Spis treści
Koleje Dolnośląskie - zmiany od 10 grudnia
Po 27 latach Świeradów-Zdrój i Mirsk wracają na kolejową mapę Polski – to najważniejsze zmiany w Kolejach Dolnośląskich. Połączenie zostanie przywrócone do życia wraz z nowym rozkładem jazdy, który zacznie obowiązywać 10 grudnia 2023 r.
Co więcej, na dolnośląskim odcinku linii nadodrzańskiej, od Głogowa do Wrocławia, kursować będą wyłącznie pociągi KD - w sumie aż 22 pary. Dodatkowy pociąg pojedzie rano z Kątów Wrocławskich do Wrocławia. Więcej pociągów pojawi się też na linii 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Znacznie polepszy się oferta połączeń między Zgorzelcem a Jelenią Górą przez Gryfów Śląski. Dodatkową parę zyska Kamienna Góra do Sędzisławia. Dodatkowych pięć par pociągów pojawi się w relacji z Głuszycy do Świdnicy przez Jugowice, a jedna para – z Wrocławia do Lubina. Ruszy również dodatkowy pociąg Wałbrzych – Wrocław.
Do rozkładów wchodzi także nowy przystanek kolejowy: Mirków (gmina Długołęka), dzięki czemu podróżni z tej miejscowości uzyskają możliwość dojazdu do Wrocławia Głównego nawet w 22 minuty.
Aktualne połączenia dla Kolei Dolnośląskich znajdziecie pod tym adresem:ROZKŁAD JAZDY KD.
Polregio - najważniejsze zmiany od 10 grudnia
W województwie dolnośląskim na linii E30 – Racibórz-Kędzierzyn-Koźle – Wrocław Gł. pojawią się składy o większej pojemności; między innymi czteroczłonowe pojazdy ED72Ac, a dwie pary pociągów w relacji Wrocław Główny – Opole Główne i z powrotem będą kursowały w podwójnym zestawieniu (2xEN57FPS).
W związku z przejęciem przez Koleje Dolnośląskie połączeń na linii Wrocław – Głogów – Zielona Góra Gł. Polregio będzie uruchamiać 13 par codziennych połączeń w relacji Głogów – Zielona Góra Gł.
Aktualne połączenia Polregio znajdują się na tej stronie:Polregio - rozkład jazdy.
Intercity - co zmieni się od 10 grudnia?
Wraz z nowym rozkładem jazdy do i z Wrocławia kursować będzie 46 par pociągów, czyli o 1 więcej niż dotychczas. Od 10 grudnia ze stolicy województwa dolnośląskiego będzie można dojechać 14 parami pociągów do Warszawy, 30 do Opola, 17 do Poznania oraz 15 do Krakowa.
W rozkładzie jazdy na sezon 2023/2024 pojawią się nowe połączenia dla Dolnego Śląska. Pociąg IC Fredro, kursujący obecnie z Wrocławia do Warszawy przez Opole, w nowym rozkładzie jazdy będzie miał wydłużoną relację do stolicy województwa podlaskiego.
Od 10 grudnia zaplanowane zostały 2 połączenia z Kłodzka do Trójmiasta - IC Heweliusz oraz TLK Rozewie. Podczas podróży pasażerowie przesiądą się we Wrocławiu do pociągu jadącego do Gdyni. Na odcinku Kłodzko-Wrocław skład będzie obsługiwany zmodernizowanym pojazdem ED74. Natomiast IC Swarożyc w nowym rozkładzie jazdy będzie kursował codziennie w relacji Wrocław – Szczecin. Dotychczas, poza wakacjami, uruchamiany był on dwa razy w tygodniu.
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pojawi się też nowy pociąg TLK Szczeliniec, który połączy Kraków z Jelenią Górą, zatrzymując się po drodze między innymi w Katowicach czy Kłodzku. Z kolei pociąg EIP 1602/6102 relacji Warszawa – Wrocław dojeżdżać będzie do Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Natomiast dzięki IC Matejko mieszkańcy Jeleniej Góry zyskają dodatkowe połączenie z Katowicami.
Wzorem lat poprzednich, z Wrocławia będzie można wyruszyć bezpośrednio również za granicę. Jednak od 10 grudnia, zamiast pociągu nocnego NightJet relacji Wiedeń – Berlin przez Wrocław, kursować będą 2 pociągi dzienne: IC Odra pojedzie z Krakowa do Berlina z zatrzymaniem we Wrocławiu, IC Danubius zaś umożliwi wygodną podróż do Wiednia.
Więcej informacji o aktualnym rozkładzie jazdy Intercity znajdziecie na tej stronie: Intercity - wyszukiwarka połączeń.
ZOBACZ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?