Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe połączenie Wrocław - Praga na zimowych zdjęciach. Ekspresową S3 pojedziemy już w przyszłym roku

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Kierowcy jadący budowaną drogą ekspresową S3 Bolków - Kamienna Góra nie będą narzekali na brak malowniczych widoków. Zwłaszcza zimą. Zobacz na najnowszych zdjęciach, jak powstaje.
Kierowcy jadący budowaną drogą ekspresową S3 Bolków - Kamienna Góra nie będą narzekali na brak malowniczych widoków. Zwłaszcza zimą. Zobacz na najnowszych zdjęciach, jak powstaje. GDDKiA
Ostatni odcinek drogi ekspresowej S3 po polskiej stronie, łączący Bolków z Kamienną Górą, jest prawie gotowy. Gdy potężna inwestycja z dwoma tunelami zostanie otwarta, do komfortowego połączenia Wrocławia z Pragą pozostanie jedynie budowa jej kontynuacji w Czechach. Ta ruszyć ma niebawem. Sprawdzamy, co słychać na polskim fragmencie S3.

Ostatnie prace przy S3 na Dolnym Śląsku. Kontynuacja będzie w Czechach

Ponad 88 procent – na tyle Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia postęp robót przy ostatnim dolnośląskim odcinku drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra. To ponad 16-kilometrowy fragment większej trasy, prowadzącej ze Świnoujścia do Lubawki, czyli granic z Czechami. Jednocześnie, to ostatnia część S3 po polskiej stronie.

Poprzedni oddany do użytku odcinek Kamienna Góra - Lubawka już funkcjonuje, ale kończy się w szczerym polu. Przez długi czas budowa kontynuacji w Czechach stała pod znakiem zapytania. Na szczęście, naszym południowym sąsiadom (pod koniec listopada) udało rozstrzygnąć się przetarg, w którym wybrano polską firmę Budimex. To właśnie ona zajmie się dalszym ciągiem drogi ekspresowej S3: kluczowym, 20-kilometrowym odcinkiem prowadzącym przez czeskie góry. Jego budowa ruszy jak najszybciej i ma potrać 4,5 roku od podpisania umowy.

Zobacz też:

Jak idą prace na S3 Bolków - Kamienna Góra?

Pod koniec listopada przy drogach robione były m.in. nasypy, stabilizacja podłoża, podbudowa i drenaż. Prace prowadzone są także na wiaduktach, gdzie wykonywane są umocnienia stożków skarpowych, montowane ekrany przeciwolśnieniowe czy zbrojenie i betonowanie płyt.

Tak biegnie dolnośląski nowy odcinek S3. Budowany odcinek zaznaczony jest na niebiesko.
Tak biegnie dolnośląski nowy odcinek S3. Budowany odcinek zaznaczony jest na niebiesko. GDDKiA

Zobacz też: Policja, Straż Pożarna i MPK oddadzą we Wrocławiu hołd zastrzelonym policjantom. "Pamięć o nich nie zginie!"

Najbardziej efektowną częścią odcinka są bez wątpienia dwa tunele drogowe:

  • 320-metrowego TS-32,
  • TS-26 o długości 2,3 km.

W ostatnim czasie prowadzone prace dotyczyły głównie tunelu TS-26. Tam wykonywana była zasypka, planowane jest także układanie materacy i koszy siatkowo-kamiennych. W listopadzie trwały tam także prace wykończeniowe w nawie wschodniej i zachodniej – montaż gum uszczelniających oraz prace kosmetyczne na powierzchni obudowy tunelu.

Oprócz dróg i tuneli, drogowcy pracują przy sieciach: instalacjach gazowych, branży sanitarnej, elektroenergetycznej czy telekomunikacyjnej. Ostatni fragment S3 Bolków – Kamienna Góra będzie gotowy w I połowie 2024 r. Już teraz inwestycja prezentuje się imponująco.

Zobaczcie najnowsze zdjęcia S3 w zimowej scenerii w naszej galerii >>

Zobacz też:

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska