Umowa, którą podpisano kilka dni temu, dotyczy instalacji systemu tylko na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie. Ale w ciągu dwóch lat objąć ma także inne najważniejsze trasy w Polsce. Autostradowy ITS ma monitorować warunki jazdy po drogach i przekazywać kierowcom informacje na tablicach, umieszczonych nad drogą. Dowiemy się o m. in. o czasie podróży, warunkach atmosferycznych czy objazdach. Dziś takie tablice z informacjami też są, ale teraz informacje wprowadza pracownik dyrekcji dróg. W przyszłości będą wyświetlane automatycznie.
System ma też sterować sygnalizacją świetlną, ale nie na autostradach, bo tu jej nie ma. Każda autostrada – w myśl przepisów – musi mieć tzw. „trasę alternatywną”. W przypadku A4 jest to droga krajowa 94 prowadząca na naszym terenie ze Zgorzelca przez Bolesławiec, Wrocław Oławę w stronę Opola. W razie zablokowania autostrady i konieczności zorganizowania objazdu trasą alternatywną montowany właśnie system będzie sterował światłami na trasie objazdu. Tak by dostosować je do zwiększonego ruchu. Podobnie będzie na trasach pozwalających ominąć poszczególne odcinki autostradowej obwodnicy Wrocławia.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?