Dlaczego linię 33 obsługują starsze tramwaje, a nie nowe Skody?

Weronika Skupin.
fot. Janusz Wójtowicz
Dlaczego linia 33 nie jest obsługiwana wyłącznie przez dwukierunkowe Skody? O ile wiem, MPK zakupiło 31 dwukierunkowych Skód po to, by obsługiwały one linie 31, 33 oraz 33. Tymczasem na linii 33 często można spotkać wozy innego typu (na przykład jednokierunkowe Skody). Czy 31 pojazdów to zbyt mało, by obsłużyć wszystkie trzy linie? A może część dwukierunkowych Skód nie jest w ogóle używana? Jeśli tak, to dlaczego? – pyta nasz Czytelnik Dominik Niszewski. Odpowiedzi na jego pytanie szukała reporterka Weronika Skupin.

Skód jest za mało - o co najmniej cztery. MPK wyliczyło, że gdyby utrzymać tę częstotliwość kursów co dziś, potrzebne jest 35 Skód, a jest ich 31. I co więcej, tych tramwajów w godzinach szczytu brakowało od początku.

– Wszystkie skody 19T są wykorzystywane przez MPK. Biorąc pod uwagę częstotliwość linii 31, 32, i 33 w codziennym rozkładzie w godzinach szczytowych potrzebujemy jednocześnie nawet 35 tramwajów na tych liniach. W związku z tym, na linię 33 planowo wyjeżdżają również skody 16T – tłumaczy Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka MPK. Skody 16T to te tramwaje, które obsługują linie 6 i 7.

Częstotliwość kursów komunikacji miejskiej ustala Wydział Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie MPK - przewoźnik jedynie realizuje te zalecenia. Jak tłumaczy Adam Więcek z Wydziału Transportu, dawne tramwaje Plus, czyli Skody 19T, od początku swojego funkcjonowania we Wrocławiu w czasie roku szkolnego jeżdżą co 6 minut w szczycie. Dodaje też, że jedynie w godzinach szczytu trzeba uzupełniać rozkład starszymi Skodami 16T.

Poza godzinami szczytu oraz w dni wolne od pracy, ferie i wakacje, część Skód stoi w zajezdniach, bo nie może wyjechać na inne trasy niż 31, 32 i 33 - to wymóg unijnego projektu, z którego Wrocław dostał dofinansowanie na zakup Skód.

– Codziennie w godzinach szczytu po Wrocławiu kursują wszystkie dwukierunkowe tramwaje Skoda 19T. Żaden nie stoi w zajezdni. Częstotliwość kursów tramwajów 31, 32 i 33 na pewno się nie zmieni. Dalej będą one kursować co 6 minut w szczycie, zgodnie z założeniami unijnego projektu – zapewnia Adam Więcek. Tym samym wciąż Skód 19T będzie za mało, a rozkłady będą uzupełniane tramwajami innego typu.

Na linii 33 wyjątkowo można też spotkać np. Protramy. W zasadzie każdy wrocławski tramwaj może pojechać trasą linii 33. Ale tylko 33, ponieważ linie 31 i 32 kończą się krańcówkami, a nie pętlami i muszą być obsługiwane przez dwukierunkowe Skody.

Wideo

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MT
Obsługiwane przez skody 16T których regulacje już nie obowiązują. skody 19T dwukierunkowe są uwarunkowane umową i mogą jeździć tylko na 31,32,33
t
tantus
To dla zmylenia przeciwnika. Jak napadną na nas wojska Putina, to wsiądą tramwaj plus i zamiast przyjechać na Gaj, wylądują na Tarnogaju. Spowoduje to takie zamieszanie, że natychmiast się poddadzą ;)
G
Gość
A ja wczoraj widziałem Skode na Krakowskiej. Jechała jako "trójka" I można? I nikt dotacji nie zabierze?
K
Kacper
Czy Polakami rządzą idioci, że nie kupują polskich produktów? To samo z Pendolio.
t
tantus
"poza tym niech ktos uzasadni po co plus ma jezdzic do lesnicy?" Bo mieszka tam coraz więcej ludzi i obecne tramwaje już z pętli odjeżdżają przeładowane?
t
tantus
A co może NIK? Napisze jakiś raport, a władze miasta uznają, że ma "wartość historyczną" i zleją go ciepłym moczem.
K
Krasnal Adamu
Z projektu Tramwaj Plus to na razie zrezygnowali Skupin i Torz. Tzw. miasto poszło tylko po rozum do głowy i skróciło nazwy linii. Ja nie ma linii 435 PRZYSPIESZONY ani 240 NOCNY, ani C POSPIESZNY, tak nie ma teraz też np. 31 PLUS.
d
dd
To dlaczego na tablicach kierunkowych było normalnie 31/32, i koniec trasy GAJ?
O
Obserwator
Poproszę Pański meil. Z góry dziękuję :)
s
sru
co za ludzie. jecza i stekaja ze skody sa do d... a teraz czemu nie jezdza. no zdecydujcie sie. niedlugo bedzie mekolenie ze skoda to powinna miec kanapy zamiast siedzen a obicia powinny byc ze skory jaka. kolor tez pewnie zly i do tego strasznie halasuje. poza tym trzeba wogole kasowac bilety a po wejsciu do pojazdu nie podaja kawy i ciasteczka. powinnismy sie cieszyc ze mamy w miare nowy tabor. gorzej jest z punktualnoscia i szybkosc ale to jest poza zasiegiem ludzi ktorzy organizuja komunikacje. moze jak ktos z tych tegoglowych zarzadzajacych poczytalby komentarze to znajdzie tu zawsze ciekawe pomysly. poza tym niech ktos uzasadni po co plus ma jezdzic do lesnicy?
R
Realista
Witam,
czy jest ktoś w stanie pomóc zgłosić wniosek (rzetelnie, bez kombinowania) do NIK ws. Systemu ITS?
Posiadam dane, informacje etc.-chodzi o kwestie techniczne.
Nie godzę się z faktem, że 100 baniek wyparowało, zrezygnowali z tramwajów +(co wyklucza w ogóle sens tego czegos co sie ciagle uczy), kase pochłania dalej i na dodatek nikt nie poniósł konsekwencji. Nie poniósł, bo pieniadze były "niczyje" czyt. nasze! Jak wiadomo 'nasze' do dla władzy niczyje, więc można sie pobawić jakby to była jakaś gra zapominając, że za te nasze wypruwamy sobie żyły od rana do wieczora!!!!
jak ktoś poważny moze mnie jakoś wesprzeć, to prosze o koment, podam mail
A
Awaryjny...
To była rezerwa i jechała na Tarnogaj.
t
tantus
"Skód jest za mało - o co najmniej cztery. MPK wyliczyło, że gdyby utrzymać tę częstotliwość kursów co dziś, potrzebne jest 35 Skód, a jest ich 31. I co więcej, tych tramwajów w godzinach szczytu brakowało od początku." No i macie prawdziwą odpowiedź dlaczego 33 nie jeździ na Leśnicę, ani na Sępolno. Po prostu przy tej ilości Skód nie dałoby się utrzymać obiecywanej, 6-minutowej częstotliwości. Ktoś w magistracie coś źle policzył, ale ciii, bo się wyda ;) "Częstotliwość kursów tramwajów 31, 32 i 33 na pewno się nie zmieni. Dalej będą one kursować co 6 minut w szczycie, zgodnie z założeniami unijnego projektu – zapewnia Adam Więcek." Czytając między wierszami - jak skończy się trwałość projektu unijnego, to się częstotliwości zrówna z normalnymi tramwajami.
d
dd
A jak wytłumaczycie, że czasem na linii 31/32 potrafi jechać PROTRAM 204Wr??? Parę razy już zdarzyło mi się widzieć taki skład na Gaj. Ciekawe jak on tam ma zawrócić??
a
absurd MPK
Linia 33 kończy się w środku parku szczytnickiego i większość podróżnych wysiada i czeka na tramwaj, który pojedzie dalej. Zlikwidować linię 33 i przywrócić 12 obsługiwaną przez tramwaje, które są w stanie dalej pojechać
Dodaj ogłoszenie