Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Cztery windy, wyższe perony i suche przejście podziemne. To efekt remontu na przystanku kolejowym Muchobór Wrocław [ZDJĘCIA]

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich.
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Magdalena Pasiewicz/ Polska Press
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Pojawiły się cztery windy oraz nowe przejścia podziemne, które nie powinny być już zalewane wodą podczas deszczu. Dodatkowo powstało wiele zadaszonych ławek z drewnianym wykończeniem i stojaki na rowery. Koszt całej inwestycji to 16 mln. zł.

Jest to jeden z przystanków kolejowych Wrocławia o bardzo dużym natężeniu ruchu i podczas remontu realizowano prace w taki sposób by pasażerowie nie stracili możliwości korzystania z niego.

- Kiedyś to w ogóle była to zarośnięta chaszczami okolica. Chodziłem z przystanku do Strzegomskiej polną dróżką, potem wąska uliczką. To się niesamowicie zmieniło. Przystanek jest bardzo potrzebny. Ludzie dojeżdżają do Wyższej Szkoły Bankowej, Dolnośląskiej Szkoły Wyższej i wielu biur. Przed pandemią, z jednego pociągu wysiadało tu nawet 50 osób - wspomina Grzegorz.

Okolica stacji kolejowej Muchobór cały czas rozrasta się. Poza wieloma biurowcami, które powstały tu w ostatnim czasie, znajdują się też szkoły wyższe oraz Wrocławski Park Technologiczny i Wrocławski Park Przemysłowy. Zarówno pracownicy jak i studenci od lat korzystali ze stacji, która przed remontem była w opłakanym stanie. Przejścia podziemne były notorycznie zalewane wodą podczas deszczu, a wokół peronów było błoto.

- Zatrzymują się tu pociągi regionalne z linii w kierunku Legnicy i dalej do Zgorzelca (trasa E 30 łącząca Zgorzelec z Przemyślem) oraz pociągi w kierunku Brzegu Dolnego, Głogowa i Zielonej Góry, to Nadodrzanka do Szczecina. — wymienia Mirosław Siemieniec z PKP.

Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasaż
Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich. Magdalena Pasiewicz/ Polska Press

- Przez Wrocław Muchobór w ciągu doby przejeżdża ponad 100 pociągów. Blisko 70 pociągów pasażerskich zatrzymuje się na przystanku. Nowy Wrocław Muchobór zastąpił niskie perony, oraz wyeksploatowane przejście podziemne. Przystanek ulokowany jest na trasie Wrocław - Legnica tuż obok nowej zabudowy. Wpisał się w zmiany jakie zaszły w tej dzielnicy. Przystanek zapewnia mieszkańcom i pracownikom dogodny dostęp do pociągów - wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Lini Kolejowych.

Na wyremontowanym przystanku kolejowym pojawiły się dwa perony o długości 200 metrów. Zostały podwyższone, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Zamontowano na nich długie wiaty i wiele ławek z drewnianym wykończeniem oraz tablice informacyjne dla podróżnych. W przebudowanym przejściu podziemnym są teraz cztery wyjścia, z obu stron torowiska, od strony ulicy Otyńskiej i z drugiej strony przejazdu, od strony ulicy Traktatowej. Z przejścia wyjść można na każdy z dwóch peronów. Ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami czy dla wózków dziecięcych oraz rowerzystów są cztery windy zamontowane przy każdym z wejść do przejścia podziemnego. Dla rowerzystów zmontowano także stojaki rowerowe po każdej stronie przejazdu.

Tak wygląda wyremontowany Wrocław Muchobór. Możesz jej nie poznać!

- Przebudowa przystanku objęła również przyległy przejazd na ul. Traktatowej. Nowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowania kolejowo-drogowego zwiększą poziom bezpieczeństwa. Przygotowana jest już nowa jezdnia. Przebudowa przejazdu ułatwi komunikację w okolicach przystanku. W październiku zakończy się montaż specjalnych płyt przejazdowych na torach i skrzyżowanie będzie oddane do eksploatacji - dodaje Siemieniec.

Na przejeździe wymieniono torowisko, rozjazdy i urządzenia sterowania, a aktualne prace pozwolą kierowcom na przejazd w kierunku Nowego Dworu z ulicy Otyńskiej.

Warto wspomnieć, że niegdyś przejazd był zablokowany przez opuszczone na stałe rogatki, które po wciśnięciu guzika miały się podnosić. Niestety guzik był fikcją i nie działał jak należy. Teraz ma się to zmienić, nowy przejazd będzie uwolniony i tylko na czas przejazdu pociągu rogatki zatrzymają ruch samochodowy. By przejazd był w pełni funkcjonalny, remont będzie musiała przejść ulica Traktatowa oraz fragment ulicy Otyńskiej do przejazdu, który PKP właśnie kończy. Remonty wspomnianych dróg powinna wykonać Gmina Wrocław.

Przebudowa przystanku Wrocław Muchobór dobiega końca. Pasażerowie mogą już korzystać z dwóch nowych peronów, gdzie są trzy tory jazdy pociągów pasażerskich.

Cztery windy, wyższe perony i suche przejście podziemne. To ...

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska