długołęki ma być na czas. To niby gdzie jest ten most, koło Sobótki czy jak? I rzecz druga: od Magnic pojedziemy nową AOW do lotniska, stamtąd Graniczną i Strzegomską do obwodnicy śródmiejskiej (już teraz stop zatłoczonej) i do Żmigrodzkiej. Pięknie się pojedzie ze Strzegomskiej na śródmiejską obwodnicę wąską i krętą Muchoborską.
G
GreG
wyjątkowa rzetelność autora oraz "natychmiastowa" reakcja redakcji.
S
Sasza
A ja się wcale nie dziwię, że na początku ciężarówki nie będą mogły jeździć. Nie wyobrażam sobie drogi z koleinami w momencie pełnego odbioru. Żaden wykonawca nie zgodziłby się na strzał w kolano - musiałby z "własnej kieszeni" naprawiać uszkodzenia.
b
bryqu
Zostanie oddany pierwszy odcinek autostrady, ale ciężarówki nie będą nim jeździć. Czyli dalej tiry suną przez miasto
g
gaax
.
B
Bro
Panie Marcinie, a gdzie ta mapka o której Pan pisze? "...którą dojedziemy do ul. Żmigrodzkiej (patrz: mapka)". W jednym zdaniu nie dołożyli, zaś w drugim znów nadmiar słów - "Przez to robót nie można było skończyć się wcześniej."
g
gość
Czy Szanowny Pan redaktor raz w życiu mógłby napisać artykuł tak jak należy??? ..."Kierowcy wjadą na obwodnicę albo przez łącznik w Magnicach, albo z autostrady A4 przez węzeł Cesarzowice...". Zapomniał Pan chyba Panie redaktorze o węźle Nowa Wieś??
g
garym
dla mieszkańców Smolca i Muchoboru Wlk to dobra wiadomość. Zniknie tranzyt z ich ulic. Przynajmniej ten osobowy
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie