Nowy parking na 70 aut powstaje na Klecinie we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Budowa parkingu park and ride przy pętli tramwajowej Klecina
Budowa parkingu park and ride przy pętli tramwajowej Klecina Konrad Bałajewicz / Polska Press
Udostępnij:
Nowy parking typu Park&Ride powstaje zaraz przy pętli tramwajowej Klecina we Wrocławiu. Miejsce dla 70 samochodów ma zostać otwarte na przełomie października i listopada. To jeden z sześciu takich parkingów, które w tym roku zostaną oddane do dyspozycji kierowcom.

Park&Ride na Klecinie to jeden z kilku parkingów, które obecnie buduje miasto. Znajduje się on wewnątrz pętli tramwajowej Klecina, gdzie zatrzymują się tramwaje linii: 7 i 17.

Obecnie trwają prace wykończeniowe przy wjeździe na parking. Ma tam zostać zamontowane oświetlenie, posadzone będą nowe drzewa. Koszt inwestycji to 1,9 mln zł.

Parking przy pętli Klecina będzie gotowy jesienią, kierowcy będą mogli zostawiać tam auta najprawdopodobniej na przełomie października i listopada. Przy wjeździe na parking postawiony będzie szlaban otwierany na kartę Urbancard.

Zobacz zdjęcia z budowy parkingu przy pętli Klecina:

Budowa parkingu park and ride przy pętli tramwajowej Klecina

Nowy parking na 70 aut powstaje na Klecinie we Wrocławiu [ZDJĘCIA]

Na wykończeniu jest także Park&Ride przy skrzyżowaniu ul. Kamiennogórskiej i Kosmonautów z 57 miejscami postojowymi. Teraz malowane są tam znaki poziome, ustawiane pionowe i sadzone krzewy. W październiku pojawi się tam też 14 nowych drzew. Z nowego parkingu jeszcze w tym roku będą mogli korzystać kierowcy posiadający Urbancard. Koszt tej inwestycji to ponad 1,7 mln zł.

W 2021 roku miasto odda do użytku również cztery inne parkingi Park&Rride:

  • jeden przy dworcu PKP na Osobowicach (28 miejsca postojowe, bez szlabanu),
  • dwa na Psim Polu przy ul. Dobroszyckiej (łącznie 84 miejsc parkingowych, bez szlabanu),
  • przy pętli tramwajowej Osobowice (48 miejsc parkingowych, szlaban).

Parkingi w systemie Park&Ride mają zachęcać wrocławian do pozostawienia pojazdu z dala od centrum i dalszej podróży komunikacją miejską. W założeniu, aby wjechać na parking ograniczony szlabanem, należy przyłożyć do czytnika przy wjeździe kartę Urbancard, kartę "Parkuj i Jedź" albo skorzystać z aplikacji mobilnej.

Nowe obostrzenia od 1 grudnia

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Obywatel
1 października, 16:02, Gość:

pozorowana robota.należy ograniczyć czas parkowania w centrum do 2 godzin i od razu 100.00 aut ubędzie

Żal komentować 15 latka.

G
Gość
A kiedy taki Parking przy Marino. Czy znowu cały teren będzie sprzedany deweloperom a potem będzie tłumaczenie oj oj nie ma terenu. Marino wyrzuca już kierowców którzy za długo parkują i te wszystkie auta lad moment wjadą do centrum.
G
Gość
pozorowana robota.należy ograniczyć czas parkowania w centrum do 2 godzin i od razu 100.00 aut ubędzie
K
Konrad Kondzio
Pytam się Pana Balawajdera i Pana Sutryka czy oni znają realia jazdy po mieście ? Ulica Czekoladowa jest zakorkowana w szczycie porannym i popołudniowym i ten parking nie będzie spełniał swojej roli - tzn. Park
G
Gość
To po CH... ten parking? Żeby przyjezdni zamiast zostawiać samochody pod swoją chałupą przyjeżdżali garażować do Wrocka?
Dodaj ogłoszenie