Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Już niedługo ruszy projektowanie tramwaju na wrocławskie Maślice? Jest duża szansa

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Trasa tramwajowa na Maślice ma zaczynać się od krańcówki Tarczyński Arena.
Trasa tramwajowa na Maślice ma zaczynać się od krańcówki Tarczyński Arena. Paweł Relikowski / Polska Press
Trzy firmy chcą zaprojektować zapowiadaną trasę tramwajową prowadzącą od Tarczyński Arena na wrocławskie osiedle Maślice. Jedna z ofert mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie i jest duża szansa, że prace w końcu się rozpoczną.

Trzy firmy chcą zaprojektować tramwaj na Maślice. Jedna z dużą szansą

To kolejny przetarg dotyczący projektowania tramwaju na osiedle Maślice we Wrocławiu. Poprzedni, do którego zgłosiło się 6 firm, został unieważniony ze względu na zbyt wysoką cenę ofert. Teraz może być inaczej.

W ponownym przetargu wzięły udział trzy firmy:

  • Biprogeo Projekt z ceną ponad 4,6 mln zł;
  • Databout z ceną ponad 4,5 mln zł;
  • Drosystem z ceną prawie 3 mln 673 tys. zł.

Budżet miasta przeznaczony na zaprojektowanie tramwaju na Maślice wynosi 3,7 mln zł, co oznacza, że Drosystem mieści się w nim i prawdopodobnie to ta firma zostanie wybrana w przetargu. Oczywiście, o ile pomyślnie przejdzie analizę oferty. Szansa jest duża, bo Drosystem zajmuje się projektowaniem ulicy Maślickiej, która także ma zostać przebudowana.

Na wykonanie prac projektowych wykonawca będzie miał 25 miesięcy, a więc - zakładając wariant optymistyczny - dokumentacja do budowy tramwaju na Maślice powinna być gotowa w 2025 roku. Wtedy będzie można ogłosić kolejny przetarg, tym razem na budowę trasy.

Tramwaj na Maślice: tak przebiega jego trasa. Kiedy powstanie?

Trasa licząca 3,2 km (4 km z pętlą) zacznie się w pobliżu krańcówki torowiska przy Tarczyński Arena (ul. Pilczycka). Następnie pobiegnie wzdłuż północnej części ul. Maślickiej przez około 2 km. Potem odbije w lewo, w kierunku ul. Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć się pętlą w pobliżu N-Parku na Maślicach. Znajduje się tam także linia kolejowa, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry.

Wybudowane zostanie 8 par przystanków:

  • na wysokości ul. Gosławickiej,
  • przy AOW,
  • przy ul. Rędzińskiej,
  • przy ul. Bogatyńskiej,
  • przy ul. Brodnickiej,
  • na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim,
  • przy ul. Suwalskiej,
  • przy ul. Królewieckiej.
Tak będzie biec trasa tramwajowa na Maślice.
Tak będzie biec trasa tramwajowa na Maślice. Wrocławskie Inwestycje

W ramach budowy należy wykonać także most na Ługowinie, sieci podziemne, kilka kilometrów torowiska. Dokumentacja projektowa ma również zawierać liczne pozwolenia i uzgodnienia, m.in. decyzję środowiskową, ZRID czy na budowę nowej stacji prostownikowej na Maślicach. Tramwaj na Maślice ma zapewnić 11 tys. mieszkańców dostęp do przystanku w odległości do 500 metrów.

Według ogłoszonego w zeszłym roku Wrocławskiego Programu Tramwajowego 2.0, tramwajem na Maślice mamy zacząć jeździć do 2027 roku. Czy tak się stanie? Nie wiadomo, bo nie tak dawno tramwaj na Maślice trafił tylko na listę rezerwową strategii wydawania funduszy europejskich dla całej aglomeracji wrocławskiej (ZIT WrOF).

ZOBACZ TAKŻE:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska