Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koleje Dolnośląskie zapowiadają duże inwestycje

Agata Grzelińska
W ciągu najbliższych 6 lat Koleje Dolnośląskie kupią 28 nowych szynobusów (20 elektrycznych i 8 spalinowych). Spółka zbuduje też własną halę do serwisowania taboru w Legnicy. Kolejny taki obiekt planowany jest też we Wrocławiu. Będą nowe miejsca pracy.

Koleje Dolnośląskie kilka dni temu ogłosiły przetarg na budowę hali serwisowej dla szynobusów. Budynek o powierzchni prawie 2,5 tys. mkw powstanie przy ul. Pątnowskiej w Legnicy. Firma, mająca obecnie ok. 40 pociągów, zdecydowała się na budowę hali serwisowo-naprawczej, by nie zlecać ich przeglądów firmom zewnętrznym.

– Każdy pociąg wymaga przeglądów technicznych. Niektóre z tych przeglądów na poziomie podstawowym trzeba robić niemal codziennie lub co drugi dzień. Dodajmy, że nie chodzi o mycie, sprzątanie czy wymianę płynów w toaletach, co też musi być wykonywane – mówi Jerzy Michalak z zarządu województwa dolnośląskiego. – Jeżeli przeglądy te są zlecane na zewnątrz, to kosztują dwa razy więcej niż wykonywane we własnym zakresie, stąd decyzja o budowie hali. Obliczyliśmy, że do 2026 roku, licząc koszty powstania hali, oszczędzimy od 22 do 25 milionów złotych.

Obiekt który powstanie przy ul. Pątnowskiej w Legnicy będzie kosztował ok 12 mln zł. Przetarg na tę inwestycję został rozpisany już 1 września. Planowana jest też budowa drugiej hali serwisowej we Wrocławiu.

– Druga hala remontowo-utrzymaniowa będzie potrzebna do obsługi kolei aglomeracyjnej. Ma być wybudowana wspólnie z Przewozami Regionalnymi, które są właścicielem działki i torów, na węźle wrocławskim, na terenie przyległym do Dworca Głównego – dodaje Jerzy Michalak.

Dolnośląski przewoźnik planuje też duże zakupy taboru. Do 2022 roku spółka zamierza kupić w sumie 28 nowych pociągów (20 elektrycznych i 8 spalinowych). Pierwsze 6 elektrycznych składów wyjedzie na tory w przyszłym roku.

Więcej pociągów to także więcej kursów i nowe miejsca pracy.
– Zagęszczamy siatkę połączeń na kierunkach aglomeracyjnych Legnica, Wołów, Oborniki Śląskie, Trzebnica, Strzelin. Będziemy też otwierać nowe linie – wylicza Michalak. – Przesądzona jest już budowa i rewitalizacja linii 285 pomiędzy Wrocławiem, Sobótką i Świdnicą. Ilość pracy dla kolejarzy, konduktorów, a przede wszystkim dla maszynistów będzie się na Dolnym Śląsku będzie się systematycznie zwiększać.

Zatrudnienie znajdą też pracownicy hali serwisowej w Legnicy, która ma działać w trybie ciągłym 24 godziny na dobę. Potrzebnych będzie 5 ekip liczących do 10 pracowników.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska