Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin:
Podobnych pytań od naszych Czytelników było więcej. Piszą, że tablice od trzech tygodni są owinięte folią i taśmą klejącą.
O odpowiedź poprosiliśmy właściciela tablic, czyli Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu. - Tablice się zepsuły, awaria jest w trakcie naprawy. Zajmie to jeszcze dwa, trzy tygodnie - mówi Agnieszka Korzeniowska z MPK.
Informuje jednak, że po naprawie nie będą one już własnością spółki. Przejmie je Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. - Pozostałe tablice w mieście są pod ich nadzorem. To bez sensu, żebyśmy prowadzili osobny system informacyjny na tych tablicach, kiedy nie jest to nawet zadaniem MPK - dodaje Korzeniowska.
Żeby jednak ZDiUM przejął elektroniczne wyświetlacze, najpierw usterka musi zostać usunięta. Na razie pracownicy zasłonili tablice brezentem.
Ewa Mazur ze ZDiUM tłumaczy, że po otrzymaniu tablic zostaną one włączone do systemu Dynamicznej Informacji Przystankowej, będącej częścią Inteligentnego Systemu Transportu ITS. - To jasne, że wszystkie tablice elektroniczne na przystankach muszą być podłączone do ITS. Tak stanie się i z tymi z ronda Reagana, ale dziś trudno mi określić kiedy do tego dojdzie - mówi Ewa Mazur.
Wstępnie mówi się, że System Dynamicznej Informacji Przystankowej ma zacząć działać od marca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?