Mój Reporter: Rondo Reagana to bubel? Dlaczego nie zrobili pasów, choć były w projekcie?

Bartosz Józefiak, Marcin Walków
Pierwotny projekt ronda Reagana z przejściami dla pieszych
Pierwotny projekt ronda Reagana z przejściami dla pieszych fot. UM Wrocław
- Czy na rondzie Reagana mogłyby zostać uruchomione cztery przejścia dla pieszych, które były przewidziane w pierwotnym projekcie przebudowy tego skrzyżowania? - pyta Czytelnik Krzysztof Papierniak. - Uwzględnia je obecny program sygnalizacji świetlnej, a ich obecność znacznie ułatwiłaby pasażerom autobusów i tramwajów dotarcie do tzw. wyspy centralnej.

Faktycznie, projekt przebudowanego ronda Reagana zakładał, iż oprócz przejść podziemnych do ronda dojdziemy także po pasach. Widać to nawet na pierwszych wizualizacjach przed przebudową. - W odpowiednich miejscach, gdzie miały powstać zebry, obniżono nawet krawężniki – mówi Marek Suchy z biura BBKS Projekt. To ta firma na zlecenie urzędu miasta przygotowała wizję, jak ma wyglądać rondo po przebudowie. - W naszym projekcie znalazły się przejścia dla pieszych, ale na życzenie inwestora zostały one usunięte. Ale nie ma technicznych przeszkód, żeby je nawet dzisiaj domalować. Moim zdaniem nie jest logiczne, by mieszkańcy musieli schodzić ponad 6 metrów w dół i później tyle samo w górę, by dostać się do peronu tramwajowego. Jest to niewygodne i czasochłonne.

Brak pasów dziwi tym bardziej, że na przejście dla pieszych pozwala cykl świetlny na Rondzie. Dr inż. Bogusław Molecki z Politechniki Wrocławskiej prowadził badania ruchu czasu dostępności do peronów tramwajowych. Twierdzi, że do dziś w programie sygnalizacji jest czas, w którym piesi mogliby przejść po pasach na wyspę centralną.

Pasy przydałyby się tym bardziej, że co chwila popsute są windy, które mają pomagać dostać się z przejścia pod ziemią na perony tramwajowe. Od lat urządzenia częściej nie działają, niż działają.

Urzędnicy w magistracie są jednak nieugięci. Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej tłumaczy, że zebry do dziś nie powstały ze względu na duża liczbę wypadków z udziałem pieszych. W ubiegłym roku odnotowano już tylko jeden wypadek.

Wideo

Komentarze 65

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dupek

Samo rondo Reagana to jeden z większych bubli Wrocławia. Od początku były problemy wykonawcze. Uważam , że przy takim zapleczu fachowców jaki zapewnia magistrat to we wrocku można tylko robić głupie ruchy bo wszystko inne spieprzą wybitni urzednicy

A
Ala

Pani Katarzyna sama sobie zaprzeczyła w tym zdaniu - skoro nie powstały to skąd wiadomo czy w tym miejscu może być duża liczba wypadków?

Spoko, teraz jak widzą podjeżdżający tramwaj ludzie przebiegają na skos z tej wysepki gdzie jest przystanek linii 1 lub na czerwonym przez przejście w stronę tunelu. Tam aż się prosi o pasy w miejscu gdzie jest sygnalizacja świetlna bo samochody i tak tam stoją. Wystarczyłyby w sumie tylko te pasy - pozostałe nie mają już takiego znaczenia bo nie łączą przystanków.

A
Ala

Pani Katarzyna sama sobie zaprzeczyła w tym zdaniu - skoro nie powstały to skąd wiadomo czy w tym miejscu może być duża liczba wypadków?

Spoko, teraz jak widzą podjeżdżający tramwaj ludzie przebiegają na skos z tej wysepki gdzie jest przystanek linii 1 lub na czerwonym przez przejście w stronę tunelu. Tam aż się prosi o pasy w miejscu gdzie jest sygnalizacja świetlna bo samochody i tak tam stoją. Wystarczyłyby w sumie tylko te pasy - pozostałe nie mają już takiego znaczenia bo nie łączą przystanków.

d
depcyzk

Jamieszkam pryz Marino i teraz sie ciesze ze jest remont skodowskiej bo nie musze latac z jedznki do zera przejsciami jest tak blisko ze by moglo bu przejscie

i
inna bajka

''SAMOCHOD TO PODSTAWA'' ty masz chyba zrąbana podstawę czaszki. Może jeszcze zaproponuj ślepemu prowadzę auta ale dziewięćdziesięcioletniej babci.

i
inna bajka

Powiedz to inwalidzie na wózku aby "zszedł" po schodach. Więcej empatii bo i ty możesz zostać inwalida na wózku.

a
a

Naprawde proponujesz wybudowanie podziemnego skrzyzowania dla aut zeby nie trzeba bylo zejsc po schodkach? To jak sobie wyobrazasz to podziemne skrzyzowanie w dodatku? Moze gdzies na swiecie takie widziales? Nie, wymysliles taki idiotyzm jakiego nikt nigdy w dodatku niewykonalny. Gratuluje nie pisz juz nigdy nic.

a
a

Tobie sie nie chce zejsc wiec powinni zrobic pasy i znow po kilometrze od ronda we wszystkich kierunkach byłyby korki. No tak ciebie to nie interesuje. Widzisz tylko siebie

p
pepe

Do jakiej Wystawowej ? Do mostu tylko. Rozpędziłeś się z tym remontem i tyle...

s
sylwia

Kilka dni temu windy nie dzialaly a ja z wozkiem z makym dzieckiem - ze szchodow skorzystac'nie moge sama bo nie ma na nich zjazdow dla wozka, w koncu jakich 2 panow mi pomoglo zejsc na dol, a na dole powtorka z rozrywki, bo ani jedna winda nie dziala...

m
motorowy

przecież 2 i 10 zawiezie Cię do zoo

l
leiter84

Przecież nikt nie ma zamiaru likwidacji przejścia podziemnego. Pasy byłyby dodatkowo.

h
havranek

Prawdziwy kozak jeździ samochodem między półkami sklepowymi. Tylko leszcze szukają miejsc do parkowania.

L
Lukasz

O co ten hałas? Bardzo dobrze, że są przejścia podziemne, bo mogę szybko i bez stania na czerwonym dojść tam, gdzie potrzebuję.

X
XXX

A może mądry reporter zapytał by naszych panujących urzedasów - decydentów dlaczego tunelu - przejścia podziemnego nie wybudowano z odnogą w kierunku UP czyli planowanego biurowca aby wyjść przy przystankach MPK pl. Grunwaldzki / ul M Skłodowskiej Curie? Byłby tunel funkcjonalny a tak lipa i powstało dziwne "jajo Regana"

Dodaj ogłoszenie