Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Międzynarodowy zlot kultowych skuterów Vespa we Wrocławiu. Zobaczcie te lśniące klasyki. Zadały szyku w centrum Wrocławia [ZDJĘCIA]

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
(6.05.2023) Międzynarodowy zlot miłośników skuterów Vespa we Wrocławiu.
(6.05.2023) Międzynarodowy zlot miłośników skuterów Vespa we Wrocławiu. Jarosław Jakubczak / Polska Press
W sobotę (6 maja) do Wrocławia przyjechało ponad sto skuterów marki Vespa na międzynarodowy zlot fanów tej kultowej, włoskiej marki. Zobaczcie, jakie lśniące jednoślady zaparkowały na placu Solnym!

Deszczowa pogoda nie zniechęciła fanów kultowych skuterów do przejażdżki ulicami Wrocławia. Po godz. 13 na placu Solnym zaparkowało ponad sto skuterów Vespa włoskiej firmy Piaggio.

Skutery od lat zyskują coraz większe rzesze entuzjastów

Są praktyczne, ekonomiczne i wygodne. Vespa, z uwagi na swój charakterystyczny desing oraz niezawodność, już dawno stała się kultową marką wśród miłośników jednośladów. Na placu Solnym we Wrocławiu zobaczyć możemy najstarsze klasyki oraz Vespy we współczesnym wykonaniu. Ich właściciele podróżują nie tylko po miastach, ale z powodzeniem wybierają dalsze trasy w odległe zakątki Europy i świata.

Uczestnicy zlotu w międzynarodowej obsadzie, którzy spotkali się dziś we Wrocławiu, w planie mają zwiedzanie stolicy Dolnego Śląska. Pieszo, ale także na dwóch kołach. To wspaniała okazja do niekończących się dyskusji, podczas których fani marki wymieniają się doświadczeniami technicznymi. Między nimi trwa zagorzała dyskusja, jaka pojemność silnika jest lepsza?

Która Vespa lepsza?

- Jestem zwolenniczką "pięćdziesiątek". Motorowerem z takim silnikiem można śmiało jeździć nie tylko po mieście. Prędkość maksymalna na nieodblokowanej maszynie to 45 km/h, ale zawsze można dodać trochę „koników” - mówi z przymrużeniem oka pani Dominika, która swoim skuterem przyjechała do Wrocławia z Gliwic.

I właśnie między panią Dominiką i jej mężem, z którym podróżuje skuterami od lat, trwa niekończący się spór. Pan Grzegorz zdecydowanie bardziej poleca jednak silniki o pojemności 125 cm sześciennych.

- Są lepsze na trasy, nie trzeba ich za mocno "żyłować" podczas jazdy. Są też bezpieczniejsze, bo mają wyższą prędkość przelotową. W trasie, za miastem, to znacząca cecha – zauważa pan Grzegorz.

Skuterami z silnikami o pojemności 125 cm sześciennych można jeździć bez prawa jazdy na motocykl, posiadając prawo jazdy kategorii „B” od minimum 3 lat. Z kolei tymi o pojemności 50 cm sześciennych można jeździć „na dowód osobisty” . Dotyczy to osób, które przed 19 stycznia 2013 roku były pełnoletnie. W innym przypadku niezbędne jest prawo jazdy minimum kategorii AM.

ZOBACZ TEŻ:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska