Mój Reporter: Czy pociągi do Sobótki będą jeździły przez...

    Mój Reporter: Czy pociągi do Sobótki będą jeździły przez Bielany Wrocławskie?

    Magdalena Kozioł.

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mój Reporter: Czy pociągi do Sobótki będą jeździły przez Bielany Wrocławskie?

    ©fot. Piotr Krzyżanowski

    - Czy pociągi do Sobótki będą jeździły przez Bielany Wrocławskie? - takie pytanie zadał czytelnik Tomasz K.
    Mój Reporter: Czy pociągi do Sobótki będą jeździły przez Bielany Wrocławskie?

    ©fot. Piotr Krzyżanowski

    Wiktor Lubieniecki, dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim mówi, że Samorząd Województwa Dolnośląskiego, ze względu na bardzo wysokie koszty rewitalizacji (od ok. 300 do 600 milionów zł - w zależności od wybranego zakresu prac), odstąpił od przejęcia linii kolejowej nr 285 Wrocław - Sobótka - Świdnica i co za tym idzie uruchomienia pasażerskich przewozów kolejowych na tym odcinku. Obecny stan infrastruktury na tej linii nie pozwala na uruchomienie przewozów pasażerskich.

    - Dalsze losy linii zależą od zarządcy infrastruktury kolejowej (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Natomiast z posiadanych informacji wynika, że na tej trasie prowadzony jest nadal ruch towarowy - informuje Lubieniecki.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz we Wrocławiu najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w pobliżu katedry?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z Wrocławiem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (18)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Karkonoska i Zwycięska są całkowicie niewydolne komunikacyjnie a osiedli przybywa

    mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Doszło do tego, ze mieszkańcy osiedli z Oltaszyna, Wojszyc, czy Partynic nie mogą normalne dojechać ani wrócić do miejsca zamieszkania z powodu codziennych gigantycznych korków.
    Budując osiedla i...rozwiń całość

    Doszło do tego, ze mieszkańcy osiedli z Oltaszyna, Wojszyc, czy Partynic nie mogą normalne dojechać ani wrócić do miejsca zamieszkania z powodu codziennych gigantycznych korków.
    Budując osiedla i centrum handlowe w Bielanach decydenci całkowicie zapomnieli o transporcie szynowym , budowa obwodnicy wschodniej, tez im nie wychodzi, bo deweloperzy zabudowali popegeerowski obszar pól WOPR WYSOKA osiedlami, gdzie miała przebiegać obwodnica na Wysokiej. Najważniejsze dla włodarzy miasta jest wesoła twórczość, budowy wystaw, zakupy fotek Marylin Monroe za ciężkie miliony , budowy plejad teatrów, Afrykarium., słowem rzeczywistośc urzędnicza jak z jakiejś nie z tej ziemi tragikomedii Mrożka.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    towarowe tak, a osobowe nie?

    anna (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    towarowy daje rade a osobowka by nie pojechala? Bez przesady.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pociąg

    mm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Pociąg na tej lini jeździ tylko towarowy i to w tygodniu prawie codziennie.Jaka jest tu potrzebna rewitalizacja skoro towarowy jeździ a osobowy nie może.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wroclawskie Afrykarium to ok 1500 zl na kazdego mieszkanca w wieku produkcyjnym

    Iza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

    Koszt budowy wroclawskiego afrykarium (385 mln) to okolo 1500 zl na kazdego mieszkanca miasta w wieku produkcyjnym. Do tego nalezy doliczyc koszt obslugi kredytu komercyjnego i koszty utrzymania...rozwiń całość

    Koszt budowy wroclawskiego afrykarium (385 mln) to okolo 1500 zl na kazdego mieszkanca miasta w wieku produkcyjnym. Do tego nalezy doliczyc koszt obslugi kredytu komercyjnego i koszty utrzymania afrykarium. Pozdrawiam cieplo.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polskie klimaty

    Greg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 7

    Ruch towarowy na tej linii wygląda tak,że pociąg towarowy jedzie może z raz na miesiąc.Jak jedzie to ludzie się zatrzymują i dzieciom pokazują bo tak rzadki to widok.Kwoty podane w artykule są tak...rozwiń całość

    Ruch towarowy na tej linii wygląda tak,że pociąg towarowy jedzie może z raz na miesiąc.Jak jedzie to ludzie się zatrzymują i dzieciom pokazują bo tak rzadki to widok.Kwoty podane w artykule są tak absurdalne,że nawet laik w sprawach infrastruktury kolejowej zauważy,że ktoś te sumy mocno zawyżył.To może jak rewitalizacja taka droga jest to może zdemontować stare i nowe tory położyć?A może zaprosić Niemców i niech tą linię zbudują jeszcze raz jak w roku 1898?Pewnie ich koszty wyniosą 30% mniej niż złodziejskie koszta firm starych komuchów z układami. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale za to jest Afrykarium :)

    Marco (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 9

    Ale za to jest Afrykarium! Po co budowac transport kolejowy skoro mozna pojsc do Afrykarium! Chcialbym znac koszty budowy tego przybytku a zwlaszcza roczne koszty dofinansowania tego Afrykarium...rozwiń całość

    Ale za to jest Afrykarium! Po co budowac transport kolejowy skoro mozna pojsc do Afrykarium! Chcialbym znac koszty budowy tego przybytku a zwlaszcza roczne koszty dofinansowania tego Afrykarium przez miasto. A do tematu: region ma przeciez mozliwosc dofinansowania budowy linii kolejowej z funduszy UE! Tyle sie mowi o tym, ze Polska nie wykorzysta wszystkich pieniedzy z UE przeznaczonych na infrastrukture kolejowa! Moze zamiast budowy Afrykarium warto byloby zajac sie sprawami naprawde waznymi i istotnymi pt: rozbudowa i rewitalizacja infrastruktury drogowej i kolejowej, porzedek w miscie, przedszkola i szkoly, miejsca parkingowe, stworzenie systemu parkowania w calym miescie!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jeden skład pendolino kosztuje 1 mld 200 mln zł.

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 9

    Zamiast kupować pociągi potrzebne jak ferrari dostawcy pizzy, można by odremontować tory, ale po co?! Marszałek jeździ na rowerze, a premier lata samolotem!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Idź się lecz na nogi, bo na głowę za późno.

    życzliwy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

    Plusujący także. Jeden skład kosztuje 82 mln.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zamiast na tle Pendolino

    DWR (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

    powinni sobie zrobic zdjecia na tle stacji kolejowej w Sobotce, oczywiscie razem ze Schettino.Zakryjmy Dolny Slask...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zażądajmy ujawnienia wyceny tych bardzo wysokich kosztów rewitalizacji ja wątpię że jest uczciwa

    ajkc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 27 / 13

    Wiktor Lubieniecki, dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim mówi o bardzo wysokich kosztach rewitalizacji (od ok. 300 do 600 milionów zł - w zależności od wybranego zakresu...rozwiń całość

    Wiktor Lubieniecki, dyrektora Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim mówi o bardzo wysokich kosztach rewitalizacji (od ok. 300 do 600 milionów zł - w zależności od wybranego zakresu prac), ale zapomina jedno, wycena zrobiona został za publiczne pieniądze, zatem w opraciu o ustawę o informacji publicznej prosze Redakcje aby zażadała od UMWD ujawnienia tej wyceny,

    powoływanie się na tajny dokument podważa jego wiarygodnośćzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W Niemczech czy Czechach remonty są robione za 1/2 lub 1/3 kosztów w Polsce

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 5

    Ale w Polsce jest tylko 150 inzynierów nadzoru, dawnych znajomków z PKP. Nikt spoza tego grona nie może wyceniać remontów.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bezedura

    czuma nasza duma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 29 / 6

    Cięższy skład towarowy może korzystać z torów a o wiele lżejsze wagony pasażerskie juz nie ?
    Przeciez to sie kupy nie trzyma.
    Najlepiej jakby sie wypowiedział ktos kompetentny a nie urzednik.
    To...rozwiń całość

    Cięższy skład towarowy może korzystać z torów a o wiele lżejsze wagony pasażerskie juz nie ?
    Przeciez to sie kupy nie trzyma.
    Najlepiej jakby sie wypowiedział ktos kompetentny a nie urzednik.
    To jest temat na artykul a tak to jest tylko odbebnione.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo