Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jelenia Góra chce być rowerową stolicą Polski

Rafał Święcki
Paweł Relikowski
Jelenia Góra nadrabia zaległości i buduje sieć miejskich ścieżek rowerowych. Jeszcze w tym roku powstanie prawie 5-kilometrowa pętla, prowadząca z osiedla Zabobrze do węzła Grabarowskiego w Maciejowej. Prace przy układaniu asfaltu już się rozpoczęły. Nawierzchnia zostanie ułożona na starych, gruntowych drogach, biegnących wzdłuż ul. Konstytucji 3 Maja.

- Z nowej ścieżki będą mogli korzystać nie tylko rowerzyści. Asfaltowy dywanik dostosuje ją też do potrzeb rolkarzy, których jest w mieście sporo - mówi Jerzy Bigus, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze.

Wybudowanie tych dwóch ścieżek pochłonie nieco ponad 1,8 mln zł. W 2012 roku zostaną one połączone z planowaną trasą rowerową, biegnącą wzdłuż południowej obwodnicy miasta. Realizacja tej inwestycji ma zacząć się wkrótce.

W ten sposób rowerzyści z Zabobrza będą mogli bezpiecznie dojechać do węzła Grabarowskiego i dalej wzdłuż obwodnicy dotrzeć do ulicy Sudeckiej. W tym miejscu ścieżka zostanie spięta z istniejącą już od kilku lat drogą rowerową prowadzącą do Łomnicy.

Także w tym roku rozpocznie się budowa traktu pieszo-rowerowego w samym centrum Jeleniej Góry. Inwestycja zostanie zrealizowana przy okazji rewitalizacji kanału Młynówka. Droga rowerowa zacznie się przy moście na ul. Różyckiego i będzie biegła wzdłuż kanału, by w rejonie Wzgórza Krzywoustego (przy wieży widokowej Grzybek) połączyć się z trasą rowerową wiodącą do schroniska Perła Zachodu.

Miejski Zarząd Dróg i Mostów przygotował też dokumentację budowy trasy rowerowej łączącej ścieżkę rowerową przy ulicy Sudeckiej z Cieplicami. Przebiegnie ona przez osiedle Czarne ulicami Malinową i Nową, następnie przetnie łąki obok zbiornika Balaton i dalej także łąkami połączy się z ulicą Andrzeja Cinciały. Przejeżdżając ulicę Wolności i jadąc drogą wzdłuż rzeki Kamiennej będzie można dojechać aż na plac Piastowski w centrum Cieplic. By zrealizować te zamierzenia, gmina potrzebuje nieco ponad 3 mln zł.

Zbigniew Leszek z Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Kolarskiego uważa, że w mieście brakuje oznakowania tras. - Miejscowi rowerzyści się nie zgubią, ale rowerowi turyści nie wiedzą, jak dojechać z dworca kolejowego na plac Ratuszowy. Brakuje oznakowania - tłumaczy Zbigniew Leszek. Według niego, system miejskich ścieżek należy zbudować, łącząc dwa przeciwległe krańce miasta: Maciejową z Jagniątkowem. Następnie do tej magistrali dobudowywać boczne rozgałęzienia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska