- To nieprzemyślane i niebezpieczne! - protestuje Aleksandra Baranowska, mieszkanka osiedla. - Rowerzyści będą czuli się tam pewnie. A przy wyjeździe tyłem z prostopadłych miejsc parkingowych kierowcy będą na nich najeżdżać.
- Takie rozwiązania ruchu rowerzystów z powodzeniem stosowane są już w kilku miejscach wzdłuż ul. Hallera - odpowiada Ewa Iwańska z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, który jest inwestorem.
Daniel Chojnacki, miejski oficer rowerowy, mówi, że rozwiązanie może wydawać się kontrowersyjne, ale zapewnia, że jest bezpieczne. Dlaczego? Wnioski opiera na analizie statystyk z miejsc, gdzie drogi rowerowe przebiegają przez parkingi. Nie dochodzi tam do kolizji, twierdzi. I zaznacza, że w mieście jest wiele miejsc, z których musimy nauczyć się korzystać wspólnie.
Projekty dróg rowerowych magistrat konsultuje z instytucjami zrzeszającymi cyklistów. Np. ze stowarzyszeniem Wrocławska Inicjatywa Rowerowa. - Ten projekt powstał wiele lat temu. Nie jest idealny - przyznaje Radosław Lesisz z WIR.- Obecnie jednak rowerzyści poruszają się wzdłuż ul. Mickiewicza po chodnikach. Będzie bezpieczniej, gdy powstanie tu droga rowerowa.
Budowę prawie 3-kilometrowej drogi rowerowej przy ul. Mickiewicza rozpoczęto w połowie października. Finał planowany jest na grudzień. Trasa będzie kosztowała ponad 1,2 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?